24 באפריל 2024 10:44
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דן אכדיה – השף אריק פורת מציג את הטאפס

 

רשת מלונות דן הינה רשת מלונות היוקרה הוותיקה ביותר בישראל ובבעלותה 14 בתי מלון הפרוסים ברחבי הארץ. מהמלונות המובילים של הרשת;  מלון המלך דוד בירושלים, מלון דן ת"א, דן אילת ודן כרמל חיפה. בשנה האחרונה הצטרף גם מלון דן ירושלים (ריג'נסי לשעבר), למשפחת מלונות דן. בנוסף החברה מנהלת 5 טרקליני אח"מ בנמל התעופה בן גוריון.

 

הרשת דוגלת במתן שירות מעבר למצופה ללקוח, וזוכה על כך בפרסים לאומיים ובין לאומיים שנה אחר שנה כגון אות השירות הטוב ביותר של דה-מרקר במשך 5 שנים ברציפות ופרסים ממגזינים יוקרתיים כמו "Conde Nast Traveler", "CNBC" , "Travel + Leisure",.בשנה האחרונה נבחרה רשת דן כרשת המלונות היחידה בארץ שזכתה להיכנס לספר " מותגי העל של ישראל"

 

עמי הירשטיין מנהיג ומוביל את החברה בתחום הרשתות החברתיות

קבלת הפנים שערכו לנו שם הייתה מדהימה, גם הנוף היה מדהים מול הים , במקום הכי רומנטי לזוגות להצהיר על אהבתם..

ואחרי שמנות התקרובת כמו כבד אווז, פלפל זעיר ממולא בבשר ופופ קורן עם אריסה נטעמו וגם שתינו לא מעט משקאות קלים ואלכוהוליים מהמשובחים שאפשר, כמו שמלונות דן יכולים להציע המשכנו דרכנו פנימה וחלפנו על פני המסעדה המשובחת אל- בוסתן.

 

 

השף אריק פורת הוא שף המלון למעשה אחרי תקופה קצרה בטרגון החליט שהוא אוהב את המטבח והחל ללמוד במכללה של מלונות דן, כך הוא החל את דרכו מתחילת הסולם עד שהגיע למעמדו כשף של " דן אכדיה"

השף כמובן מתמחה במנות קלאסיות אולם תמיד ינסה לתת להם נגיעות ישראליות. במקביל הוא קורא ורואה את המתרחש בשוק וער לחידושים ולטרנדים. כך אם הוא הכניס את שיטת הבישול של הוואקום ( שף יאיר פיינברג פיין קוק ) מבחינתי זו כבר מדרגה עליונה ביחס לבישול ואוכל.

כעת הטרנד שמושך אל המסעדות צעירים וסועדים רבים זה הטאפס.

טאפס זה סגנון ספרדי למנות קטנות מעין משהו שמכסה פרוסת לחם או מוגד בכוסית. זה למעשה המתחרה של האנטיפסטי האיטלקי אבל בהגשה קטנה. שף אריק פורת לקח את זה ועשה לו עלייה של ממש, לא רק עליה אלא קיבוץ גלויות שיוכל להתאים לכולם כול אורחי המלון.

 

בדן מתגאים בהענקת חוויה קולינרית, שנחרתת בזיכרונם של האורחים כחוויה מושלמת. משימה זו מחייבת מקצוענות, עבודת צוות ולמידה מתמדת. במלונות דן חשוב להמשיך ולהצעיד קדימה את תחום הקולינריה ולכן המנות מתבססות על מוצרים מקומיים ועונתיים, ועל ציוד ושיטות בישול מודרניים. ולשם ההכרה ביכולת הזו הזמינו אתנו הבלוגרים לסדנת טפאס עם השף אריק פורת.

גילוי נאות הייתי אורח באירוע

 

אז מה היה לנו שם?

שלש עמדות עם מוצרים מעולים להכנת טאפס.

 

באחת דלעת שבושלה בוואקום , קרם לימון, אריסה, תפוחי אדמה סגולים צ'יפס, תפוחי אדמה מבושלים זיתים וטונה צרובה. בקיצור כאן אפשר להכין סנדוויץ' טוניסאי פריקסה בלחמנייה מטוגנת בסגנון מודרני של טאפס.

 

צילום יחצ

 

בשנייה נתח שייטל נאה עם שמנים מוזרים של חרדל , אריסה ועוד וכל הנחוץ להכנת קרפצ'יו מעולה.

 

צילום יחצ

 

צילום יחצ

ובשלישית מכינים בצקים להכנת קרפלעך בסגנון דים סאם וגם משהו בוכרי גוז`גז`ה. ( על האחרון אני חותם מנוי בכיף)

 

צילום יחצ

 

אם חשבתם שרק אכלנו את מה שהכנו בעצמנו אתם טועים אם כי כל מה שהכנתי היה טעים.

 

כבד קצוץ מוגש על פרוסות חלה מעוטר בבצל מטוגן ובביצה חצי רכה. מעדן של ממש , הספרדים היו מגישים מחאה באו"ם אולם אז השף היה מגיש להם פרוסת גפילטע פיש מעוטרת בגזר…

 

פלפלים אדומים קלויים מעוטרים בפרוסות של עגבניות מיובשות. אפשר לדעתי לפרוס לפסים ולהגיש בכוסית של שוט וודקה.

 

קרפצ'יו סלמון מעוטר באבוקדו, חיבור נועז ומעניין.

 

ארטישוק איטלקי צלוי בשמן זית זו מנה שביקשנו עוד והטעם כמו החוויה בלתי נשכחים.

 

בבשרים הגישו נתח קצבים שצלו כמו על המוקד בכיכר המרכזית בפורטוגל. יבש מדי.

 

שיפוד קנה סוכר ועליו נתחי פרגית במרינדה מעולה.

 

תמיד אנחנו אומרים שרק לא יגישו לנו צלחת פירות לקינוח, כאן כשראינו מרחוק מה מגיע התחלתי להזיע. אולם זו צלחת פירות כמו שרק מלון דן יודע לפנק, אננס, אבטיח, קיווי, סברס ומה לא? מקסים.

 

לפתן טרי של פלחי תפוז ופסיפלורה מעולה

 

וגולת הכותרת סוג של טורט ועליו סורבה מעולה ותותים משהו מיוחד.

 

מלון דן אכדיה ממוקם בפינת חמד על חוף הים של הרצליה, משרה אווירה משפחתית נעימה חמימה ולבבית, ומתאים גם לאנשי עסקים האוהבים לשלב נופש ועסקים. במלון ישנה מסעדה ים תיכונית, "אל בוסתן" , המציעה מטבח כשר ומתוחכם באווירה מפנקת וייחודית.
במסעדה ניתן ליהנות מתפריט מרתק המשלב את מיטב חומרי הגלם המקומיים עם טכניקות בישול מודרניות אשר יוצרות יחד תפריט בעל אמירה ייחודיות באזורנו. את המנות מלווה תפריט יינות ישראליים המציג את מיטב סגנונות ואזורי הגידול בארץ.

 

עמי הירשטיין מנהיג ומוביל את החברה בתחום הרשתות החברתיות. ואני אומר שמלונות אפילו שהם יוקרתיים שמכירות ברשתות החברתיות ועומדות בסטנדרטים הגבוהים שהבלוגרים מציגים ראויים רק למילה אחת " שאפו" או בשתי מילים: " כל הכבוד".

 

 

 

 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!