20 באפריל 2024 17:00
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בלנדר ויטמיקס – הרבה יותר מסתם בלנדר

 

למה ויטמיקס וגם מתכון של גלידה ויסקי בננה

 ויטמיקס

בכל ראש שנה אנחנו מורגלים ברצון ובציפייה להתחדשות של הבית ושל אורח החיים לרבות נושאי הבריאות והתזונה, כיצד ניתן באמת לשפר משמעותית את אורחות המטבח הביתי?

750_smoothie_blackberry_pear_kitchen5

שנים רבות חיפשתי אחר דרכים טבעיות להכנת ממרחי אגוזים וטחינת שומשום. מהחיפוש עלו שמועות על בלנדר בשם ויטמיקס, אליו נחשפתי בסרטוני יוטיוב, ונוכחתי לדעת שמסעדות, ברים ודוכני מיצים ושייקים גם כן משתמשים בבלנדר זה והחלטתי לרכוש לעצמי  בלנדר איכותי באמת שיודע לממש שינוי משמעותי במטבח, ושיכול להחליף מספר לא מבוטל של מוצרי חשמל למזון במכשיר אחד.

מהקישורים לסרטונים ביוטיוב למדתי על מכשיר חשמלי למטבח בשם ויטמיקס – בלנדר ברמה אחרת. גיליתי עשרות סרטונים על  מימוש יכולות הויטמיקס, המפתיע ביניהם היה הסרטון על הכנסת מכשיר טלפון מסוג אייפון לתוך הבלנדר ורק לשם הצגת חוזקו ועוצמתו נטחן המכשיר לאבקה.

http://www.newhorizon.co.il/%D7%95%D7%99%D7%98%D7%9E%D7%99%D7%A7%D7%A1/

 

אני מודה: הסרטון הזה משכנע ולכן עקבתי אחר עוד סרטונים וכתבות והתרשמויות של לקוחות מכל העולם. באמת מעניינת העובדה שלמדתי על ויטמיקס לא מפרסומות כלל אלא רק מחוות דעת שעוברות מפה לאוזן.

בזמנו צפיתי בסדרות תחקירים בערוצי הטלוויזיה המסחרית על מה שמצוי באמת במזון המתועש שאנחנו קונים. הכתבות התמקדו בטחינה הגולמית שאמורה להיות מאה אחוז שומשום בלי תוספות כלשהן, אולם התכנית גילתה שיש חומרי הלבנה (מסרטנים) שנעשה בהם שימוש על ידי מותגים שונים, עוד עלה כי בבדיקות מעבדה גילו שהערכים התזונתיים הרשומים על אריזת הטחינה מטעים את הצרכן התמים ואינם נכונים בכל הנוגע לערכי נתרן, סידן וברזל.

התמקדות דווקא בטחינה היא פשוט כי אני ממש אוהבת טחינה ומרבה באכילתה.

בחיפושי אחר האפשרות להכין לעצמי טחינה וגם ממרחי אגוזים ושקדים מצאתי לתומי שאין בהישג יד מכשיר ביתי שמסוגל לבצע פעולה זו.

 vitamix-fs-14-258

למי שלא זוכר את פרשיית הטחינה מפעם, ודאי לא הספיק לשכוח את חגיגת הסלמונלה הנוכחית בטחינה ובתעשיית המזון. האם באמת אנחנו זקוקים לפרשיות ומחדלים אלו בשוק המזון המתועש כדי להשתכנע שיש לנו  היכולת להפוך את המטבח למעבדה ביתית של ייצור מזון שבה אתה השולט בפרמטרים רבים המשפיעים על איכות המוצר והבריאות – חומרי הגלם ואחזקתם, סטריליות המזון, מרכיבים וערכים תזונתיים וגם טריות וטעם, לא פחות חשוב?

 

כך, למשל, ענף תחליפי החלב הוא תחום נוסף ומשמעותי שדחף אותי לחפש בלנדר עוצמתי לשם השגת תחליף איכותי ובלתי מתפשר. משווקים היום תחליפי חלב רבים, סויה, שקדים, שיבולת שועל וכו'. טעמתי וניסיתי רבים שמשווקים בחנויות, אבל בכל זאת גם בחברות הטובות והאיכותיות מדובר בריכוז נמוך מאוד של קטניות (סויה) או אגוזים (שקדים, לוז) בד"כ רק ב2.5%, לרוב יש תוספת מלח וסוכר וחומרים נוספים בתהליך הייצור, וכמובן המחיר והזמינות – המחיר הממוצע של קרטון ליטר תחליף חלב מהסוגים הנפוצים נע בין 10- 17 שקלים,  בחישוב קל ובמידה ויש שימוש בקרטון אחד לשבוע העלות השנתית הממוצעת היא בין 500-850 ש"ח רק על תחליפי החלב. שימוש משכיל בבלנדר מקצועי נותן פה מענה משמעותי מיידי וחסכוני, למשל קילו של פולי סויה עולה 10 שקלים וממנו ניתן להכין בין 20-30 ליטר של חלב סויה, תלוי בסמיכות ובריכוז שרוצים לקבל, יתרון נוסף מעבר לחיסכון כספי הוא בקבלת מוצר טבעי לחלוטין בדקה אחת! עם טריות בלתי מתפשרת אשר משפיעה רבות על קליטת הערכים התזונתיים במערכת העיכול.

 vitamix-fs-14-787

למה בעצם ויטימיקס הוא מכשיר להכנת גלידה האולטימטיבי?

גלידה בעצם מורכבת לרוב משלושה מרכיבים, בסיס (שמנת או מי סוכר), מיצוי (חמאות אגוזים או פירות)  ותוספות (שברי שוקולד, עוגיות, שקדים).

היתרון המוכח של ויטמיקס הוא ביכולת הכנה של כל אחד ואחד מהמרכיבים שצוינו, כך שאם נרצה להכין גלידת סורבה או שמנת השימוש בויטמיקס מתחיל מהבסיס של הכנת מי סוכר  או קרם שמנת צמחית מטחינת אגוזי קשיו, ממשיך להכנת מיצוי הפירות, או טחינת חמאות שקדים/אגוזים/בוטנים והטמעתם בבסיס השמנת וטחינה של כל מיני תוספות, תלוי במתכון.

נוסף על מרכיבים אלו יש צורך בשבבי קרח זעירים שגם אותם הויטמיקס מייצר בתנועה סיבובית מהירה. כלומר כל שלבי הכנת הגלידה נעשים באותו המכשיר.

לבלנדר ויטמיקס קיים יתרון בריאותי שנחשף עם הזמן, בעת העבודה עם המכשיר המשתמש בו מפתח ראייה קולינרית ומנסה לשלב מרכיבים וטעמים שלרוב לא היה מנסה אם מפאת עצלות או חוסר מיומנות.

היכולת של ויטמיקס לקצר תהליכים ואף ליצור מנות שלמות (למשל הכנת מרק) היא הפעולה הפשוטה ביותר אותה הויטמיקס מבצע כך שמספיקה רק הכנסת המרכיבים (ירקות, תבלינים ומים) הפעלה קצרה ומתקבלת תוצאה של מרק חם ומוכן לאכילה מיידית.

שימוש חשוב נוסף שיכול להיות לויטמיקס הוא להכנת מזון לתינוקות מכל הסוגים בקלות ובמהירות, לידיעת כל האימהות (גם אני).

כמו כן, הוא מסייע בהכנת רטבים ומיצויים ברמה הגבוהה ביותר באמצעות טכנולוגית הסכינים המיוחדת שיוצרת אמולסיה מושלמת מכח סיבוב המנוע שמחובר ישירות ללהבים, דבר המקנה ביצועים אופטימליים אשר עומדים ברמת מטבחי קצה.

 ??????????

בלנדר ויטמיקס מגדיר מחדש את מערכת היחסים עם המזון שאנחנו אוכלים, מעודד קנייה חכמה, משתלמת וחסכונית של מוצרי גלם באריזות חיסכון, אשר מהם האפשרויות להכנת מזון באמצעות הבלנדר הן מעוררות השראה, מגוונות לאין שיעור ויצירתיות מאוד. ויטמיקס מבטיח שמירה מירבית על איכות המזון ותורם רבות לתזונה נכונה ובריאה כי כשאתה יודע בדיוק מה יש במזון שאתה אוכל אז אתה יודע את איכותו.

 

רכשה התרשמה כתבה ורשמה: יפעת

 

https://www.youtube.com/watch?v=oARvzFpvLyI

 ']

–       בלנדר ויטמיקס החל בפיתוח וייצור לשוק כבר מכבר מ-1949, זכה עד היום בתחרויות רבות ופרסים כמו שניתן להתרשם בקישור הבא-

https://www.vitamix.com/Corporate-Information/Awards

–       ייחודיות ואיכות ניכרת בלהבים בחיתוך לייזר מסגסוגת מוגנת בפטנט.

–       מנוע עוצמתי של 1200 וולט, מעל שני כוחות סוס.

–       מבצע 50 פעולות שונות ואף מנקה את עצמו בפעולת ערבול פשוטה.

–       7 שנות אחריות על המוצר מבית היבואן הרשמי והבלעדי – 'אופק חדש'.

–       עוצמת הערבול מחולקת לעוצמה נמוכה וגבוהה וכל עוצמה מדורגת לעשר רמות כך שסך הכל מתקבלות 20 רמות ערבול שונות.

–       הבלנדר כולל מיכל של 2 ליטר עשוי טריטן ללא BPA, מצורף מוט דוחף מזון לטחינה רציפה ללא צורך בהפסקת פעולת הערבול.

–       מצורף ספר מתכונים מגוון בן 200 מתכונים, טיפים והדרכות שימוש בלעדיות לויטמיקס.

 

הנה מתכון של יפעת לגלידה (גם עם אפשרות טבעונית)

מתכון גלידה ויסקי בננה

4 בננות.

80 גרם אגוזי מלך

30 גרם שוקולד מריר

85 גרם סוכר

חצי כפית תמצית וניל אמיתית

80 גרם ויסקי

200 גרם שמנת להקצפה לא מתוקה

2 כפיות מיץ לימון.

קוביות קרח קפואות

 

 ההכנה

ממיסים סוכר במחבת מוסיפים ויסקי וכפית לימון מצמצמים לרתיחה.

בסיר מחממים שמנת ומוסיפים את מיצוי הויסקי לשמנת ומורידים לפני הרתיחה, מוסיפים תמצית וניל ומצננים ומעבירים להקפאה.

ניתן להחליף את השמנת מן החי בשמנת טבעונית מאגוזי קשיו לפי מתכון באתר אופק חדש.

חותכים את הבננות  גס מפזרים עליהם כפית לימון ומקפיאים.

לאחר שהמרכיבים קפאו מכנסים אותם לבלנדר על עוצמה נמוכה (LOW), יחד עם כל המרכיבים הנוספים במתכון.

עולים בדרגות מ- 3 – 6 כאשר עובדים עם מוט הדחיסה במשך דקה עד שתי דקות.

מוציאים מהבלנדר על ידי מרית ונהנים מגלידה טרייה.

טיפ אישי – את קוביות הקרח הכנו מחלב שקדים מוכן על ידי ויטמיקס-

1/4 כוס מדידה שקדים טריים לא מקולפים ליטר מים מפעילים את הויטמיקס ללא מוט דחיסה, בעוצמה low, ובדרגות 1 עד 6 לעד דקה הפעלה- בסיום מסננים במסננת דקה או חיתול בד.

 

המפיץ בארץ: אופק חדש

 

http://www.newhorizon.co.il/%D7%95%D7%99%D7%98%D7%9E%D7%99%D7%A7%D7%A1/

 

עוד מידע וסרטונים

http://www.blenders.co.il/

 

שתפו את הפוסט!