25 באפריל 2024 15:31
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ביסטרו עדן האוס פרמייר איך קבב יכול להיות גורמה

יש מקומות שנחרטים אצלך לעד, כי הם שונים, מיוחדים, משרים אווירה וכן כשמדובר במסעדות יש להם טעם טוב. מקום כזה הוא הביסטרו של מלון הבוטיק " עדן האוס פרמייר "

" עדן האוס פרמייר " (Eden House Tel Aviv ) הוא מלון בוטיק השוכן ברחוב ישכון בכרם התימנים. מקום מופלא, מקסים, ומיוחד שאין שני לו. גילוי נאות לא התארחתי במלון כך שההתרשמות שלי היא רק וויזואלית.

יש בו 12 חדרים לזוגות1 חדרים מחוץ למבנה , בכרם למשפחתי, מאובזרים עם מטבח. וחדר לבודד.

ההתרשמות שלי מלון לברביות , נסיכות אהובות וזוגות רומנטיים כי אין מקום רומנטי, רטרו יותר ממלון עדן.

אולם הוזמנתי לטעימות אז הבה נצלול לצלחות. או אולי חשוב להבין שהסגנון המיוחד האצילי היפה, מישהו כאן אסף, ליקט מצא לא רק ריהוט, אלא צלחות, סכום ותאורה וכלי שולחן והגדה מהעבר שלנו כשהכל היה מקושט, מצויר, איכותי. כאן על השולחן האוכל מתאים את עצמו לכלים או בעצם ההיפך.

אחראים על הקונצרט הקאמרי הגסטרונומי הם שני בחורים צעירים, רופאים שלמדו בשביל האימא, סרגיי ומיכאל שחזרו אלינו ממוסקבה, אשר יחד עם השף שלהם עושרי וצוות מיומן מצליחים להגיש לך אירופה בצלחת וסכום אירופיים.

אז פתחנו בבורשט לא בשרי, צמחוני עם שעועית אדומה וירקות שאפשר להפוך אותו לחלבי תוך ערבוב פנכת השמנת החמוצה הסמיכה שמוגשת ליד. מרק חם היום חורפי זה מה שצריך בשביל לפתוח תיאבון.

ומתאבנים?  לחם אגוזים, מטבל גאודה, עגבניות מיובשות ועוד. ויין, היין שלגמנו היה בלנד שקוראים לו " יוסף" אם אתם לא מכירים תשאלו

סביצ'ה דג ים ( מוסר) היה עמוס פרי הדר, אשכולית אדומה ולבנה והמון עלי מיקרו. מרוב עצים לא רואים את היער…מנה שאוהבים אבל פרי ההדר ועלי המיקרו דומיננטיים.

פטה כבד אווז בליווי טוסטוני לחם פרמז'ן וקונפיטורת תאנים ביתית זה כבר מעדן אמיתי, משהו שגורם לך להצטער שיש שותפים וצריך להיות מנומס. נכון בריבת התאנים ממש לא הייתי מנומס…  ריבה ביתית כמו בטורקיה של הימים הטובים. והפטה אמיתי טחון במידה הנכונה, שיכור מיין הפורט, מוגש כהלכה. מקצועי לחלוטין.

מנה מאוד מאוד מיוחדת היא הכנאפה גבינות עיזים עטופה בקדאייף קליל והיא לא מתוקה. תערובת מלוחה משהו של שלש סוגי גבינות עיזים מוגשת עם קונפי עגבניות שרי.

אמרנו שהחבר'ה הגיעו ממוסקבה, אז וריניקיס אותן " רביולי" רוסי ממולאות בבטטה ודוקסל  פטריות מוגשות בחמאת מרווה. מעדן למביני עניין.

ואם כבר בבצקים אנחנו עוסקים יש להם כופתאות דומות לקרפלעך עדינים מכוסות ומוסתרות בצ'ילי עגבניות ופרמזן, כזה עוד לא טעמתם.

דג בעטיפת פופאיט פרגמנט, שיטה נכונה להכין את הדג בציר של עצמו וחמאה במעין אפיה – אידוי עם ירקות ירוקים כמו זוקיני ואספרגוס. הדג שומר על טעמיו ועסיסיותו וטעים מאוד.

אבל אם חשקתם בבשר עופות מים אני ממליץ על קונפי שוק אווז, השוק קיבל 48 שעות אמבטיה צרפתית של מרינדת יין ותבלינים מיוחדים ( הכל סודי כאן) מוגש על מצע של מחית דלורית תפו"א ואגס צלויים. לידיעתכם הבישול כאן הוא בוואקום במשך שעות מה שומר על העסיסיות של הבשר והציר ומעניק את הטעמים הטבעיים הנכונים .

ואז הגיעה המנה שהכתרתי אותה גורמה! כן קבב גורמה. כולם כבר מכינים קבב על מקל קינמון, זה נכון. ונכון שההגשה על מצע עגבניות בצל וטחינה.  אבל יש משהו בתערובת הנכונה של הבשרים, התבלינים המבשמים אותו ודרך ההכנה שהופך את הקבב לגורמה.

על צלחת הפרופיטרולים פרלינים שהכינה הקונדיטורית שיר גבע כבר הסתערנו ושככנו את נימוסי השולחן האירופי, כי כאלה עוד לא היו לנו.

אחרי ארוחה כזו כדאי לשבת בלובי הקטן והרומנטי לנוח.. אולי לחכות לארוחות הבוקר הידועות של המקום.

זו מציאות ולא חלום, טריטוריה אירופאית קסומה בכרם התימנים. מלון הבוטיק עדן האוס והביסטרו החלומי של המלון.

הצצה למלון

טלפון להזמנות 03-5455900

רח' ישכון 11 תל אביב , יש חניונים בסביבה או בלילה מקום פנוי.

שתפו את הפוסט!