19 באפריל 2024 3:03
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בריבה מסעדה מטבח בריא בה – צהרים זוגי

 

זה בטח הביקור השלישי או הרביעי שלי במסעדת בריבה בנמל תל אביב, הפעם הגעתי לאחר השקת תפריט חדש, חדש? חלק מהמנות בטח לא השתנו כי הקהל לא יאפשר זאת, כמו הסלט עם הטופו אבל בעצם גם זו קיבלה שינוי בדמות תוספת קינואה. או סלט שוק עם הפטה המשובחת ובטח גם זו קיבלה שינוי? סלט ליקופן בטח חדש לחלוטין.

הפעם הגעתי לארוחת צהריים עסקית, כאורח שילבתי מנות מהתפריט אולם הקפדתי על ראשונה, עיקרית וקינוח.

בריבה שוכנת בבית "דרך חיים" ומשלבת אוכל בריא ונכון עם מגוון טיפולים.

DSCN3235SAZ

הקונספט של המסעדה דוגל בהגשת מנות מוקפדות ואיכותיות במיוחד, מבלי להתפשר על חומרי גלם טריים ותחליפים בריאים לשם הפחתת הערכים התזונתיים, דוגמת קמח מלא, גבינות רזות, גבינות צאן בריאות, ומעט סוכר ושמן. הפסטה והניוקי, כמו גם הריבות והקינוחים, נעשים במקום, ובתוך כך מקפידה המסעדה על שימוש בשיטות בישול ואפייה ייחודיים, כדי לשמור על הסטנדרט הגבוה של האיכות והטעם למנות.

המיקום שלה מעולה קרובה ממש לחניון השפך של חניוני הנמל עם שפע של מקום ומול טיילת שפך הירקון, למעשה בישיבה בחוץ ניתן להביט לנוף.

פתחנו במיצים טבעיים סחוטים במקום טרי טרי, תפוז עם גזר, וגזר עם תפוח.

DSCN3246A

מנה ראשונה היא בחרה אגס שיכור עם מיקס חסות, עגבניות, חמוציות, צנון, בצל וגבינת רוקפור ברוטב דבש ולימון. השילוב של מתיקות והרוקפור שמשתלב עם האגסים ביין היה מעולה.

DSCN3258AZ

DSCN3255A

אני בחרתי ברוסקטת סלמון, מנה פוטוגנית במיוחד, עם סלמון כבוש בהדרים עם גבינת קרם שמנת, בצל ירוק וסלט ירוק בצד. יש רק בעיה אחת! ברוסקטה זה לא רק לחם משובח, זה לחם קלוי בדרך כלל עם הברשה של שמן זית ואולי שום. להגיש ברוסקטה על לחם טרי זה טעים אבל זה לא הופך אותו לברוסקטה!

DSCN3248AZ

DSCN3247AZ

DSCN3251AZ

המנות העיקריות: אסקלופ סלמון ברוטב אסיאתי מתקתק על קרם בטטה, אז ככה הדג מעולה, אמנם 200 גרם זו לא מנה ענקית אבל הדג היה צלוי במדויק והתיבול האסיאתי המקורמל משהו השתלב בשלמות. קרם הבטטה היה בסדר אבל! דג כתום על מצע ענק של תוספת כתומה בלי כל ירק מבושל או טרי שיוסיף גוון של צבע זה משעמם!!

DSCN3264AZ

DSCN3268A

מאידך גוונים צבעוניים נפלאים משולבי טעמים נפלאים היו במנת פילה לברק, על אורז שחור-לבן ואפונה, קרם ארטישוק, פטריות, שום מתוק, עגבניות וקלמטה. מנה שאני ממליץ עליה. תראו את היופי שלה, גם המנה הייתה נדיבה.

DSCN3262AZ

DSCN3271A

בגזרת הקינוחים לא היה קינוח פילו שפינטזתי עליו אז הזמנתי אבטיח וגבינה פטה עם גלידה סורבה של אשכוליות ביין או משהו כזה, הביאו לי אונייה שלמה של כ -6 פלחי אבטיח על שיפוד מקל של ארטיק, שמזל שזוגתי הזמינה קינוח מלאבי קטן ועזרה לי וגם ככה התפוצצתי.

 DSCN3280A

מסעדת "בריבה" שוכנת בחלקו הצפוני של נמל תל-אביב, ובמקום ניתן לערוך אירועים עסקיים ופרטיים. למסעדה חלק פנימי ממוזג עם חלונות הצופים לקו החוף ולירקון, וחלק חיצוני מוצל הפונה למתחם הנמל.

20140813_133328

DSCN3234AZ

תפריט הבוקר מוגש עד השעה 12:30 ומציע מגוון ארוחת "בוקר טוב" ארוחת בוקר הכוללת שתי ביצים, מבחר מטבלים ולחמים ושתייה קרה וחמה (56 ₪), סלט ניסואז (46 ₪), סלט שוק (44 ₪), סלט bariba (פטריות, פטריות, בצל וטופו מוקפצים ביין אדום ודבש על מיקס חסות, קינואה, נענע, פטרוזיליה, סלק וצימוקים, (48 ₪), כריכי בריאות, וארוחת בוקר מתוק, בה פנקייק קמח מלא (38 ₪), מוזלי (38 ₪).

בתפריט הארוחות העסקיות מנה ראשונה ומנה עיקרית, במחיר המנה העיקרית. ניתן לבחור מבין המנות הראשונות מרק (משתנה בכל יום), סלט ליקופן, חציל בלאדי בטחינה וסלט Bariba. המנות העיקריות משלבות בין מנות דגים (פילה בורי – 88 ₪, אסקלופ סלמון – 98 ₪, פילה לברק 94 ₪) לבין רביולי בטטה (68 ₪) וניוקי תפוחי אדמה (68 ₪). תפריט הצהריים מוגש בין השעות 12:30-16:30.

תפריט ארוחות הערב כולל את מגוון מנות המסעדה המוגשות בשעות הבוקר והצהריים, והוא מוגש החל מהשעה 17:00. תפריט הקינוחים מציע גלידות סורבה (26 ₪), סלט פירות (38 ₪), בננות מקורמלות (38 ₪) ומתוקים קטנים, כמו מוס שוקולד מריר ועשיר, קרם מלבי עם פירות יער ופיסטוקים   (9-18 ₪) .

 

בריבה

נמל תל אביב

שתפו את הפוסט!