25 באפריל 2024 4:15
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בלוגרים בהצצה נדירה למרתפי היין של יקבי רמת הגולן

 

 

 

בלוגרים בהצצה נדירה למרתפי היין של יקבי רמת הגולן

 

 

 

 

אני לא בלוגר יין, בעצם שותה מעט יין אולי יותר מבשל  ביין מאשר אני שותה.

פה ושם יוצא לי לפגוש יינן, סומלייה או ללגום יין מיוחד. בכלל בארץ הקטנה שלנו יש כל כך הרבה יקבים, שהיא כבר לא רק זבת חלב ודבש אלא גם גפן , יין ושמן זית.

 

ההזמנה לבוא לאירוע טעימות והכרה עם " יקבי רמת הגולן "  אם כי נענתה מתוקף תפקידי כבלוגר מיד בחיוב, העלתה בי היסוסים. אני לא מכיר את היקב ולא אנקוב בשמות של יקבים אחרים שיצא לי להכיר. אילו היו אומרים לי " ירדן" או "גמלא" הייתי מתלהב מיד. ככה זה כשהמותג של היין עולה על המותג של היקב ( דרך העיניים שלי) ומה זה אומר?

יינות ירדן הם מהמעולים ששתיתי, מעולם לא העזתי לבשל בהם! כי יינות ירדן לוגמים ולא מבזבזים. "סוף פרסומת".

 

תערוכת היין הבינלאומית ISRAWINEXPO 2010מאפשרת להכיר את היקבים בארץ ולטעום יינות תמורת תשלום.

"יקבי רמת הגולן" המציגים בתערוכה קולקציה נדירה של יין ממעמקי המרתף הזמינה אותנו לטעום ולשמוע. ראשית אני חייב לציין כי הדוכן בנוי בצורה מקורית הנותנת אכן תחושה שנמצאים ביקב. שנית היינות אכן מיושנים והמגוון שטעמנו היה סביר וטוב.

 

היקב קיים כבר 27 שנים מ 1983 ובמהלך השנים האלו נצברו במרתפים יינות מיושנים. היין  ירדן קברנה סובניון זכה לראשונה בפרסים ב 1983 ומאז זו חגיגה אבל אולי שגרה. מדובר על אחד היקבים מהטובים שיש לנו בארץ.

 

דורית שגב הייננית של היקב הסבירה על כל יין שנמזג לנו לטעימות. ראובן הסביר על הכרמים ועד כמה היקב " ירוק" לסביבה. יישון יין וטעם של יין זו תורה שלמה. צריך לזכור ראשית דבר אחד, יינות לבנים לא משתבחים בהתיישנות , להפך הם מתקלקלים. לעומת זאת יין אדום משתבח עם הזמן. פוטנציאל ההתיישנות הוא סימן לאיכות היין. מה שאנו מרגישים זה הניחוח של סוג הגפן- הענבים. הניחוח והטעם המופק מתהליך עיבוד היין ביקב. והניחוחות וטעמים הנובעים מחבית האחסון ועוד. בקיצור כל ההיסטוריה של היין החל מהאדמה והגידול ועד למזיגה היא המשפיעה על הטעם.

 

טעימת יין ירדן קצרין שרדונה, הכרם בצפון הגולן, החביות עץ אלון צבע קש זהוב עמוק, ניחוח של אגס ותפוח , נעם לי היין. שנת יצור 2002.

 

טעימת יין ירדן שרדונה כרם אודם. יין מכרם אורגני גם הוא בצפון הגולן, תסיסה בחבית עץ אלון צרפתי עם ניחוחות פירות טרופיים ואגס עם הדרים, ארומה וניחוח עשירים במיוחד. יצור 2003.

 

טעימת ירדן מרלו 2001 , אני אוהב מרלו, כאן הכרם הוא במרכז הגולן היין מתיישן לפחות 14 חודש בחביות עץ אלון צרפתי. הניחוחות מתקבלים מעישון העץ יחד עם טעמים של שזיף ואוכמניות עם שוקולד ווניל. איך לא יהיה נעים.

 

 

היינות האדומים מגיעים בבקבוק של 750 מ"ל ובבקבוק 1.5 ליטר, קצב ההתיישנות בבקבוק הגדול ארוך יותר ויש הבדלי טעם.

 

טעימות יין ירדן קברנה סוביניון 2001, הכרמים ממרכז הגולן והגליל העליון, ניחוחות מגרגרי יער, ומדומדמניות ודובדבן שחור וניל וניחוח טבק. אישית היין כבד לי.

 

אני לא בטוח  שאני זוכר מה עוד לגמתי כנראה פינו נואר 2002 יין בעל טעם אקזוטי ואולי ירדן סירה 2003, קצת יותר מדי בשבילי.

 

מה שכן יין קינוח מעולה שלא יסולא בפז אולי כי צבעו זהב וטעמו גן עדן.  יין Heigbts Wine   הייטסוויין 2003 אין מילים!  ככה זה בלוגר שלא מבין ביין מתאהב ביין הזה בקלות. היין מופק מענבי גוורצטרמינר אשר נבצרו והוקפאו ונסחטו בעודם קפואים.ליין ניחוח של אגסים, הדרים, ופירות טרופיים עם פרחי בר. חלום.

 

יקבי רמת הגולן כשרים כך שמרכז המבקרים סגור בשבתות. הם נמצאים בקצרין. מישהו מארגן נסיעה באיזה יום חמישי? לי אישית נראה שיכול להיות מעניין מרתק ולשחרר קצת לחץ בארנק לקראת החגים.

 

 

 

שתפו את הפוסט!