25 באפריל 2024 16:48
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

באבא יאגה המסעדה Baba Yaga

נכון, באבא יאגה היא מכשפה מהסוג שאומרים לילד " אם לא תאכל באבא יאגה תבוא ותיקח אותך" אולם במסעדת באבא יאגה אין סיבה לפחד כי האוכל מצוין ואין סיבה שלא תסיים את המנה.

Baba Yaga היא מסעדה רוסית המאופיינת במאכלים מזרח אירופיים וגם עם קריצה לצרפת הקלאסית אולי אפילו לספרד.

היו כאן ברחוב הירקון 12 כמה וכמה מסעדות בעבר, אולם מאז קיריל, מוסיקאי ואיש עסקים הקים אותה לפני חמש שנים היא מצליחה כאן בנוף התל אביבי בקצה הזה של רחוב הירקון הגובל ונושק לשוק הכרמל, אבל זה עולם אחר, אוכל אחר לגמרי מהמזרח התיכון. ובזה ייחודו.

על כל זה בקו האחורי אחראים השף איגור ומריה מנהלת המטבח אשר מצליחים לתת לקוח טעמים של אוכל בייתי בעטיפה מהודרת וטעימה. זה אוכל שלפעמים מאפשר לך לעצום עיניים ולהיזכר באוכל של אימא, או לחילופין לתת קריאת התפעלות מטעמים חדשים שלא הכרת.

כל ערב יש מוסיקה בדרך כל ג'אז, גם הערב היה טריו נחמד עם מנגינות מעולות.

זה המקום לציין שהייתי אורח המקום.

מה שהפתיע אותי, אבל באמת זה מבחר יינות ישראלים , גם יקבי בוטיק ויתרה מכך ההבנה של המלצרית ( אנה) ביינות וביקבים. אמנם רצינו בהמלצתה יין של יקב אמפורה מד רד, אבל איחרנו במהלך אחד את השולחן השכן. בעצם זכינו ! זכינו ללגום פטי קסטל יין מצוין, בלנד של 15% מרלו, 5% פטיט וורדו, 80% קברנה סובניון, אחח איזה יין.

אז נפתח לנו התיאבון והזמנו חביתיות עם קוויאר סלמון , קערית קטנה עמוסה בקוויאר  ו4 יחידות של חביתיות מקופלות, עשויות מדויק, הקוויאר מתפצפץ לך בפה עם עטיפת המשי וכל מה שאתה שואל את עצמך למה זה נגמר?

השותפה שלי לארוחה, מיכל שמצאה שיחה משותפת עם קיריל על מוסיקה ותזמורות העדיפה משהו נועז יותר, טרטר פילה בקר: פילה בקר קצוץ דק עם פלפלים קלויים ורצועות נענע כבוש ברוטב בלסמי, מיץ לימון סחוט טרי, מלח גס ופלפל גרוס. מוגש בליבוי ביצה עלומה. ההגשה עצמה היא יצירת אומנות ואחרי שאתה מפצפץ את החלמון וחופר בצלחת המיוחדת את מתחיל להבין שיש ידיים וראש ומחשבה מאחורי ההכנה הטעימה של המנה הזו, וכך תוך שהיא עסוקה בדיבור הצלחתי לאכול לה חצי,, אבל היא נקמה לי בחביתיות עם הקוויאר.

אחרי הראשונות החלטנו לטעום ממנות הביניים…מרינה המליצה להתנסות בפלמני, ובאמת קערית פלמני ושמנת ליד הייתה זיכרונות רחוקים ( רק בלי שמנת) הבצק גם כאן עשוי מדויק והמילוי בשר טחון של בקר וכבש עם בצל, מאוד מוצלח.

" מחבת לוהטת"  פיתה אותנו, מדובר במנה של פטריות שמפיניון ופורטובלו עשויים בתמהיל עדין של שמנת בניחוח שום טרי ובצלי שאלוט. אני לא חושב שזו מנה " רוסית "  כאן נכנס המטבח האירופאי של דרום צרפת אולי. זו מנה מאוד גדולה כך שבאבא יאגה חיכתה לנו בסוף כי היינו חייבים להשאיר טית מקום לעיקרית ו.

אני הזמנתי את קדרת המכשפה – קדרת בקר חורפית עם תפוחי אדמה פטריות ובצל. מוגש במעטפת בצק פריכה. בפנים באמת בשר גולש בצורה הכי ביתית כפרית מעולה שאפשר לקבל במסעדה. אני אוהב את הסגנון בזה שמכסים את התבשיל בבצק, כבר פגשתי אותו בכמה מסעדות בסגנונות שונים וזה תמיד מפתיע.

השותפה שלי כבר הייתה כמעט מפוצצת כך שהחלום על קוקטיל פירות ים נגוז ובמקומו 300 גרם מדליוני פילה בקר צלויים מדיום עם מרינדה  וליד פירה תפוחי אדמה ורטבים

במצב הזה בירכתי שיש חניון קרוב מרחק צעדים מהמסעדה ברח' נחמיה, אולם לא ויתרתי על שטרודל  דובדבנים לצד תה ארל גריי אמיתי

באבא יאגה

הירקון 12  תל אביב

אוכל טוב, טעים ומומלץ

שתפו את הפוסט!