23 באפריל 2024 21:42
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הספר הירוק – הסרט – Green Book

 

??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

 

הספר הירוק This is an Oscar winning film  –

פרס אוסקר לסרט הטוב ביותר

פרס אוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר

פרס אוסקר לתסריט המקורי הטוב ביותר

כשאתה יוצא מהסרט אתה, ממש כמוני, אומר זה סרט אוסקר, פשוט מצוין, אחד הסרטים הטובים ביותר של השנה, ליהוק מצוין ומשחק משכנע והמוסיקה על הפסנתר משגעת ותוך כדי כך מקבלים הצצה לנופים של דרום ארה"ב וגם הצצה לבתים ולאנשים.

??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

??????????

ארה"ב, 1962. ד"ר דון שירלי (מאהרשלה עלי) וטוני ליפ (ויגו מורטנסן) לא יכולים להיות שונים יותר. שירלי הוא פסנתרן מחונן בעל שם עולמי, אפרו-אמריקאי מעודן ומשכיל שנהנה מהדברים הטובים והיוקרתיים שיש לעולם להציע. ליפ, לעומתו, הוא איטלקי-אמריקאי, שומר במועדון אשר מעולם לא סיים תיכון, אבל יודע לפתור כל בעיה – אם לא במילים אז במכות.

כאשר ד"ר שירלי מוזמן לסיבוב הופעות בדרום ארה"ב, הוא מחליט לשכור נהג שיהיה גם מעין שומר ראש – הדרום הוא לא המקום הכי מזמין לגבר שחור בתקופה ההיא… הוא שוכר את ליפ  והשניים יוצאים למסע אנושי ומרגש במהלכו הם יתמודדו עם גזענות והשפלה אך יחוו גם רגעים מפתיעים ומלאי הומור. מסע בו הם ייאלצו לשים בצד את המחלוקות הטבעיות ביניהם כדי לשרוד – ואפילו לפרוח – בטיול של פעם בחיים.

זהו סרט על גזענות שהייתה קיימת בדרום באופן מובהק, לא משנה מי אתה או מה אתה, בסופו של יום הצבע קובע וההנחיות לגבי הצבע כוללות אפילו מקומות לינה ל"שחורים" הכתובות ב"ספר הירוק".

כצופה אתה נחשף לסצנות כמו אי-הסכמה למדידת חליפה בתא ההלבשה בחנות או אי-הכנסת הפסנתרן השחור למסעדה באולם בו הוא אמור להופיע וגם התנהגות המשטרה ביחסה לשחורים.

אבל כל העניין הוא בנהג המלווה את המוסיקאי, "ליפ", בריון איטלקי אופייני די גס רוח לפעמים ולא מאופק במיוחד. בסצנה הראשונה בסרט הוא מזדעזע משני אינסטלטורים שחורים שאשתו הזמינה לבית לתקן משהו ואשר לוגמים מכוסות בבית… מדובר באיטלקי שלא ממש אוהב שחורים שנאלץ בגלל מצב כלכלי לקחת את הג'וב של נהגו של המוסיקאי הפסנתרן שבאופן מפגיע בחר להופיע במדינות הדרומיות בהן הגזענות כלפי שחורים בשיאה. על הדרך אנו חווים את ההתקרבות שלהם זה לזה וגם להתמודדות של שירלי ושל שניהם עם הבעיות. תוך כדי כך שני הצדדים, הנהג והבוס הפסנתרן השחור "מחנכים" זה את זה בצורה הומוריסטית מעולה ואפילו מפתיעה.

יש גם  חשיפה למשפחה האיטלקית, נוהגיה ושמחת החיים שלה, ליחסים בין ליפ לרעייתו וכיצד המפגש שלו עם ד"ר שירלי הפסנתרן המעודן המנומס והתרבותי מעדנת אותה.

??????????

??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

grb_awards_golden_globes_deliver_2
grb_awards_golden_globes_deliver_2

בחיים האמיתיים שני הגברים האלה נשארו ידידים כל חייהם.

https://www.youtube.com/watch?v=USrLQ1EJGIs

 

סרט מומלץ במיוחד!

הספר הירוק | Green Book

ארה"ב | 2018 | 130 דקות
בימוי: פיטר פארלי
משחק: ויגו מורטנסן, מאהרשלה עלי

זוכה 3 פרסי גלובוס הזהב 2019 – התסריט, שחקן המשנה והסרט הטוב ביותר!

פסטיבל טורונטו 2018 – זוכה פרס בחירת הקהל לסרט הטוב ביותר

צילומים באדיבות בתי קולנוע לב

«««««

"סרט מסע בלתי נשכח, מסע שיגיע עד האוסקר!"DEADLINE HOLLYWOOD

 

"מרגש להפליא"USA TODAY"בידור מושלם"ROLLING STONE"קסם קולנועי"THE WASHINGTON POST

"פשוט נפלא! יוצא מן הכלל! מלא הומור, כנות ולב"FIRST SHOWING

"אחד מהסרטים הטובים של השנה"AWARDSDAILY

זוכה הפרס הגדול של פסטיבל טורונטו 2018 הוא סרט מסע מרגש ומשעשע על שני אנשים מעולמות שונים לחלוטין שנאלצים לעבוד יחד – סרט מלא הומור ומוזיקה.

 

שתפו את הפוסט!