19 באפריל 2024 0:26
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסימפונט רעננה פותחת את העונה בקונצרט מאסטר פיס עם אשר פיש

 

כאשר שמענו שהסימפונט רעננה פותחת את העונה ה20 בקונצרט חגיגי עם היצירות : קונצ'רטו לפסנתר מספר 1 של שופן, והסימפוניה מספר 5 של בטהובן, בניצוחו של המנצח אשר פיש, רעייתי אמרה לי " אם אתה לא משיג כרטיסים אני מבקשת לשבת על המדרגות".

 

תזמורת סימפונט רעננה נוסדה בשנת 1991. התזמורת מונה כ 46 נגנים, מהם כ 31 עולים מברית המועצות לשעבר. מנהלת אותה אורית פוגל והיא כמובן בחסות עיריית רעננה.זוהי תזמורת סימפונית עם רפרטואר קלאסי קל ועכשווי.

 

לנו נפלה הזכות הפעם להאזין לתזמורת בניצוחו של אשר פיש בנגינת היצירות של שופן- קונצ'רטו מס 1 לפסנתר ולתזמורת ב מי מינור. כאשר על הפסנתר הווירטואוז בעל ההכרה הבינלאומית ינון ברנתן.

 

רעייתי שהיא חובבת מוסיקה  אומרת שהיצירה הזו היא אותה ליגה כמו הקונצ'רטו מס 2 של רחמנינוב שבמשפחתנו נחשב למאסטר פיס.

 

היצירה השנייה הייתה: סימפוניה מס' 5 בדו מינור אופוס 67 של בטהובן

מי לא מכיר את היצירה השמימית הזו?

 

המנצח אשר פיש, הוא אישיות מוכרת בקרב כל בתי האופרה הגדולים בעולם. כיהן בעבר כמנהל המוסיקאלי של האופרה העממית בווינה, ושל האופרה הישראלית החדשה. ולאחרונה משמש מנצח אורח ראשי בבית האופרה בסיאטל.

הוא גם ניצח בהופעת בכורה של הפילהרמונית של ברלין שבה ניגן דניאל בארנבוים, ועוד ועוד והיריעה קצרה.

 

 

הפסנתרן ינון בר נתן, גם הוא בעל הכרה בינלאומית, מופיע מ 2006 בארה"ב

הוא למד פסנתר מגיל 4 אצל נטשה טדסון, וויקטור דראביאנקו באקדמיה למוסיקה בתל אביב המשיך באקדמיה המלכותית בלונדון. מופיע בקונצרטים סימפוניים ורסיטלים ברחבי העולם. בין היתר חבר ברביעיית הפסנתר פידליו עמה הוא מופיע ברחבי העולם. ינון ניגן באולם המלכה אליזבט וויגמור בלונדון.ועוד מקומות בפסגת עולם המוסיקה בעולם.

ב 2009 זכה בפרס היוקרתי- מלגת איברי פישר.

ביצע בכורה עם התזמורת הסימפונית של יוסטון בארה"ב. וכן הופעת בכורה עם התזמורת הסימפונית הגרמנית בברלין.

ינון הוא מוסיקאי קאמרי מובהק, והופעתו בערב זה עינגה אותנו במיוחד לאור המסך הגדול בו זכיתי לראותו לפעמים מלטף את הקלידים בערגת צלילים דינים ולעיתם מקיש בהם בסערת חושים. לא ספק שנגינתו על הפסנתר היא מעשה אהבה .

 

על שופן אומרים כי המוסיקה המודרנית לפסנתר נולדה עם שופן. רוברט שומאן אמר עליו בהאזינו ליצירות " הסירו את כובעיכם, רבותי – גאון, הנני משתחווה בפני גאוניותו הספונטאנית של שופן" ואכן הצלילים אותם הפיק ינון והתזמורת של הסימפונט רעננה היו מענגים .

הפרק הראשון מושתת על מבנה קלאסי הפותח כל סונטה קלאסית אולם ניכרת בו חופש הפעולה שהמלחין לוקח לעצמן. כלי הקשת המפלסים דרך לפסנתר אשר מציג את הנושא של הפרק מהווים יחד הרמוניה של צלילים במגוון ענק של צלילים וצבע עשירים.

ואם תתארו לעצמכם עץ אלון וענפיו נעים בקלילות ברוח ותעצמו עיניים עם המנגינה תגיעו לשלמות אותה רצה שופן להציג ביצירה זו.

 

על היצירה של בטהובן קטונתי מלכתוב אולם אני חייב לציין כי השילוב של חליל צד, פיקולו ,קלרניט ,אבוב, חליל, קרן יער, בסון וטרומבון  עושים המון להצלחת הפרקים האחרונים וזאת לאחר התרועה הגדולה שבפרק הראשון הבלתי נשכח.

אין ספק שמדובר באחת מיצירות המופת של כל הזמנים, ואין כמוני מאושר שזכיתי להאזין לצליליה בסימפונט רעננה בניצוחו של אשר פיש ולא על המדרגות…

 

 

שתפו את הפוסט!