26 באפריל 2024 2:46
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסופרנוס, חגי יודן מגשים חלום

לחגי יודן, מוסיקאי, פסנתרן, מלחין, זמר טנור, מנצח ואף עוסק בסטיילינג, אמן רב תחומי, היה חלום. חלומו היה לארגן סדרת רסיטלים, קונצרטים עם מיטב הסופרניות איתן יצא לו לעבוד או לפגוש.

הרסיטלים מתקיימים בלופט שלו שבפינת רחוב שוקן בתל-אביב, שם בקומה ה-11 ניצב לו פסנתר סטיינר בן 137 שנה. על במה זו נערך קונצרט הפתיחה באינטימיות שאין שניה לה.

תמונה של הסופרניות

Sharon Rostorf-Zamir - The Sopranos)

לפתיחה החגיגית שכללה כיבוד של גבינות משובחות ויין וגם מתוקים בהפסקה הזמין חגי את שרון רוסטורף-זמיר.שרון נולדה בישראל וכבר בגיל צעיר החלה לשיר וללמוד שירה ומוסיקה. אולם את הכשרתה המוסיקלית העיקרית רכשה בדרום אפריקה. מופיעה באירופה וארה"ב, יפן ועוד, וכמובן במגוון תפקידים באופרה הישראלית.

יחצ
יחצ

 

יחצ
יחצ
יחצ
יחצ

 

יחצ
יחצ
יחצ
יחצ

 

בערב הנפלא והמיוחד הזה היא ביצעה את:

 

שומן: Dichterliebe – אהבת משורר, אופ. 48: מחזור של 16 שירים למילים של היינריך היינה, 16 שירים קצרים בגרמנית שבהם הורגש המנעד המגוון שלה והיכולות הקוליות המרשימות. תשואות.

 

חגי יודן ניגן את אינטרמצו, אופ. 118 מס. 2 בלה מז׳ור לפסנתר מאת ברהמס, והביצוע היה מעולה.

 

אז שרון רוסטורף זמיר חזרה לשיר בגרמנית את היצירה: אל המוסיקה, שוברט: An die Musik – אל המוסיקה, ד. 547 מילים פרנץ פון שובר.

 

 

לאחר ההפסקה שרון רוסטורף זמיר חזרה לשיר והפעם בצרפתית יצירות של גבריאל פורה: ארבעה שירים מלודיים מקסימים: "לאחר חלום", מלים: רומן בוסין. אציין את המלודיה הנעימה במיוחד של "על שפת המים", מילים: סילי פרידום היה מיוחד. עוד היא שרה את "שיר אהבה", מילים: ארמנד סילבסטר ו"אור סהר", מילים פול ורלן.

 

חגי יודן ניגן שתי רומנסות ללא מילים אופ' 17 מס' 1 ו 3 לפסנתר של פורה ולאחריהן הציג יחד עם הזמרת בבכורה עולמית את ההלחנה שלו והמוסיקה לשלושה משירי נתן אלטרמן: כיפה אדומה, בדרך הגדולה, ועוד חוזר הניגון. מנפלאות המוסיקה.

 

The Sopranos אינה עוד סדרת קונצרטים ווקאליים, אלא מסע מעמיק אל נבכי קול הסופרן – העשיר והחם של שרון רוסטורף-זמיר; העמוק ורב-ההבעה של אינאס מסאלחה; הגבוה לאין-שיעור של הילה פליטמן; המלטף והמלאכי של דניאלה לוגסי; העדין והמעודן של קלייר מגנאג׳י; העגול והרך של דנה מרבך; ומרובה הגוונים והמנעדים של קרן הדר. הסדרה חוגגת את המוסיקה הישראלית בת-זמננו ביצירות שהוזמנו עבור הסדרה מטובי המלחינים הישראלים, אשר כתבו מוסיקה במיוחד לקולה של כל זמרת ולאווירה הקאמרית האינטימית של הרסיטלים. אל שבע הזמרות המופלאות מצטרפות המלחינות שרון פרבר (לוס אנג׳לס) ואלה מילך-שריף והמלחינים יוסף ברדנשווילי, גילעד הוכמן (ברלין), עודד זהבי, משה זורמן וחגי יודן.

 

 image0042

Hagai Yodan The Sopranos)

 

 

הקריירה של חגי יודן הביאה אותו לשיתוף פעולה עם מיטב הזמרות והזמרים בארץ ובחו״ל. כזמר בעצמו, ליווי זמרים הוא לו טבע שני – הנשימה המשותפת, בניית המשפט המוסיקלי השירתי, הדריכות לכל הברקה ספונטנית והכרת הרפרטואר הווקאלי על בוריו. וכזמר בעצמו – הוא גם יבצע דואט עם כל אחת מהזמרות.

 

הרעיון לסדרה נולד מתוך עבודה צמודה עם זמרות ומתוך אהבה לקול הסופרן ולאפשרויות והצבעים השונים שהוא טומן בחובו. מאחורי כל קול ייחודי ומרגש קיימת גם אישיות מדהימה, מה שהפך את היצירה המשותפת עם חברות טובות ואמיתיות להנאה צרופה – בחדר החזרות כמו גם על הבמה, מול קהל שיזכה לביצועים יוצאי-הדופן והטובים ביותר בחלל הקסום אותו עיצב חגי.

קרדיט יונתן בלום
קרדיט יונתן בלום

כסטייליסט, השם דגש רב גם על הצד הוויזואלי – הקפיד חגי גם הפעם לחבר בין הקלאסי, המסורתי והעל-זמני למודרני והאורבני. לפיכך, בפרסומים השונים מופיעות הזמרות בשמלות ״שחורות-קטנות״, עונדות תכשיטי וינטאג׳ עשויים פנינים, על רקע קיר חשוף בבניין התעשייתי בדרום העיר, בו נמצא הסטודיו למוסיקה של חגי יודן. הווידאו-קליפ, שצולם גם הוא ממש מחוץ לדלת הסטודיו, מציג את הסופרניות ביופיין המרהיב וברגעים האינטימיים של כל זמרת לפני קונצרט – בין אם בחימום הקול ובין אם במלאכת האיפור והטיפוח שכל זמרת מכירה מקרוב.

 

העיצוב האקלקטי של הסטודיו עצמו צולם והוצג במגזינים ובספרי עיצוב ובמשך 6 שנים רצופות ביקרו בו אלפי מבקרים במסגרת ״בתים מבפנים״ – פרויקט הבתים הפתוחים של תל אביב. מחלון הסטודיו נשקף למלוא העין נוף אורבני עוצר נשימה – מחוף הים התיכון ממערב ועד הרי שומרון שבמזרח; ועם שקיעת החמה נשקפת בעד החלון פנורמה ניו יורקית נוצצת.

 

הקהל שיגיע לרסיטלים יזכה לקבלת פנים חגיגית ומוארת ולכיבוד איכותי של גבינות, יין, קפה ומתוקים – הכלול במחיר הכרטיס! מחיר כרטיס- 80 ש״ח. מנוי ליחיד לכל הסדרה- 490 ש״ח ומנוי זוגי לכל הסדרה – 940 ש״ח. ניתן לשלם מראש באשראי (אונליין או בטלפון), בצ׳ק, או בהעברה בנקאית.

 

יחצ
יחצ

image0099

מה עוד צפוי לנו בהמשך?

אינאס מסאלחה – 8.1.15

״תפילה ושיר״ – קונצרט אותנטי, רוחני ומרגש, היוצר קולאז׳ מרתק של תפילות דתיות ואישיות של מלחינים, אשר חיברו תפילות משלהם ומלחינים, שצבעו בצליליהם תפילות ידועות:

רוול: קדיש (מילים: מן התפילה); רחמנינוב: תפילה, אופ. 8 מס. 6;

ורדי: מתוך האופרה ״אותלו״: Ave Maria; דבוז׳אק: מתוך האופרה ״רוסלקה״: שיר לירח;

שיר ביזנטי ערבי-נוצרי: יא מרים (דואט); מנדלסון: דואט מתוך ״שירים ללא מילים״ לפסנתר;

בכורה ליצירה מאת יוסף ברדנשווילי; ועוד – מיצירות ברבר, הוגו וולף, פורה ושירי גוספל.

 

הילה פליטמן – 19.2.15

שטראוס, גרשווין, ברנשטיין: מבחר שירים; שירי ברברה סטרייסנד מוכרים;

בכורה ישראלית ליצירה מאת שרון פרבר: Bridges of Love (מילים: מגילת רות; הלן קלר; ג׳לאל א-דין רומי).

 

דניאלה לוגסי – 19.3.15

היידן, מוצרט, שוברט: מבחר שירים; אריות מאופרות ידועות; קטעי מחזות זמר;

בכורה ליצירה מאת אלה מילך-שריף.

 

 

 

 

קלייר מגנאג׳י – 2.4.15

בליני, דוניצטי, ורדי: מבחר שירים – Composizioni da camera; פולנק, שוסון: מבחר שירים;

בכורה ליצירה מאת עודד זהבי.

 

דנה מרבך – 21.5.15

״שירי לילה״ – יצירות מאת: פרסל, מוצרט, מנדלסון, שטראוס, זמלינסקי ואחרים;

בכורה ליצירה מאת גילעד הוכמן.

 

קרן הדר – 23.7.15

פיאצולה: מבחר שירים בתרגומים עבריים של דורי פרנס; טקמיצו: מבחר שירים;

רימסקי-קורסקוב: אריה מתוך האופרה ״תרנגול הזהב״; בכורה ליצירה מאת משה זורמן

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZrcTv7copHQ#t=36

 

 

Sopranos – קולות גבוהים בסטודיו למוסיקה של חגי יודן –
פנינה בנוף המוסיקלי הישראלי!

 

| כל הקונצרטים יחלו בשעה 20:30 בדיוק |
| גבינות ויין החל מ-19:45 |
| הסטודיו למוסיקה של חגי יודן, שוקן 27 (פינת קיבוץ גלויות) תל-אביב|

קומה 11 | לופט 8 |

| מחירי כרטיסים: קונצרט בודד – 80 ש״ח | מנוי ליחיד לכל הסדרה – 490 ש״ח | מנוי זוגי לכל הסדרה – 940 ש״ח |

 

 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!