23 באפריל 2024 18:02
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בית בנמל – קום איל פו

 

 

 

בית בנמל הא שמה של המסעדה הידועה לנו כ קום איל פו אשר לא שרדה את הסערה הגדולה ב 2010.

זו לא רק מסעדה, זהו מתחם עם מסר חברתי אולי נשי פמיניסטי " האחיות" האופנה המתחלפת ועוד. במקום גם ספריה ואולם הרצאות קטן. לדעתי כדאי להגיע למקום ולא רק למסעדה הטובה " בית בנמל"

 

גם המסעדה הנמצאת בהאנגר 26 מול הים שלפעמים זועף ולפעמים מרענן יש מסר ישראלי  מיוחד שבא לידי ביטוי בחזות בנוחות הישיבה המרווחת, באווירה, ובמנות, אולם כשאני הולך לסכם ארוחה זוגית עם ידיד הטובה אני יכול רק לציין דבר שבלט לנו אוכל בריא.

 

את המסעדה מנהלת גילאת שמזגה לנו צ'ייסר ארק אחד מתוך המון סוגים שיש במקום, ועדי אבו הוא השף שם מזה כמה וכמה שנים ( 4 ).

 

 

הבטנו בתפריט ובא לנו להזמין המון , אולם יש תקציב, אתם יודעים…אבל העיניים שקוראות מחוברות קרוב מדי למח שמעביר תמונות וזיכרונות של טעמים אז לא התאפקנו והלכנו על שלש ראשונות.

 

ארטישוק צלוי עם מוצראלה ( 43 ₪ ) ארטישוק א- לרומנה מעולה מוגש על ערימה נאה של עגבניות טריות וכמה גושים של מוצראלה. התמונות שחלפו לי בראש על המנה השתלבו טוב עם המנה שהגיעה לשולחן. למרות שאני לא חסיד של מוצרלה, אישית בזמן האחרון נתקלתי בגבינות סנט מור בארטישוקים והתאהבתי או אולי מדליון גבינת עיזים, סתם דברים שעברו לי בראש.. מנה אחלה.

 

סשימי דג  ים ( 56 ) , אין מצב שאני ומיכל נשב ולא נזמין מנה כזו, בטח כאשר הסשימי הוא טונה אדומה. את המנה הזו ליקקנו עם הלחם שלא נפסיד חלילה טיפה מהרוטב המדהים שאולי נשא עוד מהטעמים הנפלאים של הסשימי. תארו לכם ישיבה בחוץ מול הים , פוסידון רוכב על הגלים ואתם נועצים מזלג בסשימי הנפלא.. אני יכול להמליץ לכם לבוא כעת בקיץ ולשבת שם בחוץ מול הים ( לא במול ים)..

 

המנה השלישית שבחרנו הייתה קוביות לוקוס מטוגן על סלט עשבים פיקנטי ( 65 ₪ ). מנה נאה של נתחי לוקוס אמיתי. נראה לי שהדגה כאן בשפע וזו אחת הסיבות שאני ממתג אותה מסעדה בריאה

 

השף  שכנראה הרגיש בנוכחות שלנו הגיש לנו מנה של בייבי סלקים על מצע של לאבנה מעולה. שילוב מדהים ומאוד ישראלי של סלק וגבינת לבאנה.

 

מאוד רציתי סלט שרימפס או רביולי כרישה…. ומרק עדשים… אבל התקציב…חוץ מזה חייבים להשאיר משהו לפעם הבאה אחרת מה יהיה הכח המניע..

 

בהתחלה הסתפקנו במים, אולם עם האוכל התחשק לנו יין, היין שנמזג לנו יין הבית רקאנטי ספיישל רד שהוא בלנד מוצלח של מרלו, שיראז, וקברנה.

 

כעת היינו צריכים להחליט החלטות קשות על העיקריות, יש כמה וכמה סוגי דגים. יש מנה של טליאטלה ופירות ים, אבל לא בא לי פסטה, ובבשרים היה פרגית, סינטה ואנטריקוט.

 

הלכנו על הסינטה ( 89 ₪ ). הוא במוצהר מגידול מקומי מה שאומר שקונים אותו טרי, ומיישנים אותו. הוא לא היה מספיק מיושן.

התבלון היה מיוחד, תערובת פלפלים ובניהם גרגרי אניס, זה הימור גדול לשים אניס בתערובת כמו זה שטיגן לנו היום מולים בארק. אולם הקרסט דווקא הפתיע, למרות הצורך להשקיע עבודת לסתות אכלנו עד הפירור האחרון. הסטיק הונח על תבשיל תרד, אני דווקא אהבתי. זאתי לא אוכלת כעת פחמימות מטוגנות אז נהניתי מהתפוחי אדמה.

 

לא רצינו דג עם עצמות והתייעצנו עם המלצר שהיה נחמד במיוחד אז קיבלנו מנה נהדרת של פילה דג מוסר ( 98 ₪) שהייתה באמת מספיקה לשניים, היא הייתה מונחת על מצע של מג'דרה בורגול עם עדשים שחורות..הללויה, סוף, סוף מישהו יודע להכין מג'דרה ולא לקשקש לי אורז עם עדשים. זאת ועוד היה שם רוטב של יוגורט וסלסה של לימונים. לכו על זה.

 

כעת כבר לא היה משנה לנו איזה קינוח, אחרי ארוחה כזאת רק רוצים לחזור הביתה לישון. היועץ המליץ על  טארט טאטן תפוחים (38 ₪ ). התלהבנו מהצלחת.

 

 

מה שכן את הקפה ההפוך הגישו עם צורה של תפוח וזה לבד עשה לי שמח בלב. בדרך חזרה חלפנו על פני מול ים אבל לא זו לא הייתה השעה לביצת פברז'ה, גם לא התאים לנו האחמי"ם שישבו שם שלא נעשה להם פפראצ'י.

 

בית בנמל

קום איל פו

האנגר 26 בנמל תל אביב

תבואו ( יש חנות סקס )

שתפו את הפוסט!