16 באפריל 2024 14:24
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חגיגות שמחת החלב לא רק חגיגה של טעמים אלא בילוי משפחתי עם הילדים

 

כילד אני זוכר את החופשות שביליתי אצל הקרובים בקיבוצים, אי אפשר שלא לזכור את הביקור ברפתות ובמחלבות. החוויה הזו היא בלתי נשכחת כבר חמישים שנה כאילו הייתה אתמול. עם השנים החלה החליבה האוטומטית וגם זו חוויה. המראה של הפרות הכמהות לחליבה מרשים.

חלב הוא אחד ממוצרי היסוד הבסיסים עליהם חי האדם ( פרט לרגישים לו). מהחלב הזה מייצרים גבינות. לא רק חלב פרה משמש לייצור הגבינות והמוצרים השונים, גם חלב כבשים וחלב עיזים.

 

לפני זמן מה מועצת החלב ערכה אירוע לבלוגרים בו עשינו הכרה עם סודות האירוח והשימוש בגבינות כבשים. עוד באותו אירוע פניתי לאדריאנה ממועצת החלב שתארגן לנו אירוח במשק חלב תוך שאני רומז על משק יעקבס. במשק יעקבס כבר הייתי עם השפים של הקראון פלזה, אבל אי אפשר לשכוח את שאמרתי אז " כבר לא צריך לנסוע לחו"ל בשביל גבינות" עדיין כשאני אוכל מהגאודה או הרוקפור ואו סנט מור ואחרות אני עומד מאחורי הצהרה זו.

 

מוצרים שקיבלנו לטעימה

מועצת החלב נענתה והנה חזרנו מסיור במשק יעקובס תוך שאנו משלבים בו את החוויה לקראת פסטיבל "שמחת החלב" העומד להפתח מה 3.3.11 ועד ה 13.3 כאשר בשיאו " עיר החלב" בשבת ה 5.3 בכפר הירוק.

 

משפחת יעקבס מאמינה שכשיש חזון, אמונה ומשפחה שום דבר אינו בלתי אפשרי.

במהלך הסיור ראינו כיצד מייצרים את הגבינות במשק המשפחתי של "יעקבס" בו נוטלים ששת האחים את הניהול והעבודה ומפעילים את כל המערך מהרפת הייצור הניהול והשיווק בהצלחה וברמות איכות שהביאו את הגבינות והמוצרים לפסגת ההצלחה.

 

כמו כן ליוונו תהליך ייצור בייתי בו ניתן לייצר גבינת ברינזה או אחרת בבית, ממש קלי קלות. ( אני לא מייצר גבינות בבית אז הייתי תלמיד גרוע, מה חדש ?).

 

עוד במהלך הביקור גם סיירנו ברפת וראינו את כל תהליך החליבה. בסיור זה יצא לידיבור עם הפרות והן הנהנו בראש ונעו ברצון למתקן החליבה. הן ממושמעות ולא נדחפות.יש להן מספר במקום שם וכל אחת יודעת את מקומה.

 

שיא הביקור היה כמובן האירוח וטעימת הגבינות והיוגורט כבשים הנפלא. הייתי מסריט אותו אולם אילו הייתי עושה כך לא הייתי טועם מהגבינות הנפלאות. בקיצור " שמחת החלב" זו שמחה אמיתית כפי שהייתה ביום היוולדנו.

 

http://www.jacobsdairy.co.il/Site/he/pages/homePage.asp

 

במרכולים אנחנו באופן טבעי מושיטים את היד למוצרים שבדרך כלל אנחנו מכירים, אולם האם שאלנו את עצמנו היכן וכיצד מייצרים אותם? כעת בחגיגות " שמחת החלב יש לנו ההזדמנות לקרב את כל התא המשפחתי ולהתקרב ולחוש את תעשיית החלב מקרוב. ואם זה לא משכנע אתכם דעו לכם שאחד היקרים לכם או לילדיכם משתתף בחגיגה הלא הוא מיודענו " קישקשתא"

אז אם מועצת החלב שלפה ארנב מהכובע  אזי השמחה כפולה.

 

חגיגות שמחת החלב כאמור מתחילות בתאריך ה 3.3 חגיגות שמחת החלב יפתחו  ב-03.03.2011 בכנס של ענף החלב – אתגרי העשור הבא במעמד הגב' אורית נוקד שרת החקלאות שמתקיים במסגרת תערוכת החקלאות הבינלאומית, אגרו משוב.  ואירוע השיא הוא :

"עיר החלב" – אירוע השיא של החגיגות

"עיר החלב" שתושק השנה בכפר הירוק, ביום שבת ה-05.03.2011, מציעה למבקרים מגוון פעילויות לכל המשפחה הופעות לאורך כל שעות היום בבמה המרכזית, פארק חלב עם ג'ימבורי, סדנאות מחזור עם אריזות של מוצרי חלב,  מסיבת מילקשייק, רפת עירונית להכנת גבינות ועוד. גם, עמית פרקש, כוכבת הילדים שנבחרה השנה להוביל את חגיגות שמחת החלב, יחד עם הדמות המיתולוגית קישקשתא, תופיע באירועי החגיגות השונים ובמסגרתם תפגוש את הילדים והמשפחות  ב"עיר החלב".

העיר תחולק ל3 מתחמים מרכזיים: מתחם החלב, מתחם היוגורט ומתחם הגבינה. כאשר כל מתחם יציע לכל המשפחה מגוון פעילויות ברוח המתחם. החלוקה של העיר ל-3 מתחמים היא בהתאם לקונספט של  עידוד צריכת 3 מוצרי חלב ביום כפי שממליצים ארגוני הבריאות ברחבי העולם.

הכניסה ל"עיר החלב" כרוכה בתשלום, הנחה תינתן לנרשמים מראש בקבוצת משפחה צעירה בפייסבוק.

ההרשמה והעלות הסמלית של 5 ₪ באתר או 10 ₪ בכניסה בא רק למנוע הצפה של אלפים לטובתכם.

 

הכנתי קצת מידע אינפורמטיבי באדיבות מועצת החלב על המקומות והאתרים בהם ניתן ומומלץ לבקר: בסך הכל יש 33 אתרים לבקר, כך שכל אחד יכול למצוא את המקום שמתאים בשבילו ובשביל משפחתו.

  • מחלבת יעקבס – כפר הרא"ה

במסגרת חגיגות החלב יתקיימו בחנות המחלבה טעימות ממגוון הגבינות תוך כדי מתן הסברים על הסוגים השונים של הגבינות. מי שמגיע למחלבה יוכל גם לערוך ביקור ברפת ולצפות בחליבת הפרות. עלות הפעילות- ללא תשלום.

מתוך הסיור שלנו במשק

טלפון לבירורים ולתיאום מראש- 04-6251266שביל פרות החלב – בית לחם הגלילית – שביל פרות החלב מזמין אתכם לחוויה חקלאית עם הסבר מרתק על הזרעה מלאכותית וגנטיקה, התנסות לילדים בחליבה ידנית, הכנת מוצרי חלב ועוד. מבוגר, ילד – 35 שקלים, טלפון לבירורים ותיאום מראש: 052-3275682   

 

  • מחלבת הנוקד – סדנאות חווייתיות על טהרת הגבינות: סדנת גבינות חוויתית הכוללת ידע תיאורטי והתנסות מעשית, לימוד על סוגי גבינות קשות, בשלות ורכות ועוד. סיורים מודרכים – בתאום מראש בטל': 050-5705229

 

  • מחלבת עין כמונים – סיורים הכוללים ביקור בדיר, הסבר מקצועי על סוגים שונים של עיזים וגידול עיזים בדיר או במרעה,  סדנת גבינות (גם לילדים) ועוד. טלפון: 04-6989680

 

  • שביל החלב וחוט הצמר – מוזיאון לראשית ההתיישבות בעמק – הפנינג חגיגות שמחת החלב למשפחות במוזיאון, חביצת חמאה, בישול גבינה על פתיליה, סדנה פעילה בנושא פרות וחלב ועוד. טלפון לבירורים: 04-6548974

 

  • משק בוקר מחלבת טבע עז במושב בן עמי – בחג החלב תוכלו להשתתף במגוון פעילויות: האכלת וחליבת עיזים, הגמעת גדיים, סיור בדיר והסבר על חיי העיזים, הסבר על יצור הגבינות, פינת יצירה, וסדנה להכנת גבינה צ'רקסית. טלפון לבירורים:050-8228531

 

  • החצר הישנה בקיבוץ עין שמר – סיור מודרך ברפת תוך הסברים על כל הקשור ברפת, בפרות, בחלב ובאיכות הסביבה. נסיעה חווייתית סביב הקיבוץ בעגלה רתומה לטרקטור, וביקור במוזיאון המספר על ראשית ההתיישבות וראשית הקיבוץ. הביקור כולל סרט אורקולי קצר, אפיית לחמניות והכנת גבינות. טלפון לבירורים: 04-6374327

 

  • מחלבת המאירי – צפת – שלל פעילויות לכל המשפחה: חיזיון אור קולי מדהים, סדנאות יצירה בגבס, סיפורים על ההיסטוריה של צפת וטעימות מהגבינה הבולגרית והצפתית של המאירי. טלפון לבירורים: 052-3721609

ועוד ועוד מחלבות ומשקים שהכניסה היא בתשלום

פרטים מלאים ניתן למצוא באתר החגיגות

http://www.milk2010.co.il/

או לפנות אלי ואשתדל לסייע

 

  

שתפו את הפוסט!