20 באפריל 2024 17:16
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האופרה מגיעה לאולמות האבירים בעכו – פסטיבל האופרה בעכו

עכו, העיר בה שוכנת מצודת הצלבנים : המצודה ההוספיטלרית שמורה ביותר בעולם שעד עתה עוד לא חשפו את כל סודותיה. עיר מעל עיר ועיר מתחת לעיר, מה שברור לכל מבקר זה העוצמה של אולמות האבירים, מנהרות הטמפלרים הסודיות. והעיקר, האקוסטיקה המעולה שיש בחצר הגדולה ובאולמות.

http://www.youtube.com/watch?v=JlORAU4_7-4

הגב' חנה מוניץ מנכ"ל האופרה

והנה האופרה הישראלית מרחיבה את פסטיבל האופרה השנתי למרגלות המצדה ומצפינה לגליל- לעכו העתיקה.

http://www.youtube.com/watch?v=MuuhEiS3TMA

ביוזמה משותפת עם משרד התיירות, עיריית עכו, החברה לפיתוח עכו העתיקה, הרשות לפיתוח הגליל ומיזם "אוצרות הגליל" יתקיים סוף שבוע אופראי שיוקדש כולו ליצירותיו של גדול המלחינים וולפגנג אמדאוס מוצרט באווירה המיוחדת של עתיקות עכו שהוכרזה כאתר מורשת של אונסק"ו.

http://www.youtube.com/watch?v=nAUfqvX6l94

זו יוזמה של ראש העיר מר שמעון לנקרי ביוזמה משותפת למשרד התיירות, החברה לפיתוח כו העתיקה, הרשות לפיתוח הגליל ומיזם אוצרות הגליל, כל אלו חברו יחד להרים את הפרויקט האדיר הזה של הבאת האופרה לאולמות האבירים  במצודה. המופע יתקיים תחת כיפת השמים בחצר הגדולה הפנימית של המצודה.

 

יוזמה זו באה מתוך מטרה אמנותית ותיירותית יחד: על מנת שהתיירים שיגיעו בחודש יוני הקרוב במיוחד למצדה יישארו בארץ מספר ימים נוספים וכך יזכו להכיר איזור נוסף של הארץ וליהנות מחוויה תרבותית ייחודית. גם עבור הקהל הישראלי תהיה זו הזדמנות לבלות סופשבוע קלאסי בגליל וליהנות מחוויות מוסיקליות לכל הגילאים באווירה הקסומה שיש לעיר להציע.

בימים אלו עובדים על התפאורה באולמות האבירים שיהוו אטרקציה תיירותית  מושכת ברמה בינלאומית. ואם לא די בזה, למבקרים יוצע גם משתה אבירים עם אוכל כמו שבעכו יודעים להכין.

מה התכנית?

התוכנית לחגיגת מוצרט בעכו העתיקה כוללת את האירועים הבאים:

האופרה "דון ג'ובני"- ביצועתחת כיפת השמיים בחצר האבירים בעכו העתיקה, לאופרה האלמותית של מוצרט העוסקת במאבק בין המינים- בניצוחו של המנצח פרדריק שאזלן ובבימויה של דדי ברון. הזדמנות לראות את דון ג'ובני המאהב הגדול מכולם , אשר כבש 1003 נשים מגיע במסעותיו לחצרות האבירים בעכו. בהפקה ישתתפו הסולנים : זמר הבריטון עודד רייך (דון ג'ובני) , זמר הבריטון יאיר פולישוק (לפורלו) , הטנור איתן דרורי (דון אוטביו) , הבריטון יעקב סטריז'אק  (הקומנדנטה ) הבריטון גבריאל לובנהיים (מזטו). זמרת הסופרן אפרת אשכנזי (דונה אנה) , זמרת המצו- סופרן נעמה גולדמן , שביצעה בפסטיבל האופרה האחרון במצדה , את התפקיד הראשי ב"כרמן" (דונה  אלווירה) וזמרת הסופרן אלה וסילבסקי (צרלינה).

צוות היוצרות הן מעצבת התפאורה והתלבושות היא דנה צרפתי, מעצבת התאורה להפקה היא קרן גרנק.

ה"רקויאם" של מוצרט"-
היצירה האחרונה  שהלחין מוצרט על ערש דווי , תבוצע בחצר אולמות האבירים בעיר העתיקה בעכו- בניצוחו של המנצח דניאל כהן  ובהשתתפות סולני האופרה: אלה וסילבסקי (סופרן) , נעמה גולדמן (מצו- סופרן ) , נמרוד גרינבוים (טנור) ועודד רייך (בריטון) , התזמורת הקאמרית הישראלית ואנסמבל זמרי מורן.

 

"חליל הקסם" בגרסה מיוחדת לכל המשפחה בתרגום לעברית מאת אהוד מנור הדמויות האגדיות של מוצרט קמות לתחייה בביצוע צבעוני וססגוני לאופרה האהובה השתתפות סולני מיתר אופרה סטודיו של האופרה הישראלית בליווי פסנתר.

לקראת האירוע קיימנו סיור תקשורתי וגם שמענו הדגמה של זמרי האופרה וסיירנו במקום. הצילומים והסרטונים ידברו בעד עצמם.

צילום מרגלית חרסונסקי

עכו הוכרזה כאתר מורשת עולמית על ידי אונסקו וכל אחד מכם יכול להיות שם כתייר  ולהנות גם מהאתרים שהעיר הזו מציעה, גם ממצודת הצלבנים וגם מהאופרה

המיזם יביא גם לתיירות נכנסת להגיע לעכו ובכך להביא קפיצת מדרגה לעכו והגליל המערבי.

פסטיבל האופרה במצדה 2014: חגיגת מוצרט בעכו

האופרה דון ג'ובני : אופרה מאת וולפגנג אמדאוס מוצרט

19,21 ביוני בשעה 21:00
מחיר: 249  ₪
אורך המופע: כשעתיים וחצי 

 

הרקויאם של מוצרט

20 ביוני בשעה 21:00
מחיר: 199 ₪
אורך הקונצרט : כשעה

 

חליל הקסם לכל המשפחה

21 ביוני בשעה 11:00

מחיר: 80 ₪
אורך המופע: כשעה

 

משתה אבירים

19,20,21 ביוני בשעה 19:00

מחיר: 160 ₪

 

להזמנות:
בימות בטלפון *6226 או באתר :  
www.opera-masada.com

אתר אוצרות הגליל : www.ozrothagalil.org.il

 

חבילות נופש משולבות: arieh_p@ophoittours.co.il

www.ntours.co.il

שתפו את הפוסט!