25 באפריל 2024 14:56
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הלן דרוז השפית הנשית הטובה ביותר בעולם לשנת 2015 במסע קולינרי בסקוטלנד

 

Screen Shot 2015-07-17 at 10.04.44

 

 

השבוע צפיתי ב CNN  בתכנית הקולינריה בפרקים מרתקים על הדרך של הלן דרוז, השפית הנשית הטובה ביותר 2015 ללמוד ולהכין בדרך שלה את המאכל הסקוטי הלאומי _ ההאגיס

 pic11

הפעם, במרכז הפרק עמדה אחת השפיות המוכרות ביותר במטבח הצרפתי- הלן דרוז.

הבישול זורם בדמה של דרוז, שטוענת כי היא "נולדה במטבח וגדלה במחבת". דרוז זכתה לבשל ולחדד את כישוריה הקולינריים במטבחו של מאסטרו אלן דוקאס, בתקופה בה מעט מאוד נשים זכו לבשל במסעדות הנחשבות והגדולות בעולם.

כיום, דרוז מחלקת את זמנה בין שתי מסעדותיה בפריז ובלונדון- שתיהן בעלות כוכבי מישלן. היא זכתה לאחרונה בתואר השפית הנשית הטובה ביותר בעולם לשנת 2015. טביעת הרגל והצלחתה המסחררת יצרה דור חדש של נשים שפיות וכמו כן הובילה להשראה לדמות בסרט האנימציה המצליח "רטטוי".

בתוכנית, דרוז עוזבת את השדרות המרשימות של פריז לטובת הסמטאות הגותיות של אדינבורו, סקוטלנד. במסגרת מסעה היא מצטרפת לשף מקומי- טום קיטצ'ן וכך לומדת להכין מנה שמעוררת את בלוטות הטעם הסקוטיות- ההאגיס.

האגיס זה מאכל סקוטי שמכינים מתערובת של חלקי פנים קצוצים של כבשים אשר מתבלים בתיבול מיוחד ודוחסים לתוך מעי ומבשלים, מגישים אותו לצד מחית תפוחי אדמה וכמובן לוגמים ויסקי סקוטי משובח.

 הכנת האגיס

האגיס

זהו המסע הראשון שלה לאדינבורו בסקוטלנד ובעזרת טום קיטצ'ן היא לומדת המון במעדניה שם מכינים את ההאגיס המסורתי, אולם בשובה למסעדה שלה בלונדון היא מכינה את התערובת וממלאת אותה ברביולי לצד לובסטר ומגישה עם הקוניאק של המשפחה ארמניאק כראוי למסעדה ברמה הכי גבוהה בעלת כוכבי מישלן.

 

 Screen Shot 2015-08-20 at 15.22.59

 

פרקים לצפייה

Part one:

The French chef who 'grew up in a pan'

http://cnn.it/1KWxN62

Part two:

The Scottish dish not for the faint hearted

http://cnn.it/1NdEwZi

 

Part three:

Haggis makes a grand entrance

http://cnn.it/1hQoRTX

 

צילומים באדיבות CNN CULINARY JOURNEYS

 

שתפו את הפוסט!