19 במרץ 2024 6:30

בית. פזמון סדרה התיעודית החדשה סיפור המוסיקה והפזמון הישראלי ב-yes דוקו

בית. פזמון

הסיפור שלנו, דרך השירים של ישראל

הערב תעלה ביס דוקו סדרה חדשה המספרת את סיפור המוסיקה והפזמון הישראלי.

אם אתם אוהבים מוסיקה ישראלית, שירה, פזמונים, אתם תשתגעו מהסדרה הזו המחזירה אותנו בנוסולגיה אחורה לימים שמילים היו מילים ושירה הייתה שירה ועד ימינו אנו דרך העיניים של היוצרים והזמרים של היום ושל אז. זה פשוט סדרת "מאסטר פיס" והמלצת צפיה.

בואו נצפה ביחד בהיסטוריה: בברכה צפירה אהובה צדוק, שושנה דמרי, יפה ירקוני,שרונה, ועוד והכל בעיניים של יהודית רביץ, שרית חדד, נסרין קדרי, מירה מסיקה, חוה אלברשטיין ועוד

בכורה: ימי רביעי, החל מה-3.10, בשעה 21:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV.

 bait-pizmon_ep1_musicdocu2908_0_036

כ-100 אמניות ואמנים ישראלים מובילים, מספרים את סיפורה של החברה הישראלית דרך הפזמונים הגדולים שליוו אותנו, לכבוד חגיגות ה- 70 למדינה.

המוזיקה היא פסקול חיינו. היא מנציחה עבורנו רגעים ויוצרת אותם, היא מספרת אותנו ועלינו, משקפת את תרבותנו, את קצב חיינו, את פעימתם וניגונם. התבוננות במוזיקה הישראלית מתחילת היותנו כאן ועד היום, משקפת את סיפורנו ההיסטורי והרגשי באופן ששום דבר אחר לא ידמה לו, כי השירים אוצרים בתוכם את זיכרונותינו ותמונות חיינו. שירים נוגעים לנו ישירות בלב.

העורכת המיתולוגית אתי אנטה-שגב (ששימשה בין השאר כראש מחלקת התרבות והמוזיקה בגל"צ), הבמאי אדם סנדרסון ("בתולות") והתסריטאית שירי ארצי ("תמיד אותו חלום") חברו למפיקה טמירה ירדני ליצירת הפרויקט המיוחד, שסוקר את התמורות בחברה הישראלית כפי שהן משתקפות במוזיקה שלנו. ששת פרקי הסידרה נעים בין השירים, הקולות והתמונות, תוך שהם מגבשת אמירה אודות מי שהיינו ומי שאנחנו עכשיו. כל אחד מהפרקים מביא זווית אחרת של ההוויה הישראלית: דמות הגבר, דמות האישה, אופייה של המולדת, הרב תרבותיות שהיא אנחנו, הקשר בין מוזיקה ואמונה, והגעגוע שמחזיר אותנו לשורשים מהם הגענו.

בכירי האמנים, היוצרים והמבצעים מספרים בסדרה את סיפוריהם של השירים כמו גם את הסיפור האישי שלהם כאנשים שצמחו ויצרו בארץ הזאת, כשהם משולבים בקטעי ארכיון ובקליפים מכל הזמנים, שקושרים את השירים לחיינו כאן.

בין המשתתפים: שלמה ארצי, יהודה פוליקר, חוה אלברשטיין, שלום חנוך, יהודית רביץ, איל גולן, נצ'י נצ', נורית גלרון, שרית חדד, עידן רייכל, ריטה, מוקי, רונה קינן, אביהו מדינה, אביב גפן, שלמה בר, צביקה פיק, נינט, יונתן רזאל, קובי אוז, דקלה, אביתר בנאי, אהוד בנאי, יהודה קיסר, גידי גוב, ריטה, שמעון בוסקילה, "קפה שחור חזק", שולי רנד, מירי מסיקה, שלומי שבת, ועוד רבים רבים אחרים.

 bait-pizmon_ep1_musicdocu2908_0_068

יוצרת ועורכת הסידרה: אתי אנטה-שגב | עורכת תסריט: שירי ארצי  | במאי צילומים: אדם סנדרסון | עורכים: יוני כהן, מני ורסס, יובל גבע, שגיא צורף, רייצ'ל  קירשן, איתי מור  | הפקה: טדי הפקות, טמירה ירדני

 

בכורה: נשים
יום רביעי, 3.10, 21:00

דמותה של האישה הישראלית, כפי שמשתקפת ומתעצבת מבעד לשירים ולזמרות ששרו אותם. מלוחמות הבריגדה במכנסי החאקי דרך הזמרות הראשונות בעגילי הדמאר, הזמרות שייצגו את המדינה ואת הממלכתיות, ונאלצו לפעמים לוותר על 'הזמרות' כדי לגדל ילדים, המפזזות בלהקות הצבאיות, פורצות הדרך של הרוק הישראלי הנשי, ועד לזמרות של היום המגדירות כל אחת את קולה האישי. חווה אלברשטיין, יהודית רביץ, נורית גלרון, קורין אלאל, ריקי גל, שרית חדד, ריטה, דקלה, רונה קינן וזמרות נוספות מספרות על הדרך שעשה הקול הנשי מאז ועד היום.

 bait-pizmon_ep1_musicdocu2908_0_135

bait-pizmon_ep6_musicdocu2908_0_063

בכורה: גברים
יום רביעי, 10.10, 21:00

דמותו של הגבר הישראלי, כפי שהתעצבה מבעד לשירים ולזמרים ששרו אותם. הדרך שעשה הצבר הישראלי מדמות הפלמ"חניק יפה הבלורית, דרך הרוקר הפגיע שהתחיל לכתוב על עצמו, הגבר המזרחי והגבר הרומנטי, ועד לגבר של היום המתלבט והאבוד ששר היפ-הופ ומפציץ את היוטיוב בלייקים. יהורם גאון, מוקי, שלום חנוך, שלמה ארצי, צביקה פיק, אביב גפן, חמי רודנר, ערן צור, נצ'י נצ', טונה וזמרים נוספים מספרים על הגבר הישראלי מאז ועד היום.

 bait-pizmon_ep2_musicdocu2908_0_144

bait-pizmon_ep2_musicdocu2908_0_157

bait-pizmon_ep3_musicdocu2908_0_098

bait-pizmon_ep4_musicdocu2908_0_006

bait-pizmon_ep2_musicdocu2908_0_104

bait-pizmon_ep3_musicdocu2908_0_082

bait-pizmon_ep4_musicdocu2908_0_090

בכורה!


החל מ-3.10
ימי רביעי, 21:00
בערוץ yes דוקו
רק לצופיyes  | STING

צילומים באדיבות yes דוקו

שתפו את הפוסט!