29 במרץ 2024 8:46
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרואה בקפה ברנץ' של יום שישי

 

 

יום שישי גשם סוער בחוץ, קבעתי פגישה עם הבת ברואה בקפה בכפר הרואה, בדרך לשם המגבים עובדים שעות נוספות. הטלפון מצלצל ובדיבורית אני שומע שהנכד לא מרגיש טוב והיא תחכה לי בצומת העגן, העיקר שלא מבטלים….

 

שושנה היא אופה מעולה של עוגות, בטח שמעתם על העוגות של שושנה. 12 שנה הקפה קיים כי אנשים שאלו כל הזמן " יופי של עוגות ומאפה אבל איפה הקפה?" כך התגייסו הבנים והחל הסיפור של "הרואה בקפה "

יואל שיקלר אב המשפחה נולד בכפר הרוא"ה, שושנה נולדה באחת משכונות רחובות, חמישה ילדים.. ולרגע אני נזכר במשק יעקבס, ומחייך לי.

החקלאות עברה משבר וטלטלות והפרנסה עברה לעוגות ומשם הדרך לקפה הייתה קצרה.

 

הרואה בקפה נמצא בכפר הרוא"ה. מי שלא יודע זהו ישוב דתי וכמובן שכולם שומרי מסורת שם והכל כשר. התפריט חלבי.

גילוי נאות הייתי אורח המקום

 

קוקטיל מיצים המתין לנו בשולחן. המקום מלא, אנשים ממתינים  וצריך להזמין מקום. החימום עובד, גשום וקריר, אבל בפנים נעים. מבנה העץ  נותן את ההרגשה הכפרית שכל כך חסרה לנו בעיר.

תמי המלצרית המליצה על סלט מעניין לפתיחה : עלי בייבי, ז'וליאנים של גזר,ירקות מוקפצים, פטריות יער, וגבינת חלומי. 46 ₪  ולחם שום מיוחד שהם אופים עם מטבלים.

החלומי עשוי מעולה והנגיעה האסיאתית מהנה.

 

אני מנסה להזמין דג סלמון אולם אין דגים בימי שישי. ( חבל)

תמי ממליצה על טורטליני פטריות פורצ'יני ברוטב סויה וגזר, היא מרגיעה אותנו לגבי הרוטב, הוא מיוחד, ואכן הרוטב מקפיץ את המנה הזו . ממש מנה טעימה , גדולה ומהווה תמורה נאותה למחיר של 52 ₪ המילוי בשילוב עם הרוטב יוצר טעם של עוד.

 

הבת מזמינה רביולי גבינות, המוגש ברוטב של שמן זית בצל סגול יין לבן וחמאה עם עגבניות שרי. כאן היין משדרג את המנה ונותן טעם מעודן 48 ₪

 

המלצרית החיננית שלנו מציעה את אחת ממנות הדגל של הקפה : ליקוטי יער – פטריות יער, שמפיניון ופורטובלו מוקפצות בחמאה, טימין ושום, על מצע חסה ברוטב ויניגרט בלסמי. 52 ₪ .

 

אני חייב לומר שמנה כזו באמת מחליפה כל סטייק בקר שיש והיא ממש מענגת ( במיוחד הפורטבלו הצלויות כמה הצטערתי שנגמרו…. אבל כבר היינו מפוצצים.

 

למנה אחרונה גם הלכנו על המלצה : קרם בנה קדאיף. הקדאיף היה סמרטוטי לצערי ומיותר מאידך הבננות עם הקראנץ' וטנים והרוטב פיצו על כך. 36 ₪

 

דרור המארח הציע שנעשה סיבוב במאפיית העוגות, המקום מצוחצח ואנשים באים מכל קצוות הארץ והסביבה להצטייד בעוגות ופשטידות לשבת

 

 

 

 

 

 

 

 

הצטערתי שלא נשארנו למטה לשתות קפה ועוגה אבל השעה הייתה מאוחרת וכבר צריך למהר להוציא את ליהי מהגן..

 

בימות השבוע המקום פתוח משעה 09:0 עד 23:00 כך שיש לאן ללכת בסביבה ואם אתם חולפים שם על פני עמק חפר זה דקות מצומת הרוא"ה בכביש 4 אז תעשו לעצמכם הפסקה טעימה וכשרה.

 

להתראות

 

 

שתפו את הפוסט!