20 באפריל 2024 17:09
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

" הטבחית " הסרט שכל חובבי הבישול חיכו לו

הורטנס לבורי, טבחית מבריקה מכפר קטן במחוז פריגו, נדהמת לגלות שנשיא צרפת מבקש למנותה לשפית הפרטית שלו. על אף קבלת הפנים הקרירה מצוות השפים הבכיר של ארמון האליזה, הורטנס מבססת את מעמדה בעזרת סגנון הבישול הייחודי וקסמה האישי. הורטנס מביאה למטבח מטעמים המשלבים את ניחוחות הכפר והבישול המסורתי יחד עם תרבות האוכל הגבוהה של המטבח הצרפתי. תבשיליה האנינים מצליחים במהרה לעורר את תאבונו וסקרנותו של הנשיא וקשר מיוחד נרקם בין השניים. אבל משחקי הכוח וההשפעה במסדרונות הארמון מתבררים כמורכבים משחשבה. מומלץ להזמין מקום במסעדה לאחרי הסרט!

הפעם זה ממש מוחשי, זה לא סרט דוקומנטרי אולם מסופר כאן על הטבחית האישית של נשיא צרפת מיטראן. כל אחד היה מצפה שנשיא צרפת יבקש לו טבחית עם נסיון במסעדות בעלות כוכבי מישלן, אולם לא, כאן הנשיא מחפש את הריגושים של האוכל מהבית.

קטרין פרו בתפקיד הורטנס לבורי, טבחית מבריקה מכפר קטן במחוז פריגו, נדהמת לגלות שנשיא צרפת מבקש למנותה לשפית הפרטית שלו. על אף קבלת הפנים הקרירה מצוות השפים הבכיר של ארמון האליזה, הורטנס מבססת את מעמדה בעזרת סגנון הבישול הייחודי וקסמה האישי. הורטנס מביאה למטבח מטעמים המשלבים את ניחוחות הכפר והבישול המסורתי יחד עם תרבות האוכל הגבוהה של המטבח הצרפתי. תבשיליה האנינים מצליחים במהרה לעורר את תאבונו וסקרנותו של הנשיא וקשר מיוחד נרקם בין השניים. אבל משחקי הכוח וההשפעה במסדרונות הארמון מתבררים כמורכבים משחשבה. מומלץ להזמין מקום במסעדה לאחרי הסרט!

הסרט מדגיש את השימוש בחומרי גלם טריים ואיכותיים אשר  מגדלים בכפר וכן בהחלט את התחרות כמו אי שיתוף הפעולה בארמון הנשיאות בין המטבח המקצועי המוסדי לבין הטבחית הפרטית של הנשיא.כמו גם הממסד שעוטף את הנשיא והתקציב, פקידים חסרי הבנה קולינרית המתמקדים בהוצאת ולא בתוצאות.

הסרט זכה לכמה ימי צילום בארמון הנשיאות וזה בהחלט משדר אמינות כמו גם צילומים מסביבתה הטבעית הכפרית של הטבחית.

על הסרט אומר המפיק והתסריטאי אטיין קומאר: כבר זמן רב רציתי לעשות סרט על התאווה לקולינריה, לבישול. לפני כמה שנים קראתי דיוקן של דניאל דלפש שנכתב בלה מונד. עמוד שלם בו היא סיפרה על השנים בהם עבדה במטבחים הפרטיים בארמון האליזה. הסיפור שלה שאב אותי מיד כיוון שבפעם הראשונה זה לא היה סיפור על שף מפורסם או בעל מסעדה ידוע אלא סיפור על טבחית מיוחדת. כיוון שהזדמנתי לפריגור יצרתי איתה קשר, "בוא לארוחת צהריים ביום ראשון" היא אמרה לי. נסעתי ללה בורדרי, מקום נפלא, יותר מקום אירוח מאשר חווה אותו היא הפכה לבסיסה בשנים האחרונות. בילינו חמש שעות ליד השולחן ואכלנו כמו מלכים. נפעמתי מהחיות שלה והדרך בה היא גורמת לאורחים שלה לקחת חלק בארוחה, דיברנו על חייה במשך זמן רב וכמובן על התקופה בה שימשה כטבחית האישית של מיטראן..

כשואלים את הפקיד שאוסף אותה לארמון מי המליץ עליה הוא מזכיר את שמו של ז'ואל רובושון, נו זה כבר משכנע שהנשיא עובר לידיים מסורות ומקצועיות.

עוד מוסיף ומספר לנו המפיק אודותיה: היא הייתה אחת הראשונות שארגנה סופי שבוע של פאוה גרה ופטריות כמהין אצלה בחווה. היא נסעה לארצות הברית ללמד בישול ולבשל. היה פרק בארמון האליזה ואז היא בילתה שנה באנטרקטיקה. הפרויקט החדש שלה עליו היא עובדת מספר שנים הוא הקמת חוות כמהין בניו זילנד. היא הרפתקנית שהבחירות שלה בחיים תמיד היו קשורות לבישול, דבר נוסף שעניין אותי בפגישה הראשונה. דניאל הזמינה אותי לארוחה משפחתית. אני חשבתי שתהיה אוירה קצת "חלודה" אבל הופתעתי לגלות מגוון מפתיע של אורחים ליד השולחן. חברים אינטלקטואליים מניו יורק, עיתונאי המתמחה בכלכלה, עורך דין בינלאומי וכמה מבני משפחתה מפריגור. ההבדלים השונים בין האורחים מדגישים את המורכבות של המארחת שלנו. דניאל מערבת הערכה למסורת עם פתיחות גדולה לעולם וחוש מוגבר למודרניות. היא מקומית ואוניברסאלית, פשוטה ומורכבת, דמות מדהימה לסיפור..

על השחקנית  המגלמת את  קת'רין פרו  הוא אומר: היא הבחירה המתאימה לגילום התפקיד. הן חולקות אותן סטנדרטים מקצועיים גבוהים. הייתי צריך למצוא במאי שיהיה לו המגע והיחס לגסטרונומיה. נודע לי דרך חברים משותפים שלכריסטיאן תאווה גדולה לאוכל בנוסף להיותו במאי שחקנים מעולה. הוא אוהב מטבחים אותנטיים מן הסוג שדניאל מתמחה בו. הוא מבשל בעצמו וחולק את האהבה שלו עם אחרים. די מהר החלטנו לאיזה כיון ילך התסריט. סרט שיהיה גם על "העוצמה שבבישול ו"הבישול שבעוצמה". ליצור קונטרסט  בין שני הנושאים. החלטנו להוסיף גם את ההרפתקה של דניאל באנטרקטיקה בנוסף לאינטריגות בארמון האליזה.

הבמאי הוא כריסטיאן וינסן  והוא אומר: כשאטיין קומאר דיבר איתי על האישה הזו שיצאה מפריגור כדי להיות הטבחית של הנשיא, ידעתי מיד שיש בידינו משהו מאד מקורי ומאד חזק. אהבתי את הרעיון להיכנס לארמון האליזה דרך המרתפים ולהראות את הדברים מאחורי הקלעים. אבל אולי בזה אין מספיק כדי לעשות סרט. ורק כשגילינו שהאישה הזו ביקשה להצטרף למשלחת מדעית באנטרקטיקה הבנתי שיש לנו באמת סרט. היו שני סיפורים מקבילים שהציבו אפשרויות נהדרות, להראות דמות המתמודדת עם שני עולמות מנוגדים..על הקשר שלו כבמאי לקולינרייה ובישול הוא נשאל: והאהבה לבישול? לך עצמך יש שם של בשלן של קורדון בלו. ?

ועונה: תמיד אהבתי בישול, זה מרגיע אותי, ואני אוהב להיות בחברתם של אנשים שמבשלים. אני אוהב להתבונן בהם עובדים. בישול הוא דבר מדויק. זה דורש הרבה טכניקה והמון נדיבות. אתה חייב להיות נדיב כדי להכין אוכל לאחרים. אתה לא יכול להיות מרושע. ואני אוהב אנשים נדיבים. אני גם חשוב שהמקצוע שלי דומה מעט למקצוע שלהם. אני חושב שטבח המכין את התפריט שלו שואל את אותן השאלות שאני שואל. כמוני, הוא עובד עם חומר חי ומשחק עם צבעים, יוצר המשכיות והגיון, מערבב בין הקרנצ'י לרך, החם והקר, הנע והמבושל. הוא מכוון גם כדי להפתיע וגם כדי לנחם. הוא נשען על המסורת ומנסה להמציא ולחדש. עליו להבטיח שמנה אחת לא תהיה דומה לקודמתה על יד שכלול השיטות שלו והמנות הנלוות.

המטבח והבישול כמו גם המנות מאוד אמינות בסרט ומעוררות לך הצופה את כל התיאבון שבעולם.

על כך אומר המפיק: היה חשוב שהתחושה הקולינרית תתורגם למראות. ליד הסט הצבנו שלושה אנשים במטבח אמיתי, ג'רר בסון, השף המעוטר בכוכבי מישלן, השף לשעבר של לקוק הרון, גי לה גואי, עוד שף מעוטר בכוכבי מישלן שעבר במלון ריץ, ואליזבת סקוטו, מעצבת קולינרית שעובדת במגזין אל. הייתה לנו רק דרישה אחת. כל המנות צריכות להיות יפות אבל גם אכילות. לא דברים מזויפים שאתה רואה לפעמים בפרסומות, אלא אוכל אמיתי. ידענו שהפרטים של האוכל מהווים אחוז חשוב של הצלחת הסרט.

הסרט מבוסס על סיפורה יוצא הדופן של הטבחית הפרטית של הנשיא מיטראן דניאל דלפש.

סרט צרפתי 2012 , 95 דקות, צרפתית ואנגלית תרגום לעברית ואנגלית.

הסרט מופץ על ידי סרטי אורלנדו החל מה-7 בפברואר בבתי הקולנוע אורלנדו בבית ציוני אמריקה וברחבי הארץ

בימוי: כריסטיאן וינסן  Christian Vincent

תסריט: אטיין קומר וכריסטיאן וינסן Christian VINCENT & Etienne Comar

מבוסס בחופשיות על סיפור חייה של דניאל מאזט- דלפש

Danielle Mazet- delpeuch

צילום : לורן דאינד LAURENT DAILLAND

ליהוק: אורליי גוישר

עריכה: מוניקה קולמן

מוסיקה מקורית : גבריאל יארד Gabriel Yared

עיצוב: פטריק דוראן

תלבושות: פביאן קטני

צילום קולינרי: טיבו ואנושקה

מפיקים: אטיין קומר ופיליפ רוסלה

הפקה של ווילד בנאץ ופרנס 2 סינמה

משתתפים

הורטנס לבורייה : קת'רין פרו Catherine Frot

הנשיא: ז'אן ד'אומסון Jean d'ormesson

דויד אזולאי: היפוליט זיררדו  Hippolyte Girardot

ניקולס בובאה: ארתור דופון Arthur Dupont

ז'אן- מרק לושה: ז'אן מרק רוללו

מארי: ארלי ג'ובר

פסקל לפיק: בריס פורנייה

מומלץ

שתפו את הפוסט!