19 באפריל 2024 14:27
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ג'אז חם מגיש "מכשף החליל הקובני"

??????????

הסדרה הזו ג'אז חם שמאורגנת על ידי "שמים" מביאה לנו  יוצרים ומבצעים נדירים בתחום הג'אז.

הפעם היה זה הפסנתרן רמון וולה ונגן החליל מראקה וולה המכונה ""מכשף החליל הקובני"" שניהם קרובי משפחה (בני דודים)  לפי ההקדשות שעברו ביניהם כל הזמן.

??????????

צפינו במופע המדהים הזה באולם רקנאטי שבמוזיאון תל אביב שהיה מלא עד אפס מקום. בעוד מראקה מדהים אותנו בצלילים מהחליל הקובני שלו, ראמון ממש מסעיר ומהפנט בביצועים שלו על הפסנתר, זריזות הקלדה וירטואוזית שכזו טרם ראינו במופעי הג'אז. שני הנגנים ניחנו בחוש הומור  וההופעה הבימתית של מראקה על הבמה הופכת אותו לחביב הקהל.

 

??????????

הצמד האנרגטי בוחן דרכים חדשות וצלילים חדשים בג'אז בכלל ובג'אז הלטיני בפרט: מקלאסיקות קובניות עד לסטנדרטים של ג'אז – שניהם מלחינים רבי מוניטין עם כישורי הלחנה מקוריים. שניהם ניחנים ביכולות וירטואוזיות מדהימות, בשילוב צליל בוהק המשאיר את המאזין בפה פעור. רמון ומלאקה הם גם בעלי הישגים מרשימים בקריירות המוסיקליות הבינלאומיות שלהם.

 

??????????

??????????

??????????

מראקה החלילן זכה בעשרות פרסים וכן היה מועמד לפרס הגראמי. הוא היה חבר באחת מהלהקות הידועות ביותר בקובה "Irakere"  להקתו של צ'וצ'ו ולדז. בנוסף, הוא ניגן עם אל דימיולה.

החלילן הזה עושה פלאים בצלילים שהוא מפיק מהחליל ויש רגעים במופע שהוא מכשף אתכם ולא רק בנגינה אלא בשפת הגוף שלו והתנועה החיננית על הבמה.

ליוו אותם על הבמה עומר רודריגז קאלבובס (קובה), ואנריקה פירפיתופים (קובה)

??????????

??????????

שניהם מאוד מוכשרים.

הפסנתרן רמון וולה הוא אורח קבוע על מיטב הבמות הבינלאומיות של פסטיבלי הג'אז בעולם כולו. כל אחד מהם הוציא עשרות אלבומים וזו הפעם הראשונה, אחרי 30 שנות היכרות, שהם מופיעים יחד, וכן הוציאו את אלבומם המשותף הראשון The Art Of Two.

תאזינו לקטע הזה הוא ארוך אבל מדהים, זריזות הידיים של ראמון

https://www.youtube.com/watch?v=3xkPAiFh1R0

בהחלט אחד האירועים המרשימים בתום שהיו כאן.

הדרן

המופע התקיים במסגרת סדרת ג'אז חם עם האתר שלנו www.hotjazz.co.il

שתפו את הפוסט!