19 באפריל 2024 3:03
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הטרקלין מתכונן לחגיגות הקיץ בנוסח BEER GARDEN

 

הטרקלין ביסטרו בשר ויין היא מוסד קולינרי חשוב בתל אביב ובכלל וזאת מכמה מרכיבים:

ראשית יוסי בן אודיס הבעלים שהוא הסומלייה והמבין ביין. שנית משה יוחנן השותף והשף שמבין בבשר ובאוכל בכלל. שלישית בגלל האוצר של יינות בוטיק ישראליים שיש שם. ורביעית בגלל הבר מן המקצוען מאור. וחמישית בגלל האוכל המצוין, השירות האדיב, המיקום והאוירה.

 

מפעם לפעם הטרקלין מזמין בלוגרים לטעימות וחוות דעת על המנות והיינות, כך יצא לי להיות מוזמן, ז"א למי שלא מבין: הייתי אורח המקום!

 

פתחנו ביין מבעבע BERINGER שהוא מענבי זינפנדנל  רוזה " קליפורניה" מוגז שנמזג מידיו האמונות של יוסי למצברוח טוב. זאת תוך כדי סיור במקום עם החברים שהגיעו פעם ראשונה.

בשנה האחרונה יוסי הרחיב את המקום ע"ח ה"גן" ששימש לחגיגות ה BEER GARDEN אבל שיפר את המצב לכל השנה.

 

על השולחן נחת לחם פרנה שהוא לחם מרוקאי הנאפה על חלוקי נחל. אחד מהלחמים המשובחים שיש, ומהר מאד יוסי נאלץ להביא עוד אחד…15 ₪

 

ברזואלה משובחת מנתחי שייטל מעושנים עם הרבה פרמזן ו..רוקט זו מנה ראשונה כובשת תרתי משמע.  38 ₪

 

אחת המנות שאני לא מבין למה אנשים מזמינים זה קרפצ'יו סינטה עם שבבי פרמזן משובח. זו מנה כל כך טעימה שהיא נבלעת בטרם המזלג חזר לצלחת 38 ₪

 

פלטה עם ארבעה פרוסות גבינת עיזים גאודה עם פלפלים קלויים משובחים זו אחת מהמנות החדשות של המסעדה ובהחלט מתאימה למקום של יין. מאוד שמחתי שיוסי ובטח משה לקחו את הקו הזה של שדרוג לא רק בבשרים אלא בגבינות קשות. שינוי מאוד חיובי ומקצועי ( תמשיך כך ותצטרך למתג : ביסטרו צרפתי…)

 

שני סלטים עם חצילים קלויים האחד על מצע יוגורט ולאבנה והשני על מצע טחינה שתי המנות טעימות 18 ₪ כ"א

 

וצלחת נאה של אנטיפסטי ירקות קלויים שמאוד אהבתי הכל ובמיוחד את הפטריות…38 ₪

 

והמנה של פטה כבד עוף בציפוי תאנים תמרים ואגוזים בליווי ריבת בצל שהצטערתי שיש לי כל כך הרבה שותפים בשולחן. זו אחת המנות מהוותיקות שמהווה לדעתי מנה מנצחת בראשונות. היא מוגשת עם טוסטונים ורבת בצל אבל עד מהרה לחם הפרנה מצטרף, אפילו בשעת כתיבת שורות אלו נעשיתי רעב.. 36 ₪

 

היין שליווה את המנות הראשונות היה 5050 של יקב אסף ( 50% קברנה, 50% סירה) היה היין הכי טעים לי בארוחה. אם יצא לי ביום שישי הקרוב בסיור בגולן להגיע ליקב אשמח.

 

מכאן לחגיגת הנקניקיות שמסמלת את בוא הקיץ. הנקניקיות הן תוצרת אלן טלמור, אישית הייתי

כבר בטרקלין בארוחת נקניקיות ובירה ואני ממליץ…

 

נקניקיות טולוז אלו נקניקיות מבשר טלה עם גבינת פיקורינו אמנם עברו אולי יותר משנתיים וטעמי השתבח ואולי גם הן השתבחו, אהבתי מאוד. 34 ₪ למנה או יחד עם נקניקית השקורטרי עשויה עם בירה 74 ₪

 

גם הנקניקיות פורט מבקר עם שזיפים היו מצוינות

 

 ונקניקה מעולה סיציאלינית עם צלפים אורגנו ועגבניות מיובשות, היא פחות עסיסית אבל טעימה מאוד

 

טחול ממולא זו מנה שמלווה אותי עוד מהימים שעשיתי חלוציות וציונות בקרית שמונה בסוף שנות השבעים. אוכל מרוקאי – טוניסאי מדהים , יצא לי לטעום לא מזמן בברביקיו של השף אבי תורג'מן. כעת נמנעתי. זו מנה מצוינת למבינים אבל לדעתי לא משתלבת עם הקונצפט של המקום.

 

מים מינרלים רגילים BADOIT  ליוו את הארוחה יחד עם מים מוגזים טבעי בבקבוק לאספנים EVIAN

 

היין שליווה את מנת הנקניקיות היה של יקב דדה – מרלו שיראז 2007 בהחלט התאים למנות והיה טעים.

 

כעת למנות העיקריות כאילו עד עכשיו זה רק תקרובת… צריך לצום מהבוקר לקראת ארוחה כזו ( וזה מה שלא עשיתי)

 

מנה של 4 שיפודי נתח קצבים שזה טרי טרי בצריבה קלה מדיום רייר מדמם , מנה מנצחת שלוקחת בסיבוב. נו בטח הקצבים לוקחים את הנתח לעצמם ולכן הוא קרוי על שמם. זה פס הנמצא באיזור הסרעפת ואין ממנו הרבה. ואתם יודעים מה? באמת עדיף טרי,טרי ממיושן.

125 ₪ למנה שהיא חוויה.

 

רוקה, כך קוראים למנה של נתחי שייטל צרובים לאחר שהייה במרינדות של משה יוחנן, הם מדיום רייר כמעט רייר והם טעימים כשלעצמם ( למרות שאחרי נתח קצבים טעמם מחויר)

לא הם לא השתלבו עם הרוקט והרוטב שלו. הייתי מעדיף שיחליפו לה שם ואת המצע, מניפת תפוחי אדמה ובצל מתוקן עם תלולת של רוקט הייתה משנה את המנה לטובה. ( אם משנים חייבים לקרוא לה : שייטל א-לה-שצ)

 

נתח אנטריקוט בלהבות: נתח אנטריקוט מפרה שמנה בתוספת פירה כמהין על צלחת בוערת (מוגש ברמת ישון אופטימלית בלבד) 135 ₪ זו בחירה נבונה מאוד 350-400 גרם בשר מיושן משובח שאם אכלתם מהאקדמות הראשונות תספיק לזוג. זה בשר אמיתי עם טעם של בשר. לקרניבורים בלבד!

 

ומנת הדגל של הטרקלין ביסטרו בשר ויין : פרוסות סינטה לצריבה עצמית: פרוסות סינטה מוגשות עם אבן חלוקי נחל לוהט בליווי שום אפוי, צ'ימיצ'ורי, מיונז, חרדל ביתי. הפרוסות האלו גם שכנו במרינדה של משה: עם שמ"ז שום, חרדל , רוזמרין ועוד, נצרבה על הגריל 2-3 דקות ונפרסה. היא מוגשת עם חלוק נחל לוהט מעל 250 מעלות לצריבה עצמית. אם תזמינו את המנה הזו תהיו מכורים לנצח!!! 108 ₪ שווה כל אגורה.

את הבשרים ליווה יין קברנה סוביניון 2009 של יקב בן דוד, החמיצות הגבוהה יחד עם הטעמים הפירותיים לא התאימו לטעמי.

 

מנות אחרונות ( בזחילה)

הפלצינקות בננות הידועות של יוסי מנה נפלאה 32 ₪

 

סופלה שאחרי ארוחה כזו קשה להתרכז בו ועוד עם שותפים 32 ₪

 

גלידות סורבה בטעמים , אני אוהב פסיפלורה והיה פסיפלורה 32 ₪

 

והחידוש פלטה של גבינות עיזים, קממבר, גאודה ועוד שתוכלו לישון טוב בלילה…

 

חידוש נוסף הוא שמצאתי את הירידה מהחניון  סוף סוף) ושעצרתי בכל הרמזורים!

 

 

שתפו את הפוסט!