23 באפריל 2024 21:05
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הערבה התיכונה פנינת תיירות, כל ההמלצות.

 20190410_110943A

 

 

ברגע שיורדים מדימונה לקראת צומת הערבה וכל הנוף נפרס לפניך, אני אישית נזכר בשירו של אורלנד

 

ערבה, ערבה אין קץ,

עין הבוקרים תרה:

לא ערער, לא דרדר, לא עץ,

רוח בא המידברה.

20190410_105251A

הערבה מלאת חיים, אפילו תוססים ובטח טעימים, המקום הזה שחלקכם חולפים עליו בדרך לאילת בלי לעצור, שווה לא רק עצירה אלא הגעה, יש כאן כל כך הרבה פעילות חוץ מהחקלאות שכולם מכירים אלא נופש אפילו אקטיבי, אטרקציות, אוכל וטעמים, לינה וצימרים, נוף , אנשים בעיקר האנשים שמאחורי הפעילות אלו שיתנו את הנשמה לתת לכם חוויה שתרצו לחזור.

צילום  תיירות הערבה התיכונה
צילום תיירות הערבה התיכונה

זו הפעם הרביעית שאני מגיע לערבה, אני מכיר אותה, את האדמה, הצמחים הנופים והאנשים, לנתי שם בצימרים לא פעם אחת אבל כעת הגעתי לסיור תיירותי מאורגן עם מדריכה על מנת לגלות מקומות שלא הכרתי, ולהרגיש שוב את החוויה ואת האדרנלין שאפשר לחוות כאן.

אחרי שעצרתם (המלצה) בצומת הערבה לרענון, תדלוק ושירותים תצאו לדרך הנוף המדברי של הערבה, תמונת נוף של עמק שטוח ופה ושם סלעים גבעות הרים, מפולות וחניונים שנבנו לנוחיותכם. בדרך תצפו בנחל צין ותזכרו בשיטפונות והזרימות אלו שיתנו חיים לצמחיה במדבר ובעלי החיים.

 20190410_110923

אישית אני בעד להגיע לעין יהב, לחצות את המושב ולהגיע למצפה בעין חופירה וממנו לצפות על החממות והמדבר ולצפות גם על דרך השלום.

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

גיאוגרפית תגיעו קודם לחצבה, כאן המקום המומלץ להבנת האיזור והחקלאות זה קורה במרכז ויידור- חלון חקלאות לערבה.

מרכז המבקרים החדש בערבה.

??????????

סיפור ההתיישבות בערבה מעורר ההשראה, הוא סיפור של נחישות, עקשנות והתמודדות בלתי פוסקת של המתיישבים הראשונים בבידוד, באיתני הטבע, בחום, במחלות, במזיקים. הלהט האידיאולוגי של המתיישבים מאז ועד היום יכל לכל אתגר. דרך חוויה של מסע פיזי, רב-חושי ואינטראקטיבי בתחומים השונים המרכיבים את החיים בערבה, יוזמנו המבקרים להכיר ולהיחשף לערבה מקרוב. מסע זה יאפשר למבקר להכיר את מהות החיים בערבה, תוך שהוא לוקח חלק ממשי בפעילות הענפה המתרחשת באזור.

20190410_115143

??????????

20190410_115536

מה בסיור? מביטים מקרוב על חקלאות המדבר, חקלאות המים המתפתחת, החידושים הטכנולוגיים, זנים חדשים של ירקות, פירות ופרחים. מכירים את ההתיישבות בחבל ארץ קסום ומרוחק וזוכים להצצה באורח החיים בערבה. רואים כיצד מתמודדים המתיישבים עם אתגרי המים והקרקע באזור. לומדים על החי והצומח שבמדבר.

הסיור מחולק לשלושה חלקים: צפייה במיצג תלת מימד, ביקור בחלל אינטראקטיבי- חווייתי וסיור בחממות.

ניתן לפתוח את מרכז המבקרים לקבוצות ואירועים בכל שעה לאחר תאום מראש.

עלות הסיור למבוגר 29 ₪, ילד (גילאי 4-12) ואזרח ותיק 23 ₪.

 

אם אתם הרפתקנים ואוהבי מדבריות מומלץ לנסוע למצפור עידן לראות את החווארים הנוף ההררי להציץ למאגר המים והסביבה.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

אבל אנחנו בסיור פנינו היו לעין יהב, הראשון והגדול במושבי הערבה, מסתבר שלא רק חקלאות (שגוועת) וחממות יש שם אלא הרבה פעילות תירותית וקהילתית.

אם הגעתם לעין יהב הגעתם למקום הנכון ואם אתם בעד אדרנלין , קדימה לקבוע פעילות מומלצת ברכבי שטח

 

חוויה מוטורית- תומקאר:

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

גלי וינון לוריא מזמינים אתכם, לחוויית נהיגת שטח אתגרית, בנופיו הקסומים של המדבר. הפעילות כוללת נהיגה עצמית, ברכבי תומקאר מקצועיים, מותאמים לשטח ובטוחים. יש צורך ברשיון נהיגה. הרכבים אוטומטיים, קלים לתפעול, הנהגים מקבלים הדרכה לנהיגה בשטח, לפני ובמהלך הטיול. הטיולים מתאימים לכל הגילאים, זוגות רומנטיים, משפחות עם ילדים , קבוצות,  וכוללים נסיעה חווייתית וכיפית בליווי מדריך מקצועי צמוד. ישנם רכבים של ארבעה מקומות ישיבה ורכבים של שני מקומות ישיבה. זמני הטיולים:  מזריחה ועד שקיעה. הטיולים בתיאום מראש. לבחירתכם מגוון מסלולים באורכים שונים – החל ממסלול טעימה של  45 דקות …. ועד מסלול  יום שלם, הכולל לינת לילה.

??????????

??????????

??????????

??????????

הטיולים כוללים :

  • עצירה בנקודות תצפית עוצרות נשימה ובם הסברים פיקנטיים על המיקום מאת המדריך.
  • הפסקת קפה, תה מדברי, הנעשה בשטח על פינג'אן, עם עוגיות,  כל זאת בשטח הפתוח, מוצל, אל מול נופי המדבר.
  • אפשרות לשכשוך באגם בוץ בסכר נקרות – בהתאם למזג האוויר ומצב המים.

מחיר לאדם: 100-200 ₪ בהתאם למסלול.

יש בעין יהב והסביבה מבחר צימרים וסידורי לינה כמו חאנים וכדומה, בכלל כבר בתכנון הנסיעה ואם לא אז במקום מומלץ לעיין באתר של תיירות עין יהב ולבחון ולקבוע את הפעילות שלכם כמו גם הלינה.

https://einyahav-tour.co.il/

 

אנחנו סיירנו במתחם מעניין רבגוני הכולל פעילות, אמנות ויצירה ולינה

 ??????????

??????????

 

מטמון בערבה-עין יהב

דליה מטמון אומנית היוצרת פסלים תמונות ומוצרים ייחודיים וחדשניים. משלבת ביצירותיה מגוון חומרים כגון: פסיפס, קרמיקה, עץ, ברזל, חוטי ברזל, רשת, קלקר, בטון ועוד. במקביל לעיסוקה כאומנית יוצרת, דליה מלמדת פסיפס במסגרות שונות. מעבירה סדנאות יצירה לילדים, מתבגרים, מבוגרים ובעלי צרכים מיוחדים. מנחה פרויקטים קהילתיים בפסיפס. מילדותה יצרה דליה בחומרים רכים ולאורך השנים התפתחה ליצירה בחומרים נוספים, כיום יוצרת שילובים מפתיעים בין חומרים.

 ??????????

צילום עדי מטמון
צילום עדי מטמון

את ההשראה לעבודותיה היא מקבלת מהסביבה, היצירה מתחילה בטיול במדבר לאיסוף חומרי גלם וממשיכה בסטודיו עד יצירת עבודת אומנות ייחודית. הידע הנרחב של דליה בתחומי האמנות השונים והניסיון המעמיק, משתלבים יחדיו ליצירה מיוחדת במינה, עשירה ומפוארת המאחדת סגנון מסורתי ועתיק יומין, עם חדשנות ומודרניות עכשווית.

תהליכי העבודה והשיטות פותחו בהתבסס על ניסיון מעשי רחב בהוראה וטיפול כמרפאה בעיסוק, ידע בניתוח פעילות, בד בבד עם ניסיון אומנותי ביצירה במגוון רחב של חומרים.

משך הסדנה: כשעתיים

מחיר: 400 ₪ למשפחה (עד 5 נפשות)

 

פעילויות נוספות:

 

מפגש אמן:

מוזמנים לסיור אומנות  בגלריה בטבע בחצר ביתי,  ניתן לראות עבודות של פיסול סביבתי, עבודות  פסיפס מחזור פסולת חקלאית ועוד. משך הסיור כשעה, יינתן הסבר על יצירות האומנות, תהליך היצירה משלב הרעיון, איסוף החומרים ועד הגמר. כולל הדגמה וכיבוד קל.  אפשרות לרכישת יצירות אומנות.  מינימום 10 משתתפים.

 

סוף שבוע יצירה מדברית :

3 מפגשי יצירה- חמישי ערב, שישי בוקר, שבת בוקר, סיור אמנים- שישי אחה"צ, לינה בצימר מפנק- 3 איש בבקתה (מינימום  3  משתתפים).

 

חפש את המטמון במושב:

פעילות חווייתית שמפעילה את המשתתפים בצורה אקטיבית במסלול במושב. כולל שימוש במפות, כתב חידה, חידות מצוירות, חידות הגיון ומשימות. הפעילות מאפשרת למשתתפים להיחשף לאופי הייחודי של המושב משלב הקמתו, חיי הקהילה שבו, בטחון וחקלאות. אופי הפעילות מותאם לכל גיל, בשילוב משחקים משימות וחידות. המשחק מתקיים בעזרת הפלאפון הסלולרי.מחיר לאדם: 45 ₪

 

צימר מטמון בערבה:

מטמון בערבה צילום פרדי נפתלי (1)12
מטמון בערבה צילום פרדי נפתלי (1)12

חמש בקתות עץ חדשות ומפוארות באווירה כפרית שלווה ומפנקת. חוויית אירוח מדברית ייחודית המשלבת רוגע עם טבע, אירוח לבבי וחם לכל המשפחה. אורחי מטמון בערבה ייהנו מג'קוזי פרטי ורומנטי בכל בקתה, הג'קוזי מוקף נרות, קטורת ואביזרי עיסוי, מטבח מאובזר, סלון מעוצב עם מערכת קולנוע ביתית, טלוויזיה בלווין וגלישה חופשית באינטרנט אלחוטי. עליית הגג עם מזרנים לילדים, כמו באגדות, ומרפסת פרטית עם פינת ישיבה. בחצר הפרטית ייהנו האורחים מסוכת פסיפלורה, עמדת בר-בי-קיו, בוסתן פירות פורח, גינת תבלינים לשימוש האורחים וקיר טיפוס לילדים.  עוד במתחם הצימרים – פינת ליטוף, תנור טבון לאפיית פיתות ומגרש חנייה לאורחים.  המתארחים בבקתות מוזמנים ליהנות ממגרשי השעשועים, מגרשי הספורט ובריכת השחייה במושב (בעונת הרחצה).

 ??????????

המשכנו לטעימות יוגורט בליווי פינוקים להתרעננות

 

יוגורטייה עין יהב:

??????????

יוגורטיה- כרמית שחר
יוגורטיה- כרמית שחר

יוגורטיה קטנה ומפנקת השוכנת בלב מושב עין יהב. יוגורט טעים עם מגוון תוספות נפלאות תוצרת בית -פירות, ריבות, מיני שוקולדים ורטבים. קפה מפנק ועוגת שמרים. בימי החורף מתווסף לתפריט מרק עשיר, סחלב ושוקו חם. מתאים וטעים לכל גיל. המקום משרת במהלך השבוע את תושבי האזור ואורחים. בסופי שבוע וחגים המקום שוקק במטיילים ואורחי מתחמי הלינה באזור. המקום נגיש.חנייה גדולה, מרפסת מפנקת. ניתן לשאול ולהתייעץ עם בעלת המקום על בילויים ואטרקציות נוספות בעין יהב ובערבה.

 

את ארוחת הצהריים סעדנו במסעדת הגמלייה, זאת לצלילים של נדב יצחק ורקדנית

 ??????????

מסעדת גמליה:

מול פארק ספיר, דקתיים ממושב עין יהב, בנוף מדברי עוצר נשימה המנוקד בשדות ומטעים, שוכנת מסעדת חאן גמלייה. המסעדה מביאה את אווירת האירוח המדברי לתייר הישראלי אוהב הפינוקים והיא חלק ממתחם שוקק של תיירות צימרים, קמפינג ובילוי. האורחים מתקבלים בחיוך ובקנקן מים צוננים משיבי נפש. אפשר לשבת בכיף, לנשום אוויר, להירגע מהדרך ולעיין בתפריט העשיר של מסעדת חאן גמלייה.

 ??????????

??????????

??????????

??????????

בתפריט: בפינת האוכל הקל מביא תפריט המסעדה את סגנונו המיוחד בתחומי הניגובים. סלטים רעננים, פיצות מושקעות, טוסט מדבר, פיתה בדואית לוהטת עם שמן זית, זעתר ותוספות, פסטות במגוון רטבים ועוד. בתפריט המנות העיקריות של מסעדת חאן גמלייה חוגגים עם פרגיות וסטייקים עסיסיים בליווי צ'יפס פריך, אורז וסלט ולקינוח, סופלה שוקולד עם גלידה, פאי תפוחים ועוד מגוון קינוחים.

ילדים: במסעדת חאן גמלייה תפריט ילדים עשיר הכולל, שניצלונים, פסטות, ג'חנון עם ביצה ורסק עגבניות, פיצות ועוד.

אירועים: בתיאום מראש ניתן לערוך במסעדה ימי הולדת, ימי נישואין, מסיבות ואירועים משפחתיים נוספים. צוות מסעדת חאן גמלייה מפתיע בתפריט מלהיב לאירועים, סידור שולחנות, תאורה וסאונד.

גמלייה-בר מסעדה- צילום- תיירות ערבה11
גמלייה-בר מסעדה- צילום- תיירות ערבה11

 

גמלייה-בר מסעדה- צילום- תיירות ערבה10
גמלייה-בר מסעדה- צילום- תיירות ערבה

 

מכאן המשכנו למוצר המיוחד שטוב להכיר למי שלא התנסה ורק שמע – האלוורה:

פגשנו את שולה שחם שפרסה לפנינו את התכונות הרבות של האלוורה

??????????

בית האלוורה:

בית האלוורה- שולה שחם
בית האלוורה- שולה שחם

ביקור במרכז המבקרים של בית האלוורה – אטרקציה תיירותית-חקלאית במושב עין יהב, לזוגות, משפחות וקבוצות. בביקורכם בערבה, אל תחמיצו ביקור במרכז המבקרים וחנות המפעל של מוצרי הקוסמטיקה מצמח האלוורה – JUST ALOE. בואו לשמוע על מטע האלוורה היחידי במזרח התיכון, תהליך הפקה ייחודי המשמר את מרכיבי הצמח הפעילים ההופכים למוצרי איכות שקנו להם שם בארץ ובעולם. קבוצות יוזמנו לסיור חקלאי חווייתי המספר את סיפור ההתיישבות, החלוציות, החקלאות המתקדמת בתנאי מדבר קשים. הסיור כולל תצפית מרהיבה על הערבה הישראלית והערבה הירדנית.

הסיורים בתאום מראש ללא תשלום.

 

ולאחר מכן לטעימות דבש בלי עקיצות

 20190410_164225

מוזיאון הדבורה:

??????????

??????????

במשק פורת, מהמשקים הראשונים בערבה, תכירו מקרוב את סיפור ההצלחה של החיים במדבר, של גידול דבורים וייצור של דבש, חקלאות, אמנות וחלוציות. נסייר בשבילי הגלריה הפתוחה בין פסלים מעשה ידי האומנית צ'צ'ה פורת ונשמע על ראשית ההתיישבות בערבה. נצפה בסרט טבע על מסך גדול ובאיכות גבוהה, המספר את סיפורה המרתק של הדבורה ושל תהליך יצירת הדבש. נבקר במוזאון הדבורה בו תלמדו את סודות הדבורים ופועלן בדרך מעוררת השראה. תתרשמו מגזעים עתיקים וכוורות שקופות רוחשות חיים היוצרים מיצג אמנותי, מרשים ובלתי רגיל. בסיום הסיור מוזמנים האורחים לחנות המכוורת ובה מוצרי בוטיק משובחים ולקינוח טעימות דבש טרי וטעים מסוגים שונים.הסיור בתאום מראש.

 

בערבה התיכונה כ 3500-4000 משפחות המעבר מחקלאות לתיירות ואטרקציות בגידול מטבעו של דבר, כאן תמצאו בנוסף את דרך הבשמים, את דרך השלום

את חוות האנטילופות ומגדלי ירקות אורגניים ולא אורגניים טעימים, הערבה היא אסם הירקות כמו פלפלים חצילים מלונים ואחרים בחורף , כמות המשקעים נמוכה אבל באדמה באקוויפר יש אוקיאנוס של מים מליחים שמשמשים גם לחקלאות.

מטע תמרים עומר קניון4
מטע תמרים עומר קניו
גב חולית- אורית אביבי, 'כמו אז' 13
גב חולית- אורית אביבי, 'כמו אז'
מאגר נקרות צילום דורית אביהר26
מאגר נקרות צילום דורית אביה

המלצות קלות

שישי חקלאי בחוות בין השיטין

 ??????????

מלא הטנא שוק ירקות אורגניים

 

נדב ותמר חוויה עוצמתית של מוסיקה ומחול

 

חוות האנטילופות

 

 

כתבה זו היא רק נגיעה קלה במקומות שיש כאן, באטרקציות במסעדות ובתי האוכל והיא קוראת לכם לבוא ולהנות מכל מה שיש לערבה התיכונה להציע לא רק בפסח כעת אלא כל ימות השנה

 20190410_130049

 

יְשֻׂשׂוּם מִדְבָּר וְצִיָּה

וְתָגֵל עֲרָבָה

וְתִפְרַח כַּחֲבַצָּלֶת.

 

כִּי-נִבְקְעוּ בַמִּדְבָּר מַיִם

וּנְחָלִים בָּעֲרָבָה.

שתפו את הפוסט!