19 באפריל 2024 9:48
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הילה אלפרט אצל מאיר השמן

 

ויקיפדיה מתארים את הילה אלפרט כעיתונאית שחקנית ומנחת טלוויזיה.

אנחנו מכירים אותה ככתבת אוכל במיוחד בהיותה כתבת החוץ של התכנית הפופולארית " שום פלפל ושמן זית"

הילה אינה שפית למיטב ידיעתי אולם היא אינציקלופדיה מהלכת של אוכל ומסעדות. הבחירה של הילה לתרום למוסד של מאיר השמן סדנא זו הייתה הזדמנות שלי להכיר אותה מקרוב.

אז קודם כל אני חייב לציין שהילה אלפרט היא אישה יפה. ורק אחרי זה בשלנית מעולה ובעלת ידע לקנא בו.

מבחינת הסדנא והייתי בכמה וכמה סדנאות אצל מאיר השמן אני חייב לציין כי כל הסדנא התמקדה בגוש אנטריקוט שנתרם על ידי בשרה חינאווי ומה שהיא הוסיפה או הגישה בו את חלקי האנטריקוט ומבחינה זו הרגשתי חסר. חסר של הזדמנות למגוון רחב יותר של מתכונים וחסר של אוכל.

את האנטריקוט פילחה הילה בסכינים חדים שהביאה עימה וקרעה ממנו את הנתח המרכזי של בשר הסטייק, כאשר כל מה שמסביב, מה שהיא קוראת: "יודלך" החלקים השומניים העסיסיים שסביב הלב של האנטריקוט.

הילה משדרת המון ידע והמון פרגון למקומות טובים כמו "יועזר". היא גם מסבירה על הבשר והיכן כדאי לקנות, והחל דיון מועיל על קצביות טובות.

תקנו בשר של פרות מבכירות היא אומרת. תרשמו לפניכם את הטיפ הזה.

במקביל לפירוק האנטריקוט היא ממיסה גוש שומן אותו חתכה לקוביות בסיר.

לטגן סטייק, עדיף בשומן בקר ולא בשמן. השומן אינו נשרף בטמפרטורות ששמן נשרף והוא הכי מתאים לטיגון סטייקים. חמאה יכולה להשלים את הטעם, אבל השומן זה הבסיס.

יש גם הערות באשר ליישון הבשר, יישון ארוך הופך את הבשר לפחות  עסיסי, הבשר יהיה רך אבל דווקא חוסר המאבק עם הבשר יפגום בהנאה.

הקשבנו גם על  בשר בקר ארגנטינאי שאלינו מגיע רק הקפוא וכמה חבל.

השומן אותו המיסה הילה עבר למחבת כבד לוהט, הפסים מסבירה הילה זה רק לקומפוזיציה על הסטייק, העיקר שיהיה מחבת כבד.

הסטייק אותו מניחים על המחבת צריך להיות בטמפרטורת החדר. תוציאו אותו מהמקרר לפחות חצי שעה לפני ההכנה.

זהו בשלב הזה הילה טיגנה סטייקים בהתאם לרמה המבוקשת: מדיום רייר או עשוי. בעובי של הבשר שהיא חתכה קשה להגיע לעשוי.

מגש הטעימות עבר בין המשתתפים, ולצערי זה היה רק בסטטוס של טעימות דגימה קטנה.

 

היודלך גם המשיכו את דרכם למחבת הלוהט, אולם פניהם היו לכוון אחר:

סנדוויץ' בגט שהגיע עם הילה ממאפית "לה מולאן" והיה טעים להחריד. קדם להכנת הסנדוויץ', הכנת מיונז בטרמומיקס שידידנו יאיר פיינברג סייע בהגעתו לבית מאיר השמן.

הילה פרסה עגבניות, בצל סגול, חצתה את הבגט והעמיסה עליו מיונז, חרדל, עגבניות, בצל ונתחי סטייק- יודלך. כמה טעים כמה נגמר מהר.

 

כעת למאכל מעולה לארוחת הבוקר שלכם  EGG & STEAK משהו שיחזיק לכם את היום בתנאי שתאכלו את המגש שעבר דרכי, לא בטרם לקחתי ממנו מעשר. השילוב של ביצים ובעיקר חלמונים נשפכים עם בשר מדהים ויוצר הרמונה בין שני סוגי החלבון אשר יחד עם הפחמימה ( הבאגט) יצרו הרגשת שובע. ואני שואל למה אני נותרתי רעב?

 

אני לא יודע איך זה אצלכם אבל אצלי התיאבון נפתח עם האוכל, וכעת הייתי רעב, הצעתי להילה ללכת איתי לאכול אצל יוחנן בנס ציונה, אבל לא התאים לה. מה שכן  היא הכינה לנו בעזרתו של אביב המבורגר.

זוג  בשלנים מולי ותלמה מזכרון יעקב איתם מצאתי חוט משותף לכלתי הילית הציעו להילה להכניס תפוח בשל לעיסה של הבשר. הבשר היה נטו ללא בצל. מה שלמרות הטעם הטוב והעסיסי לא העניק להמבורגר טעם של המבורגר לטעמי.

אבל כשאתה רעב אתה אוכל הכל. והכל נגמר.

שתפו את הפוסט!