25 באפריל 2024 23:38
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גוז' ודניאל אוכל מצוין מהלב של השרון

יחצ

אנחנו " תל אביביים " אנשי המרכז לא רגילים למסעדות כאלו, כאלו שאין בעיות חניה, כאלו שיושבות בלב של הנוף, שמלאות, מה שמעיד על איכות.

כזו היא גוז' ודניאל, מסעדה איכותית ( 8.3 במדריך מפה) מסעדה שיש לה די המלצות ואם שמעתי טענות זה על זה שעמוס שם, אבל הבחנתי בדי מלצרים ומלצריות שיודעים את העבודה ומכירים את המנות.

השם אומנם מעורר ציפיות רומנטיות משהו אבל זה שמם של הילדים, והמיקום מאד מענין, המסעדה ממוקמת בישוב בני ציון ליד מגדל המים ובצידה חורש וכרמים כך שמי שבא בשעות האור יכול להנות מכמה עולמות. אבל גם מבפנים זה חלל מרשים ביותר.

יחצ

יחצ

זוג יכול לצאת משם עם הוצאה של כ 400 שקל ללא יין וטיפ אבל בדרך כלל זו חוויה קולינארית טעימה, אני אגב לא הייתי מוותר על חלק מהמנות הראשונות. ויש שם מנות ממש טעימות.

גילוי נאות: הייתי אורח בארוחת בלוגרים צנועה ( ארבעה איש)

בשעות הלא עמוסות המרחק מראשון לבני ציון וחזרה אינו שונה מהזמן שאני מקציב לנסיעה לתל אביב מראשון בשעות העומס וחיפוש חניה.

לדעתי האישית בדרך כל בגוז' ודניאל לא נופלים עם המנות. וזה חשוב. אז מה טעמתי שם?

פתחתי בלגימת יין שרדונה של יקב פלטר, שרדונה מבחינתי יין אהוב שהולך עם כל דבר.

על השולחן לחמים כאשר הפוקצ'ה מקצועית אוורירית מעט קריספפית וטעימה מאוד, עוד יותר טעימה עם החמאה המוקצפת שמגישים ליד.

ראשונות:

קלמרי על כרוב אדום-  קלמרי סגול, כרוב מעושן וגבינת גאודה (38 שקל) אני מאוד אוהב כרוב אדום הקלמרי השתלב מצוין עם כרוב האדום והתבלינים עם ניחוח עישון . גם הקלמרי עצמו היה עשוי כראוי ולא גומי, להפך, פריך וטעים.

מנת הקרפצ'ו מרשימה, הצבע של הבשר משגע כל קרניבור, מאידך אישית התיבול בטימין היה זר לי על קרפצ'ו . קרפצ'יו בקר טימין ופרמז'ן (52 שקל).רוקט ופרמזן בהחלט היו מספיקים לי על המנה הזו.

החקלאות מניבה לנו סוגי עגבניות שרי מעולים והשף הכין לנו סלט עגבניות שרי צהובות, מנומרות, תמר, ואדומות מתוקות משהו, עם גבינת המאירי ועלי בייבי בזיליקום לעילא ולעילא ( 38 ₪)

המנה שלא הייתי מוותר עליה היא שרימפ על הפלנצ'ה, שעועית ירוקה רצועות טורטיה מטוגנו קריספיות בצל סגול וכוסברה. הטיגון והצריבה של השרימפ על הפלנצ'ה היה במידה שאני מאוד אוהב.( 48 ₪) בסלט מעט צ'ילי חריף, שימו לב!

צילום שוש חזן

מנה נוספת שמאוד אהבתי ניוקי סולת חמאה יין לבן ואגוזים (44 שקל) מנה לא שגרתית הייתי בכיף מכין כזו בבית, טעימה טעימה.. הרוטב מאוד מיוחד  ויש בו חמאת מרווה, יין לבן, ועגבניות שרי צלויות  לצד אגוזי מלך.

עוד מנה שלא פגשתי והדהימה אותי זו רוטולו  קירוטה זוקיני ונענע (46 שקל) עלה פסטה טרייה העוטף באהבה שלושה סוגי זוקיני ונענע אפוי בתנור, רך , קריספי משהו וטעים מאוד. הייתי בא לכאן במיוחד למנה זו והשרימפ וגם לניוקי סולת.

לשם שמירה על הבריאות: סלט גוז' ודניאל מבחר ירקות שורש בוינגרט הדרים. סלט שורשים מעולה ( קצת מיותר בארוחה מורכבת כסו אבל ראוי מאוד לאובי ירקות ובריאות. ( 42 ₪)

שף המסעדה הוא רן פולק שנמצא כאן כשנתיים, בעברו היה בבראסרי ובקופי בר. צפיתי בו קצת במטבח בקיצור, אין מנה שתצא אליכם בלי שעברה את העין הבוחנת שלו.

עיקריות:

ניוקי פריזאי אספרגוס ופרושוטו (64 שקל), ניוקי שעבר טיגון לאחר ההכנה שלו ובכל זאת עדיין רך נימוח, ומה שהפתיע במנה היה אפונה ירוקה ממש טרייה טעימה ומתקתקה וכן אספרגוס טרי חלוט, ורצועות של פרשוטו. מנה לריב עליה.

מנה נפלאה ומיוחדת היא הספגטי דו צבע עם פירות ים, זהו ספגטי שהשף מכין עם דיו דיונון,  ספגטי דק דק ולמרות זאת עם נוכחות מיוחדת. את המנה מכינים עם פירות ים שהוקפצו ברוטב בו הכניסו פרנו – הקלסיקה של פירות ים. מולים, טבעות קלמרי, שרימפס כל הכל טוב של הים. מנה של דרום צרפת מעולה.(92 ₪)

מנה של פילה דניס, על מצע ירקות גינה בכל עשוי בטאבון, דג עסיסי עשוי כראוי וטעים. ירקות הגינה כמו זוקיני, כרובית, חציל, גזר ועוד היו פריכים במידה הנכונה והוסיפו גוון טעים למנה.

מנה של לברק שלם ( 118 ₪ ) עשוי בתנור עם קוביות תפוחי אדמה, עגבניות שרי צלויות ועירית פשוט מצוין.

מנה של פטוצ'יני א'-לא' גיטרה (58 שקל), פסטה טריה חתוחה על גיטרה ברוטב עגבניות חריף, פסטה עשויה במדוייק, אל דנטה כמו שצריך. כמה חריף ככה טעים שהתגברתי על החריפות..

שניצל וינאי, עם סלט צ'יזיקי מלפפונים ביוגורט שהוציא להם את הפנים. הסלט היה נפלא. השניצל לצערי לא! ( 76 ₪ )

שוק אווז קונפי וקרמל תפוחים (92 שקל) זו כבר מנה אליפות, הבישול הארוך של האווז העניק לו רכות וטעמים מקרמל התפוחים המזוגג , מוגש עם פיירה מקצועי חלבי נפלא.

קינוחים

פאבלובה של גילי ( 44 ₪ ) פאבלובה אליפות קריספית שברירית מבחוץ ומלטפת במתיקות מבפנים מוגשת עם פירות העונה.

טארט טאטן תפוחים עם בסיס בצק עלים מרודד דק ( 38 ₪) מוגש עם כדור גלידה, אבל התפוחים כאן בפלחים עבים ונאים כל כך טעימים שאסור להשאיר פירור.

כדור מוס שוקולד עם פקאנים ופיסטוק מסוכרים וכולו מצופה שוקולד מנה אדירה לקינוח לאוהבי שוקולד (34 ₪)

טארט אגסים וגבינת ריקוטה על בסיס בצק פריך , מנה מיוחדת, לא נמצאת כרגע בתפריט כנראה מיועדת לתפריט הקיץ המתחדש

ולמי שהקינוחים האלו לא מספיקים גביע של סורבה ממנו טעתי ואהבתי את הפסיפלורה. איך לא?

קחו לכם ערב של כיף ותשנו כיוון מהעיר את הכפר, מומלץ ושווה ביותר. באתי בערב יצאתי בשעת הדלעת…

גוז' ודניאל

בני ציון

שתפו את הפוסט!