20 באפריל 2024 15:39
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הטרקלין מקדש של בשר ויין

 

אין לי מספיק אצבעות לספור את מספר הביקורים שלי בטרקלין המסעדה של יוסי בן אודיס ואשף הבשרים משה יוחנן. אם תשאלו את השף מה הסוד של הבשר המשובח שהם מגישים הוא יאמר לכם בפשטות ( איש צנוע מדי ) " פרות מבכירות מהגולן ויישון נכון" מאידך אם תשאלו את יוסי מה זה יין טוב הוא יענה בגאווה " יין ישראלי ורצוי מיקבי בוטיק" לאמירה זו אני מאוד מתחבר כי מי רוצה יין של בית חרושת?

כעת אחרי שבע או שמונה שנים מעולות מקדש הבשרים עבר למשכן חדש " מבנה "כתית" לשעבר ברח' התלמוד 4 תל אביב, בנין לשימור ושיחזור וכעת בהחלט אפשר לומר שכל הקונספט של המבנה המרשים עם העמודים , הקירות והרצפה זה מכלול שהופך את המקום למקדש של בשרים.

DSCN2180AZZש

IMG_7794ZZ

IMG_7791AZZ

DSCN2166AZZ

DSCN2157AZ

DSCN2165AZZ

IMG_7790AZZ

הטרקלין מוכר לאחרונה בשל כמה נושאים, החשוב בכולם הוא הארוחה מהסרטים ( ארוחה אחת מהסרטים) אבל קישור זה הוא רק אחד מתוך עשרות אירועי " ארוחה מהסרטים " ארוחה המלווה ב 11 מנות נפלאות בליווי סרטים על אוכל, חוויה בלתי נשכחת , הייתי השלש ארוחות כאלו ואפילו יצאתי עם מתכון מהארוחה של " אדונית התבלינים" בקיצור שתבינו  ה"ארוחה מהסרטים" נבחרה , ע"י צוות מקצועי באתר:

THE MOST UNUSUAL RESTAURANTS IN THE WORLS המדרג ארוחות וחוויות יוצאות דופן ברחבי העולם, כאחת המארוחות המיוחדות ביותר ברחבי העולם.

הנושא השני שתפס תאוצה הוא סיורי המאסטר שוק סיורים היוצאים מבית הטרקלין עם עגלת קניות, בסמטאות כרם התימנים ושוק הכרמל והכרת הדוכנים ובתי הממכר והבאסטות, סיור שבסיומו חוזרים לארוחה בטרקלין בליווי יינות ישראלים.

ואם עוסקים ביין, יוסי בן אודיס הוא סומלייה אחד הוותיקים בארץ שהקים את העמותה " אני שותה רק יין ישראלי " והוא תומך ומקדם את יקבי הבוטיק בטרקלין ומחוצה לו, וכמו כן ניתן לרכוש יין במחיר חנות במקום.

IMG_7800AZZ

DSCN2211AZZ

והאחרון אוכל טוב

כי אוכל טוב זה מה שהביא אותי להזמין לארוחה כמה מחברי למרשתת שם…

אז מה היה לנו?

בהתחלה להיכרות לגמנו שנין בלאן של יקב אסף אין טוב ממנו בימי הקיץ החמים.

ראשית אני חייב לומר, יוסי הוא שמרן מאוד בענייני מטבח, הוא לא מאמין בטרנדים ולא בקיץ, חורף, סתיו , אביב.. הוא ללא משנה את התפריט וחבל, אבל הוא שינה את תפריט הקינוחים ועל זה אני מעניק לו מדליה של 5 כוכבים!

לפתיחה

יין היין הראשון לפתיחת הארוחה היה יין של יקב שלא הכרתי " מורלי " בלנד של סובניון בלאן, ריזלינג ופרנצ' קולומבר, אבל מרגישים טוב טוב את המתיקות של הריזלינג שפותח תיאבון..

IMG_7806AZZ

שלש מנות פתיחה בראשונות זכאיות לכוכבים שלי:

פטה כבדים בציפוי תאנים תמרים ואגוזים, מוגש לצד ריבת בצל ביתית, ראשית הפטה עצמו עשוי מצוין אבל הקראסט של ריבת תאנים תמרים ואגוזים עושה את זה לגורמה. זו מנה שבאמת אסור להחליף לעד, היא כמובן מוגשת עם טוסטונים, ואני השתמשתי גם בלחם פרנה המעולה שלהם לעוד ועוד כאילו אין לי ארוחה מלאה בדרך

IMG_7812AZZ

IMG_7811A פטה IMG_7809AZZ

המנה השנייה שמקבלת כוכבים זה בארטישוק האיטלקי המעוטר בגבינת עיזים ומיקס של עגבניות שרי צבעוניות וטעימות שמשתלבות יופי עם החמיצות של הארטישוק והטעם העמוק של גבינת העיזים.

IMG_7816A

ןהקרפצ'יו סינטה על בלסמי מצומצם, הבשר בטרקלין הוא בשר טרי שלא עובר הקפאה ולעמו של הבשר נשמר, אז נכון שהחיתוך כאן לא עבר מעיכה של פטיש 100 קילו, ונכון שצריך ללעוס אבל זה בשר בטעם של בשר ולא של משהו אחר.

קרפצו

סלט החצילים עם לבאנה או שהוא צריך עיצוב מחדש או שהוא צריך לצאת מהתפריט לדעתי

IMG_7810AZZ

האנטיפסטי הוא מעניין כי יש בו נתחים מעולים של ירקות קלויים, אבל התיבול צריך לקבל עוצמה הרבה יותר חזקה ועוצמתית לטעמי.

IMG_7808AZZ

עכשיו לקראת הבשרים הגיע יין נוסף ממש מצויין של יקב שגם אותו לא הכרתי ( מאז חוק האלכוהול והתקרית שלי עם הקיר של החניון מול הטרקלין הישנה אני לא נוסע ליקבים…) הערב באתי עם נהגת תורנית.. מרלו של יקב "שאטו דה גלילי " יין מעולה, רענן, בציר 201 פשוט מתאים לבשר המשובח

IMG_7825A מזיגה

סטייק רוקה זה נתחים של שייטל (החלק האחורי של הבקר- ללא שומן כלל) מוגש על סלט רוקט ופרמזן (אפשר בלי), ופלחי בצל ותפו”א על צלחת לוהטת, אנחנו לזכרוני ביקשנו גם לוק נחל " אבן" , גם כאן הבשר עשיר בטעמיו ( שייטל) ודורש מעט לעיסה שממצה את הטעמים . מנה מאוד ותיקה שהלקוחות לא יאפשרו להחליף.

סטייק רוקה

DSCN2221A סטייק שייטל רוקה

אחריו מנת הדגל שאנשים באים מחו"ל במיוחד , המנה שמאפיינת את הטרקלין " פרוסות של סינטה לצריבה על חלוק נחל, זו מנה שקרניבורים אפילו לא יצלו אותה אלא יטרפו, ואילו אניני טעם יצרבו לרמה הרצויה ויזללו, לא נגעתי ברטבים כמו צ'יצי צ'ורי או קונפי שום , פשוט בשר נטו הכי טעים שיש.

סינטה

IMG_7831A סינטה

IMG_7837AZZ

נתחי נתח קצבים על שיפודי יקיטורי, זה נתח משובח עסיסי, צ'ואי אבל כל טעמי הבר נשמרים בו. הוגש עם פלחי תפוחי אדמה – פוטטוס ומלח שחור, ומלח מעושן, וגם מלח כמהין שזה ממש דליקטס. למען האמת יוסי השוויץ גם בפיירה כמהין שלצלם אותו פירושו להפסיד את המנה..

DSCN2226AZZ נתח קצבים

DSCN2224A נתח קצבים

לקראת המנה " העיקרית" הגיע עוד יין נפלא של יקב " דוכתא " היקב כנראה קרוב אלי בגן יבנה, שיראז 2012 , צעיר אבל ממש יין כלבבי. ועם היין נפתח התיאבון ונפתחו עיניים לקראת מה שמנהלת המשמרת איה הביאה " פורטר האוס של כמעט קילו יושב על מחבת לוהט מנה מהסרטים! משהו שלא טעמתי " סטייק" ברמה שלו הרבה זמן החלק של הפילה היה ממש נימוח, דרגת היישון כאן אופטימלית בדיוק מה שאוהבי בשר צריכים ואם הפילה היה טעים אז הסינטה כיפליים. פעם אחרונה שאכלתי פורטר האוס בטרקלין הייתה ב 2009 והאיכות לא השתנתה! ( אפשר לרות את המנות שממשיכות לככב מאז..

DSCN2246AZZ

IMG_7838AZZ

DSCN2239AZZ פורטר האוס

אין ספק שהשמרנות עושה את שלה, כאן אתה יודע בדיוק מה תקבל כשאתה מזמין מנה

ההפך מהשמרנות זה תחום הקינוחים:

גביע שמפניה עם פלוט גבינה: קציפת גבינת שמנת עם קרמבל פקאן ורוטב פירות יער, דליקטס!

DSCN2258AZZ

קרם ברולה שוקולדי עם קרסט קקאו ואגוזים, בייבי טרפלס וגנאש קפה עוד יותר דליקטס

DSCN2251AZZ ברולה

שוקולד בליץ,  בליץ זו הפצצה וזו באמת פצצה טעימה של שכבת פאדג' שוקולד, שכבת מרקיז מריר ושכבת קרם שוקולד חלב קפה, ברוטב קקאו

IMG_7857AZZש

DSCN2265AZZ

והשיא: חתונה לבנה מאפה שקדים עם קרם שוקולד לבן בניחוח טימין, תאנים טריות וקוויאר שמםניה

DSCN2263AZZ

בטרקלין יש חדרי ישיבות, מרפסת, חצר עם פינות ישיבה , בר עשיר, מרתף יינות ופינות אינטימיות ועוד. המקום החדש הוא המתאים באמת למקדש הבשר והיין הזה בתל אביב, מקום שמייצג אותנו מעולה לפני התיירות הנכנסת, זוכה במיקום נכבד והמלצות בטריפ אדוויזר ועוד ואשרינו שיוסי בן אודיס והצוות המקצועי שסביבו עושים במקצועיות.

 IMG_7804ZZש

 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!