25 באפריל 2024 3:07
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הבקתה – מסעדה במצפה השלום

 

 

הבקתה היא מסעדה ברמת הגולן במצפה השלום הצמוד לכפר חרוב. זו מסעדה כשרה בניהולו ובעלותו של גדי אזולאי המנהל את הצימרים של " הבקתה" ברמות .

 

הייתי במקום מיד לאחר הפתיחה בסיור עיתונאים ובמידה מסיימת לא התלהבתי וזאת עקב חוסר הניסיון של הבעלים. מאחר והבקתה זו אחת המסעדות הכי מבוקשות ברמת הגולן ( על פי מדד הכניסות שלי ), ראיתי חובה להגיע שנית ולבחון.

 

הדרך למקום מדהימה. והמיקום במצפה השלום ממנו ניתן לצפות על הכנרת עד הר תבור ואולי מעבר לכך היא מדהימה. אפשר לשבת שם שעות. אל תחמיצו את המקום הזה בטיול ברמת הגולן. ( גם נותן פרופורציות על משמעות הגולן)

 

 

 

 

 

המסעדה היא כפרית, מבנה עץ המעניק חמימות. המלצריות יעילות ויודעות את העבודה כראוי.

הצילומים בוצע עם פרוז'קטור ( ואני לא תמיד בטוח שלמדתי מספיק בקורס האחרון בנדון )

 

ארוחת ערב זוגית בבקתה:

 

פתיחה: לחם מחמצת לבן והשני מקמח מלא. שמן זית ובלסמי, רוטב פסטו, טחינה. בטחינה יש מעט סילאן שמעניק לה עומק ומתיקות נעימה 14 ₪ . גם נאצ'וס  וסלסה … יאמי.

 

 

 

שפודי סלמון יאקיטורי עם קוביות לימון, צרובים במידת העשייה האידיאלית. העיקצוץ של הלימון מוסיף המון . מנה מומלצת. 48 ₪

 

נתח סינטה ממולא ברוטב פסטו עם צנובר, אמנם המנה הרבה, הרבה יותר טובה, מהניסיון הקודם שלי, אולם עדיין מחייב לעיסה. המנה עסיסית וטעימה הייתי מיישן את הסינטה יותר. 48 ₪

 

היין שהזמנתי היה שרדונה 208 של יקבי רמת הגולן.

במנות הפתיחה הוגש לנו חזה עוף בטמפורה המונח על הר של סלט עשיר עם פטריות, שרי,שורשים ועלי בייבי. מנה טעימה בכמות לזוג מנשנשים. 36 ₪

 

מנה ראשונה מדהימה היא רצועות טונה אדומה צרובה קלות על מצע עלי בייבי. רשמתי לי בפנקס מנה מדהימה. כעת בשעת הכתיבה אני מקבל כזה ן קרייביג שעוד מעט אני נוסע חזרה. אל תתחלקו במנה!! 48 ₪

 

אחרי שנפתח לנו התיאבון הגיע מתקן חימום, עליו הונח מחבת ברזל לוהט ובו מונח סטייק אנטריקוט רך טעים, עשוי בדיוק כמו שביקשתי ואם רעייתי אהבה להתחלק עימי זה אומר המון.

סטייק, צ'ימיצ'ורי מעולה ורטבים שבהם יש רוטב יין מצומצם עם פירות יער, אני חייב מתכון.. שומים אפויים בקיצור חגיגה של החיים.

 

היא אוהבת דגים בערב, ונתח הסלמון שהגיע יכול להיות מנה לשלושה, איפה משיגים נתחים כאלו ומדת העשייה מעולה. גם הוא הונח על מתקן חימום ואחרי שהתחלקנו בו נשאר עוד חצי.

כי כבר פשוט התחלנו להתפוצץ 85 ₪

 

אבל גדי זכר לי את קדרת הטלה. הפעם זה היה מעולה. נכון זה טלה קפוא ( סחבק התרגל לטלה טרי) אבל בגלל הכשרות חייבים קפוא אוסטראלי. על כל פנים זו מנה לכמה אנשים, תשמרו על לחם לרוטב.. 95 ₪

 

אני כבר חושב איך הרכב יקבל תאוצה בירידה מהרמה אז רק מנה אחרונה קטנה..

סופלה שוקולד עם גלידה 32 ₪ גם פרווה יכול להיות טעים.

 

גילוי נאות : הייתי אורח המקום.

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!