28 במרץ 2024 12:18
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המבורגר מגיע לטרקלין

 

קראתי השבוע על מסעדה חדשה שהבעל בית עשה מחקר של שנתיים על קבב כולל נסיעה לירדן

ופתח מסעדה גלילית חדשה שהעיקר בה זה הקבב.

כששאלתי את השף משה יוחנן כמה זמן לקח לו לבנות את תמהיל הבשרים המדהים של ההמבורגר הטעים שלו שם, הוא ענה לי 12 שנים. 12 שנים קיימת הטרקלין ביסטרו בשרים ויין

בשנים האלו הטביע יוסי בן אודיס סומלייה יין ומסעדן את חותמו בעולם זה של בארים המגישים ארוחות בשרים מלוות יינות בוטיק ישראליים משובחים. הידועה בארוחות שלו שזכתה כבר להכרה בינלאומית וכמובן להצלחה רבה היא " ארוחה מהסרטים" ואם לא הייתם אולי זה הזמן לתכנן. וכן אחת המנות המדהימות שם היא סינטה לצריבה עצמית על חלוק נחל.

כעת הטרקלין יצא עם תפריט המבורגרים משובחים, איך משובחים? כי טעמנו!

אני בדרך כל לא הייתי נלהב מהקציצה הזו שקוראים לה המבורגר, אולי בגלל המוצרים הקפואים האלו שחדרו למרכולים ולרשתות מזון מהיר. עם השנים בהם אני סוקר מסעדות וקולינריה התחלתי להעריך את ההמבורגר העשוי מבשרים מתאימים. מה זה מתאימים? במקרה שלנו בטרקלין מדובר על תמהיל מצויין של שייטל, סינטה ואנטריקוט. אלו בידיו האמונות של משה יוחנן שף המסעדה יוצרות את אחד ההמבורגרים הטעימים שאכלתי.

כשראיתי את הפרסום עם הצילום של ההמבורגר של הטרקלין בפייסבוק מיד רשמתי תגובה " לא מאמין" כבר בצילום זה היה נראה מושלם, אבל מי מאמין לצילומים? חייבים לטעום, ויוסי מיהר להזמין, " מתי אתה בא" לקח לי יומיים להגיע.

לראשונות פתחנו בכרובית באיולי 20 ₪, עשויה בפריכות מדוייקת, טעימה ורעננה. ובארטישוק עם גבינת עיזים 42 ₪, גם הארטישוק מוגש יפה עם תבשיל עגבניות שרי מעולה, ומשתלב מאוד עם גבינת העיזים.

הזמנתי את ההמבורגר בלחמנייה, 59 ₪ כאשר יש מבחר תוספות, כבד אווז 20 ₪, גבינת בושה צרפתית 15 ₪ , שמנת כמהין 10 ₪, פטריות יער וכמהין 15 ₪. הזמנתי עם התוספת האחרונה של הפטריות ובליווי תוספות של סלט וצ'יפס קטן. פשוט מדהים כמה שהמבורגר יכול להיות טעים.

 

זוגתי הזמינה המבורגר ללא לחמנייה, הכולל את התוספות 85 ₪, כאן בחרנו ברוטב יין וציר בקר שהתאימו לו וגם לה לזוגתי כמו כפה, פשוט מושלם, לא יכולתי להתאפק וטבלתי את הלחמנייה שלי עם ההמבורגר ברוטב העשיר הזה!

 

כמובן שאני תמיד אמליץ במקביל על תפריט הבשרים המדהים שם אבל בהחלט ההמבורגר הזה נכנס עם המון כבוד ( שיכנס כבר בעצם ) לתפריט.

את הארוחה ליווינו ביין " יוסף" שמקבץ כמה סוגי גפנים מכמה אזורים בארץ ומתיישן ביקב שילה. אם רעייתי לגמה את הגביע עד סופו ואילו אני לגמתי לאט שחלילה לא יגמר לי, אז זה יין מעולה. זהו המחזור השני של היין והוא ממש משתבח.

 

קינחנו בסורבה פירות ובמלאבי של הטרקלין ויצאנו מאושרים אל הקור החורפי.

 

שתפו את הפוסט!