16 באפריל 2024 20:26
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גספצ'ו מסעדת שף באשקלון

 

 

לא מזמן הייתי מוזמן לאירוח חלק מנבחרת המאסטר שף, במלון הולידיי אין באשקלון.

שף המלון גיא פרץ הוא גם שף המסעדה גספצ'ו וכרגיל מי שמכיר אותי אצלי מפגש עם שף מסתיים בארוחת היכרות לבלוגרים….

 

בכלל אתם צריכים להכיר את ההיסטוריה של גיא פרץ האיש שהקים את אורו ועוד מסעדות היוצר והמחבר של הספר רב מכר " קסם המטבח המרוקאי" ועוד היד נטויה. ועוד אנקדוטה, הכינוי שלו הוא השף המתלבש… אז בואו עימי למסע קולינרי בארוחת בלוגרים בגספצ'ו במלון הולידיי אין המפואר באשקלון.

 

גילוי נאות למי שלא ברור : הייתי אורח המקום.

 

השולחן היה ערוך להפליא לקראת בואם של החברים וכולם הגיעו בזמן, ארוחות הבלוגרים זה כבר מפגש חברתי שעושה כיף בלב וכשיש כיף כזה האוכל רק מוסיף ומשלים.

 

הלחם הוא לחם מחמצת רוסטיק עם מטבלים חייבים לחם כי חלק מהמנות היו חריפות אבל יותר מזה הרטבים של המנות היו כל כך טעימים לי שהייתי חייב לנגב.

 

שני סלטים הוגשו לשולחן

סלט עלים ושורשים: מיקס עלים צעירים ועלי חסה בשילוב פלחי סלק צלויים, קרוטוני טורטייה, צנוניות, בוטנים מסוכרים טבולים בוינגרט תפוחים. הסלט הזה ממש מעולה הרוטב הדרים והפריכות של הטורטיות עם המתיקות של הבוטנים המסוכרים הקפיץ אותו לרמות לא רגילות. 38 ₪

 

סלט העגבניות: עגבניות שרי, בצל סגול, זיתי טאסוס, פלחי צנוניות, לימונים כבושים, בצל ירוק וסלרי קצוץ בתחמיץ לימון ושמן זית, היה עשיר אם כי רק טעמתי ממנו על מנת לשמור מקום לבאות.

 

אחת המנות המיוחדות היא בהחלט מיני סיגר טלה: איך קוראים לסיגר משובח כזה מיני? לי אין מושג.

אולי בגלל שהייתי צריך לבקש עוד…אלו סיגרים די עבים פריכים ממולאים בבשר טלה קצוץ מתובלים בראס אל חנות ומונחים להם על סלט משוויה של ירקות שרופים שמבקשים לחם… 44 ₪ למנה נאה

 

קרפצ'יו חציל לא היה קרפציו אלא חציל בלאדי קלוי בגריל, בליטוף שמן זית, לימון טבעי סחוט ומלח ים מעודן בטחינה גולמית, זרעי עגבניות ופסטו כוסברה טעים, אבל שיגרתי במסעדות כיום 36 ₪ מנה לשניים.

 

מאידך הקרפצ'יו פילה בקר היה עילוי שבקושי הצלתי לעצמי פרוסה. סלייסים דקיקים של פילה בקר משובח בכבישה קרה של חומץ בלסמי, פלפל גרוס, מלח ים גס ושמן זית. אם אתם בעניין שווה ללכת על זה. 36 ₪ נעלם בשלוק אחד!

 

אחת ממנות הדגל של המסעדה היא הפסטייה המרוקאית: סיגר פריך ומתקתק במלית נתחי פרגיות , אגוזים, שקדים וצימוקים בניחוח הל, קינמון וג'ינג'ר על מצע ריבת עגבניות שרי וברנדי. קצת יבשושית לטעמי אבל החיבור עם התבלינים וריבת השרי משלימים את הטעמים. זו אינה פסטייה קלאסית של על פילו בהן נחבא הבשר אבל היא פוטוגנית וטעימה.44 ₪ מנה לשתיים .

 

מנה מרוקאית מקורית נוספת היא כמובן טאג'ין שקדי עגל. מנה אגדית הרוטב החריף העשיר בפלפלים חריפים מזכיר רוטב של חריימי…כאן חייבים לחם. השקדים נימוחים מנה נפלאה. 67 ₪ . שימו לב שהמנה הזו כמו הקודמות מוגדרת בהתחלות קלות אז תכננו את הארוחה שלכם בהתאם או שתתכננו לבוא כמה פעמים..

 

אחת מהמנות שמלוות את המסעדה מהקמתה היא הדואט המתוק וזו לא מנת קינוח. קוביות בטטה פריכות בשילוב פיטריות שמפיניון ופורטובלו מוקפצות ברוטב צ'ילי מתוק,טימין, שומשום ולמון גראס. אני ניסיתי כבר כמה פעמים להכין אותה בבית כי היא מעולה ולא הצלחתי כך כמו במסעדה אם לא טעמתם איך תדעו? 43 ₪ .

 

והמנה האחרונה בהתחלות הקפיצה את הארוחה ליוקרתית: נתחי כבד אווז צלויים בגריל מונחים על שערות קדאיף תאנים ביין וריבת שרי ברנדי. כאשר לוקחים פיסה מהכבד יחד עם הקדאיף והרוטב של הריבה הכי כדאי זה לעצום עיניים כי זה ממש מעולה, נו כבד אווז איך לא. 99 ₪

 

 

לכאורה כמות כזו של מנות מצביעה על רוחב לב של השף וקבלת אורחים לפי המסורת שלו ואחרי המערכה הראשונה באה מנוחה עם סורבה מלון אניס ולגימות של למברוסקו רוזה.

 

למנות העיקריות , כן, כן היו עיקריות גם נמזג לנו יין קברנה סובניון של יקב ברקן.

 

 המנה הראשונה שהגישו לא טעמתי, אמרו לי שהיא טעימה אבל מנת פילה בס הסלע צרוב מוגש במחבת לוהטת על מצע לב חציל קלוי, לימונים כבושים, עגבניות, בצל סגול, סומק וטחינה.  לא התחברה לי לבשרים שהגיעו מיד . נראה לי שרעייתי תאהב את המנה הזו אז אולי נעשה לה הפתעה. 92 ₪

 

 

את האנגוס הגישו על שיפודים תלויים ולא כסטייק זה כמו במסעדות שמגישים את האוכל על חרבות, התוספת של צ'יפס גספאצ'ו ממש מומלצת יש לה רוטב צ'לי ומטבל חרדל או סוג של איולי. 135 ₪

 

גם הפרגית מדיטרנה נתחי פרגית משופדים על חרב קצבים צרובים בגריל, בניחוח תבלינים ארומאטיים מונח על צ'יפס גספאצ'ו ובטטות צלויות הוגשה על שיפודים הבשר היה עשוי בדיוק בעסיסיות הראויה

78 ₪

 

קבב טורקי העשוי בשר טלה קצוץ על הסכין עם צנוברים ופיסטוק מוגש על חציל קלוי עם משוויה וטחינה. 68 ₪ לצערי בקושי הצלתי קבב אחד ולא הספקתי לצלם!

 

שאטו בריאן זו מנה שמצטרפת  בהרמוניה נפלאה למנה של כבדי האווז בפתיח . מדובר על 350 גרם של נתח פילה בקר עסיסי נפרס על המקום, צרוב בגריל, בליווי ירקות שורש ורוטב יין אדום משובח לנו זה הוגש עם שקדי עגל צרובים בגריל על שיפודי יקיטורי נפלא, נפלא, נפלא!!! 129 ₪

 

אנטרקוט ורד הצלע 300 גרם של נתח אנטרקוט מיושן ועסיסי צלוי בגריל, נוטף ממיציו מוגש בליווי צ'יפס גספאצ'ו, עגבניות צלויות ,שום קונפי וצ'ימיצ'ורי היה לצערי עשוי מדי ולא אוכל להמליץ עליו 98 ₪ .

שתיה הוגשה לסועדים כיד המלך והגיעה העת למנות אחרונות. המסעדה כשרה אז אל תצפו למנות חלביות , זה לא יקרה כאן אולם מאידך לא תחושו כל חוסר. כל המנות 36 ₪

 

ראשית כמיטב המסורת המרוקאית : סיגר פיצוחים סיגר פריך במלית פיסטוק ופיצוחים אחרים בניחוח ציפורן וקינמון טבול בסירופ ארומאטי, מוגש בליווי סורבה פיסטוק, יאמי. 36 ₪

 

המנה האחרונה שהכי אהבתי אישית הייתה הסורבה חלבה" אטריות קדאיף פריכות במלית חלבה ופיסטוק בסירופ תבלינים ורוטב פירות יער מוגשים עם סורבה אגוזים השילוב עם הרוטב של הקינוח היה ממש מעולה וטעים לי משו משו.

 

מנה נוספת שכל אחת אוהבת…סופלה שוקולד בלגי מוגשת בספל לבה רותחת של שוקולד  נימוח בחיך, מוגש בליווי גלידת וניל צרפתי ופולי אספרסו. תראו לי בלוגרית אחת שלא אוהבת..

 

טראפלס: טראפלס שוקולד בלגי בניחוח וויסקי משובח בציפוי קקאו מריר היה טעים אבל החוויר לי לעומת הקודמות..

 

וכמובן גלידה או ליתר דיוק טריפל של סורבה פירות צבעוני מתוק ויפיפה..

 

הייתי אומר שהשף פרס לפנינו כמעט את כל התפריט והמלצריות החינניות דאגו לנו בכל רגע שלא יחסר.

ואם בפעם הקודמת לפני שנה בקושי מצאתי בלוגרים שהסכימו לנסוע לאשקלון הרי שהפעם הייתי צריך לדחות בקשות. סך הכל חצי שעה נסיעה מראשון לציון ומקום שכיף להגיע, רק תזמינו מקום כי המסעדה הייתה ממש מלאה.

 

גספצ'ו בצמוד למלון הולידיי אין

רח' יקותיאל אדם 9

אני אשוב לשם…

 

שתפו את הפוסט!