25 באפריל 2024 23:32
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בייק אוף ישראל תחרות הריאליטי לאפיה Bake Off Israel

 

 

??????????

 

השבוע הושקה במסעדת קלארו בשרונה תל אביב תכנית הריאליטי המהממת Bake Off Israelבייק אוף ישראל, בנוכחותם של שלשת השופטים: קרין גורן, רן שמואלי ועודד ברנר.

קהל עיתונאים, בלוגרים ואנשי מקצוע, תקשורת וברנז'ה.

קרין גורן אמרה" כששמעתי שבייק אוף ישראל מגיעה ידעתי שאני חייבת להיות שם, מזל שקיבלו אותי" האודישנים היא רומזת היו כל כך קשים שהיא לא בטוחה שהייתה עוברת… אבל למרות שהמתמודדים לא מקצוענים " אנחנו התעלפנו" היא אומרת וכבר יוצרת רף צפיה גבוה.

רן שמואלי מוסיף שהמתמודדים הציגו יצירות שחלקן ממש מדהימות " היה מעניין לראות אנשים שהגיעו עם מינימום ידע ומקסימום תוצאה"

עודד הגדיר את שטח ההפקה כ"קרקס ענק ומטורף שלאפייה ומתוקים " כשפגש את המשתתפים הוא הבין כמה הטרנד הזה של אפייה חזק. וקשה להאמין שמה שהמתמודדים הכינו שם זה אפייה ביתית וגם הוא מרים את רף הציפיות לתכנית.

בקיצור, אל תבואו רעבים לסלון לצפות בתכנית.

 ??????????

??????????

??????????

??????????

אז בשבת הקרובה תעלה על המסך בקשת הגרסה הישראלית לפורמט הבריטי. ב"בייק אוף ישראל" בהנחייתן של פאולה רוזנברג ואיה קרמרמן, 14 זוגות של אופים חובבים יתחרו במשימות אפייה מטורפות ובבלתי אפשריות וכן יהיו הדחות מכאיבות. הזוג המנצח יקבע על ידי צוות השופטים: קרין גורן, רן שמואלי ועודד ברנר תבואו יהיה טעי אבל רק בעיניים.

 

בייק אוף ישראל – The Great British Bake Off – פורמט ה-BBC, הפך לתופעה שסחפה את אנגליה ובעקבותיה את העולם. התכנית נמכרה ושודרה בהצלחה מלמעלה מ -15 מדינות, ביניהן: גרמניה, אוסטרליה, ארצות הברית, צרפת, איטליה, פינלנד ועוד.

כעת התכנית מגיעה לישראל, והיא תשודר בקשת החל ממוצ"ש 9.4 בשעה 21:00.  את הפורמט הישראלי ינחו פאולה רוזנברג ואיה קמרמן, בין צוות השופטים: קרין גורן, רן שמואלי ועודד ברנר.

התכנית פותחת את הדלת לאנשים רבים שאפייה היא התשוקה שלהם וחושפת עולם חדש של אופים ביתיים שהופכים כל עוגה ליצירת אמנות.

 ??????????

הצלחה עולמית:

 

בייקאוף הפכה את עולם האפיה לדבר הכי אופנתי כרגע. טרנד האפיה משגע את הצופים בהן התכניות משודרת כמו אוסטרליה ואנגליה. חלק נכבד ממתמודדי העונות בעולם הפכו לאופים שפתחו מסעדות, ועסקים פרטיים.

 

 

אפקט הבייקאוף

ההשפעה של התכנית על מכירות של מוצרי אפיה ומכשירים חשמליים הקשורים לאפייה לאורך שש עונותיה של התכנית הפכה עובדה ידועה בקרב רשתות קמעוניות ומותגים מסחריים.

בעקבות העונה האחרונה של התכנית בריטניה, המדינה  נמצאת בעיצומה של 'קדחת אפיה' הבאה לידי ביטוי בעלייה רצינית במכירות של מכשירים ומוצרים הקשורים לתכנית.

–          סקר של רשת הסופרים הבריטית "Waitrose" שנערך באוק' האחרון (2015) מצא כי אפייה הפכה פופולארית מאי פעם כאשר 19% מהאנשים מעידים כי הם אופים פעם בשבוע, קרוב ל-50% הודו כי הם אופים יותר ממה שהם אפו לפני כחמש שנים.

–          מכירות של שקדים שהופיעו במס' מנות מרכזיות במהלך העונה, עלו בכ-76% במהלך העונה, כך גם, העלייה במכירות צנוברים ואגוזי ברזיל עם עלייה של 302% ו-43% בהתאמה.

–          כמו כן, מכירות של מוצרי אפייה כמו תמציות טעם, צבעי מאכל, בצק סוכר, עלו בכ-25%.

–          חנות קישוטי האפייה – הוביקראפט, רשמה עליה של למעלה מ-3000%, במכירות של סרטים לעוגות ועלייה של 200% במכירות חותכני עוגיות.

–          חנות האונליין, אוקאדו, על עלייה של 200% במכירות של קטגוריית האפייה באתר. לאחר שידור הפרק ובו משימה שעסקה בקרם ברולה, עלו מכירות הכלים האישיים הייעודיים למנה הזו ב-300%.

          מאז הוחלפו המיקסרים בתכנית מ-Kitchen Aid ל-K-Mix ולאורך כל זמן שידור התכנית, רשת הכלבו ג'ון לואיס רשמה עלייה של 300% במכירות המיקסרים של קנווד.  

 

מאז עלתה התכנית לאוויר, מס' חיפושי גוגל למילה עוגה הכפילו עצמם, נרשמה עלייה משמעותית במס' הבלוגים העוסקים באפיה, עיתונים ומגזינים החלו לשכור את שירותיהם של כותבי טורים בנושאי אפיה ומס' האינצ'ים המוקדש לאפיה בעיתונים רבים הלך וגדל.

מועדוני אפיה הפכו למפגשים החברתיים החדשים ומסעדות מכניסות עוד ועוד קינוחי עוגות לתפריטים שלהן.

שתפו את הפוסט!