19 באפריל 2024 15:02
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"זה עובר בגנים" סדרת טלוזיה חדשה בהוט

 

 

צילום באדיבות הוט קרדיט יוסי צבקר

 

סדרה דוקומנטארית חדשה בה אסף אמדורסקי, רנן מוסינזון ויעל ונעמי פרלוב יוצאים למסע בעקבות אבותיהם הידועים, בניסיון לבחון את הבית בו גדלו ואת הפיכתם לאמנים בפני עצמם

 

הסדרה התיעודית "זה עובר בגנים" מספקת הצצה נדירה לחייהם של ארבעה יוצרים ישראליים, אשר אביהם, שכבר אינו בחיים, היה אמן בולט שהשאיר את חותמו. שלושת פרקי הסדרה עוקבים אחר "הבת" או "הבן" במסע היכרות מעמיק אחר אבותיהם, כאשר באמצעות המסע הם מתכתבים עם יצירותיו של האב שנפטר ובוחנים מולו את האמנות של עצמם. "זה עובר בגנים" הנו מסע אישי בו נחשף הצופה למשמעויות הרבות והמוכרות של התבגרות בבית בו האמנות היא הגורם המוביל והדומיננטי. ליווי הדמויות ממחיש את ניסיונות ההתרחקות וההתקרבות להורה המנוח, את הרצון להחיות ולהפיץ את יצירתו, יחד עם הצורך לשמור על ביטוי אישי וליצור אמנות שעומדת בפני עצמה.

 

הפרק הראשון מלווה את היוצרת והאמנית רנן מוסינזון, בתו של יגאל מוסינזון ז"ל, מחבר סדרת ספרי "חסמבה". דרך עבודתה על סדרת הקומדיה והאקשן החדשה של HOT3, "חסמבה דור 3", תחזור רנן לנקודות מרכזיות בחיי היצירה של אביה, יגאל מוסינזון, ותנסה להבין כיצד השפיע אביה על דרכה ויצירותיה. מסעה של רנן יבדוק את הקשר בין עולם הספרים של אביה לחייה שלה, ויחשוף גם צדדים מעולמה המרתק, כיוצרת, בעלת גלריה ומובילת דעה חברתית.

 

בפרק השני בודקות יעל ונעמי פרלוב כיצד החיים במחיצת אביהן, הקולנוען דוד פרלוב ז"ל, הביאו אותן למקום בו הן נמצאות היום. הפרק מתכתב עם סצנות מה"יומן", יצירתו המפורסמת ביותר של פרלוב, ומנציח את יעל ונעמי בנקודת הזמן הנוכחית כבנות וכאמהות, כאמניות בפני עצמן וכממשיכות דרכו של אביהן. כשבע שנים לאחר מותו של אביהן מקדישה יעל חלק גדול מזמנה להפצת עבודותיו של דוד והנצחת שמו בארץ ובעולם. ואילו נעמי מחליטה לחשוף לציבור צד אמנותי פחות מוכר של אביהן ומתחילה לעבוד על יצירת תערוכת ציורים של פרלוב.

 

הפרק האחרון עוקב אחר אסף אמדורסקי, בנו של בני אמדורסקי ז"ל. אסף, אשר בחר להיות זמר ומוזיקאי כאביו, יוצא למסע בעקבות שיריו של בני מתקופת "הדודאים", נכנס לנעליו של אביו ומעלה יחד עם ישראל גוריון את המופע “שרים דודאים“. הפרק מלווה את אסף בחזרות ובודק יחד איתו איזה מן אבא היה בני. אסף עובר תהליך של הכרות מחודשת עם אביו, דרך אנשים שבני עבד עמם ודרך המוזיקה שהוא שר. מבחינתו של אסף מדובר על התקרבות אחרונה לפני שהזיכרונות מתחילים להתפוגג.

 

יוצרי הסדרה: ניצן גלעדי, רינת קליין, דנה לויט

במאי ועורך הסדרה: ניצן גלעדי ("ירושלים גאה להציג", "בחזקת סאטמר", "אל תקרא לי שחור")

מפיקה: מיכל אורון

תחקירנית ועורכת משנה: נירה טל

עריכה: גילי גאון

 

החל מה-28.10, יום חמישי, בשעה 22:30, ב-HOT בידור ישראלי וב-HOT VOD

שתפו את הפוסט!