19 באפריל 2024 5:38
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השקת יינות של יקב הרי גליל

??????????

 

זה מכבר השיק היקב את היינות החדשים שלו במסעדת פאסטל התל אביבית שהגישה מהמנות הטעימות שלה.

יקב הרי גליל הוא אחד היקבים שאני מאוד מעריך ואוהב את היינות שלהם

יקב הרי גליל, ביראון, שוכן בין כרמיו, בהרי הגליל העליון. במבנה מרהיב עין בו משולבים עץ אלון, אבן גלילית וזכוכית המשקפת את נופו הפראי של הגליל, המבטא את אופי היינות המיוצרים ביקב. הכרמים נטועים באדמה הפורייה בגובה 500-700 מטר מעל פני הים ומאפשרים מנות קור, המעשירות את ענבי היין האיכותיים של היקב. מבחר הכרמים מאפשר יצירת מגוון יינות, מתוך פסיפס רחב של ענבים. בסל המוצרים 14 יינות, בשלוש סדרות יין: סדרת הרי גליל, סדרת גליל וסדרת גליל עליון. היקב הינו מיזם משותף של יקב רמת הגולן וקיבוץ יראון.

ביקרתי שם בזמנו ומאז אני מאוהב ביינות המעולים והאיכותיים של היקב.

כעת בטעימות לגמתי וטעמתי יינות חדשים לצד היינות המובילים שכולם אוהבים

גליל אלה:

הרכב זני: סירה, ברברה, פטיט ורדו, קברנה פרנק.
מאפייני היין: יין אדום כהה עם ניחוחות של שזיף, דובדבן חמוץ פיטנגו בשל, פריחת סיגליות ועשבי תיבול,
לצד ניחוח עץ אלון ורמז לחמאה. גוף בינוני עד מלא חמיצות מורגשת עם סיומת ארוכה ונעימה.
מבחינתי הרכב של זנים מנצחים ( למי שמחפש ממשהו אחר מהקברנה סובניון…) יין יבש, מתקתק מעט, הולך מצויין עם המנות שהגישו במקום.
אזור גידול: הרי הגליל העליון. הרכב זני: %73 סירה, %23 ברברה, %4 פטיט ורדו. סגנון: ליין צבע סגול בוהק עם ארומות של פטל שחור, שזיף בשל, דובדבן מוץ ותבלינים, ברקע ניחוחות של קקאו ועץ אלון קלוי. היין בעל חמיצות עדינה וגוף בינוני מלא עם סיומת ארוכה ומלטפת. תהליך הייצור: היין עבר תהליך של תסיסה על קליפות בטמפרטורה של כ-° 28 במשך 10-20 יום, תסיסה מלולקטית מלאה ויישון בחביות עץ אלון צרפתי במשך כשנה. אלכוהול %14 5.8 3.76 pH

 

 ??????????

גראנש נואר 2013

הרכב זני: 100% גרנאש

אזור גידול: הרי הגליל העליון

תהליך הייצור:

תסיסה על קליפות בטמפרטורה של כ-°28 במשך 10-20 יום. תסיסה מלולקטית מלאה, כשנה יישון בחביות עץ אלון צרפתי.

סגנון:   גרנאש נואר 2013 הוא יין בעל צבע ארגמן בוהק, ניחוחות דובדבן אדום, קונפיטורת ורדים לצד ארומות תבלינים ואדמה. ליין גוף מלא מרקם קטיפתי עם חמיצות עדינה ומאוזנת וסיומת ארוכה.

 

יין באיכות גבוהה ומבטיח שעוד ימשיך וישתבח עם הזמן. מהיין הזה לגמתי אולי 3 גביעים ( כי באתי בתחבורה ציבורית) ואני מציין אותו במיוחד בהשקה זו.

% אלכוהול 15.5, pH            3.59

המלצה

 

פינו נואר

הפינו נואר היה נהדר, שוב זה יין זני למי שמחפש את ההרפתקה והשינוי ביין שמיוצר נכון.

אזור גידול: כרם יראון, הרי הגליל העליון. הרכב זני: פינו נואר. סגנון: ליין ניחוחות משכרים של דובדבן אדום, רימון, תות עץ ופרחי בר המלווים בארומות של קפה, אגוז מוסקט ועץ אלון קלוי. היין בעל צבע אדום עשיר עם גוף מלא ומשיי וסיומת ארוכה ומפנקת. תהליך הייצור: הענבים נבצרו בציר ידני ועברו השרייה קרה ממושכת ותסיסה חמה קצרה יחסית. לאחר הסחיטה עבר היין לחביות עץ אלון צרפתי בנות שנה עד שלוש שנים, בהן הוא עבר תסיסה מלולאקטית ועשרה חודשי יישון

גם היין הזכ ראוי להית אצלכם ולהתיישן ולהשתבח

 

 ??????????

ויוניינה

היין הלבן והשובב שכובש לבבות, יין לרומנטיקה ועידון של החיים

אזור גידול: הרי הגליל העליון. הרכב זני: ויונייה. סגנון: ליין ניחוח עדין של פריחה, משמש בשל, נקטרינה ונגיעות של פרי טרופי.יין מאוזן בעל חמיצות רעננה עם סיומת ארוכה ומענגת. תהליך הייצור: בציר הענבים נעשה בצורה סלקטיבית ורגישה, מיד עם הגעתם ליקב נסחטו הענבים בצורה עדינה באשכולות שלמים. בתום הצללה שערכה כ- 24-48 שעות הותסס היין בטמפרטורות משתנות בין 16 – 8מעלות צלזיוס. בסוף התסיסה הופרד היין מין המשקעים והועבר לשהייה במכלי נירוסטה על משקעי שמרים קלים.

אחסון ויישון: יש לאחסן במקום קריר וחשוך. בתנאי אחסון נאותים, היין ישמר היטב במשך שנתיים ממועד הבציר.

??????????

אביבים

היין המוכר והאהוב ביינות הלבנים של יקב הרי גליל, היין עבר שינוי בהרכב שלו למעלה מ 80% שרדונה והשאר ויוניה, הכל השתנה וזהו יין מוביל, גם ממנו לגמתי כמה גביעים, פשוט יין טעים, מרענן ומתאים לאוכל ולרגעים של הנאה.

אזור גידול: הרי הגליל העליון, חלקו הצפוני של אזור גידול היין "גליל". סגנון: היין מתאפיין בניחוח של פרחים, אפרסק, תפוח ירוק, אגס ופרי טרופי לצד ארומה של וניל, דבש ועץ אלון קלוי. ליין מרקם חמאתי, צבע זהוב, חמיצות עדינה ומאוזנת, גוף מלא וסיומת מענגת. היין יחמיא למנות ריזוטו עשירות, ניוקי או דגים ברוטב חמצמץ. אחסון ויישון: יש לאחסן במקום קריר וחשוך. בתנאי אחסון נאותים, היין יתיישן היטב במשך שנתיים עד שלוש ממועד הבציר.

יראון

היין הוותיק והמעולה של היקב

הרי הגליל העליון. הרכב זני: %51 קברנה סוביניון, %33 מרלו, 9 % פטי ורדו, %7 סירה. סגנון: ליין צבעי ארגמן בוהקים. יין בעל ניחוחות עוצמתיים של אוכמניות בשלות, פטל טרי ודובדבן שחור, המלווים בארומה של חמאה, אגוז מוסקט ועץ אלון קלוי. יין עשיר בטעמים, מאוזן היטב עם מרקם קטיפתי וגוף מלא והסיומת חלקה ארוכה ומלטפת. יבש אחסון ויישון: יש לאחסן במקום קריר וחשוך. בתנאי אחסון נאותים היין יתיישן היטב במשך שבע שנים ויותר ממועד הבציר.

 

אין לי ספק שהיקב אינו שוקט על שמריו, השינויים שמתחוללים החל מהרכבים של היין, דרך הזנים שמתחדשים ואפילו הבקבוקים והתוייות, והעיקר יינות שתמיד יתאימו לארוחה, לאירוח וללגימה של רגעים נעימים.

שתפו את הפוסט!