24 באפריל 2024 21:24
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דנטה נצרת מסעדה עם מחשבה

 

 

כאשר מחליטים לתת למסעדה שם כמו " דנטה" יש לכך הרבה מחויבות, צריך שתהה פילוסופיה, יצירה, שלמות. את כל אלו מצאתי בביקורי במסעדת דנטה בנצרת.

זה הביקור הראשון שלי בנצרת, לא הצלחתי להגיע לביקורים וסיורים מאורגנים ( בלוגרים ותקשורת ) נכון בילדות אולי הייתי שם, אבל להגיע לנצרת ביום חמישי בשעה 13:00 כשהילדים חוזרים מבית הספר זה בדיוק הפרק על הגיהינום ביצירה של דנטה, אבל כשמוצאים ומגיעים למסעדה נפתח הפרק של גן עדן ביצירה של דנטה.

DSCN0517

המסעדה נמצאת קרוב לככר המעין , רחוב די שקט יחסית להמולה הנצרתית, יש ישיבה בחוץ ובפנים.

נצרת משופעת מסעדות, אבל דנטה כשמה שונה, פיוז'ן מערבי עם נגיעה ים תיכונית, בימים אלו היא משלימה השקה של תפריט חדש עם שף חדש. השף ניזאר ג'ראייסי הוא השף כאן כעת. ניזאר בוגר בית הספר הגבוה לטבחות רימונים ברמה גבוהה, עבד במסה, גוצ'ה, שלוותא, ועוד הכניס קו חדש במסעדה. ואם תרצו לנידאר יש גם תואר בסיעוד אונ' רמת אביב.

לפני כמה זמן ניזאר חזר לנצרת וערך אירוע מהקייטרינג שלו בחצר מלון " וילה נצרת" שבעקבותיו הוא העפיל מעלה וזכה למוניטין רב.

הגישה שלו לתפריט היא חדשנות, להעלות את התפריט בכמה רמות מעלה תוך שימוש במוצרים ומרכיבים טריים ואיכותיים והרבה דמיון ויצירתיות תוך ניצול הידע הקולינרי שצבר עם הזמן.

בין המנות המיוחדות יש טרטר פילה בקר,פירות ים, קובה נייה, סביצ'ה ועוד.

ניזאר עצמו, צנוע, כמעט נחבא אל הכלים במטבח, לא מחפש את הפרסום אלא את העשייה, והוא יודע לעשות…

גילוי נאות הגעתי למסעדה כאורח בעקבות המלצה שנמצאת אצלי כבר כחצי שנה, כעת עם נסעתי לנופש בצפון ניצלתי את ההזדמנות לבקר וטוב שכך.

בפתיחים באמת השף השקיע מחשבה בכמה מהמנות, סביצ'ה סלמון,קרפצ'יו פילה בקר, קובה נצרתית מפילה בקר, פוקצ'ות ועוד, החגיגה מתחילה עם הראשונות פירות ים במנות עם קוקי סאן ז'אק או קלמארי ושרימפ, אנחנו טעמנו:

פילה טרטר – יצירת אומנות! מסדר של פילה בקר קצוץ בין שכבות מסודרות של טוסטים קלויים, שמן כמהין, צלפים ושאלוט, פלפלים ושרי צהובות בלסמי משובח ומעל פרמזן ופיסות של טוויל צנובר ואגוזי לוז, איזו מנה! איזה יצירתיות! וההגשה, אין דברים כאלו.

IMG_7012AA

IMG_7007AA

DSCN0539AA

המנה השנייה: טורטיצה דניס, טורטיה קלויה ומעליה נתחי דג דניס טרי, עגבניות שרי משלושה סוגים, בצל ירוק, בצל אדום, פטרוזיליה, זיתים, רוטב טרטר ושמן אדום. חלום.

DSCN0550

IMG_7014

מהסלטים בחרנו בסלט קיסר. מנה בתוכה הפתעות שנותנות לך שוס, לבבות חסה ערבית ואייסברג, טבעות של בצל סגול, רצועות חזה עוף, פרמז'ן, זיתים שחורים ורצועות אנשובי שנותנות את השוס יחד עם הצלפים השקדים והבוטנים ורוטב קיסר.

DSCN0535A

IMG_7003

בעיקריות טעמנו ים ויבשה

מהים, פילה דניס בלאדי, עשוי מדויק כאשר רוטב טחינה בקארי מעניק למנה ממד שישי. ליד תפוחי אדמה מוקפצים בחמאה ופטרוזיליה, פריכים כאלו שאי אפשר להפסיק לכרסם. והדג עצמו מעוטר בסלט של צנונית בצל ירוק וסגול ועגבניות.

IMG_7023

DSCN0561

מהיבשה זכיתי לטעום את סטייק פילה בקר ( 250 גרם) הטוב ביותר שאכלתי מעודי! ( הם מיישנים את הבשר במקום).הבשר עשוי במידה הנכונה, צרוב היטב עד פריכות מבחוץ, רייר בפנים, עסיסי ורך שזו הייתה ממש חוויה קולינרית , הסטייק היה צרוב בבלסמי מצומצם עם יין אדום אני חושב, מונח על פירה חלבי ואספרגוס וקריספי בטטה לעיטור. באמת מנת גורמה שמגיע לה עיטור.

 IMG_7033A

IMG_7030A

DSCN0565

DSCN0569AA

למנה האחרונה היינו צריכים כבר לגייס כוחות… עוגת גבינה שקראתי לה בלאדי , פשוט עוגת גביה של בית עם רוטב פירות יער,

IMG_7039A

DSCN0586

חבל שלא הזמנתי מלון בנצרת…

 

 20140611_140637

 

שתפו את הפוסט!