24 באפריל 2024 22:37
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חוויות מהגן הבוטני אביב 23

חוויות מהגן הבוטני אביב 23

בשבילים של הגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים יש לכם הזדמנות פז לפסוע בצמוד למבשרי האביב במלוא הדרם. הגן הבוטני שונה מעונה לעונה ולכל עונה יש את היופי שלה הפריחה שלה והריחות המרעננים שלה. אל תחמיצו לבקר בעונות השנה.

בכניסה לגן הצטיידו במפת הניווט המחולקת לאורחים לפי דרגת קושי למסלול וצאו למשימת ניווט בין שבילים ובין פרחים. הגן מחולק לאזורים גיאוגרפיים: הים התיכון, מרכז אסיה, אוסטרליה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה ואפריקה הדרומית. בדרך תעברו ליד מספר מבנים מחומרים טבעיים מעשה ידי אדם אשר משתלבים בסביבתם ושומרים על איזון אקולוגי.

כך למשל באזור אפריקה תוכלו לראות מגוון מהפרחים האלו:

ואת הבקתה האפריקאית טיפוסית עשויה בוץ, תבן, וקש.

הגן המטופח מתהדר בנחלים קטנים ומפלים שיוצרים יחד בריכות נוי ומצע גידול לבע"ח ימיים לטאות ודו חיים וקרפדות ששירתן נשמעת לכל עובר ושב.

אחרי שתעפילו את כל מעבר אפריקה ואם תיצמדו לשביל השמאלי שממשיך לעלות מעלה תגיעו לאזור הצמחייה של אמריקה הצפונית תוכלו לראות עץ מייפל ועצי סקויה.

המסלול העדיף עלינו יורד משם לרחבת הדשא והפעילות שמציע הגן בחגים

למשל בפעם זאת היה פינת יצירה בה הילדים אוספים עלים מכל מיני סוגים ומשלבים אותם בציור על הדף.

משם המשיכו הלאה אל אזור הצמחייה של אגן הים התיכון ושביל התנ"ך מימינכם יש נחל אכזב שילווה את המסלול וגם חוגלות שמצטלמות נהדר. אם תצליחו להגיע עד הקצה הצפוני ביותר מובטח לכם מפגש עם טווס.

או לטפס על עצים

משם יש דרך שרובה מוצלת ומלאת פריחה וזמזום דבורים מלקטות צוף, הדרך גם אם מתפצלת למספר שבילים או מדרגות הם כולם בסופו של דבר מעלים אתכם מעלה אל החממה הטרופית וגינת המדבר שם תראו סחלבים אקזוטיים ופרחים ממש יפים ומיוחדים ובמיוחד פריחה של קקטוסים.

אחרי תחנה זו ניתן להמשיך בכל שביל שיוביל מטה או לעבר מערת העץ או לעבר הגשר מובטחת לכם חוויה פרחונית ואביבית במיוחד גם בדרך חזרה לשער הראשי.

הגן הבוטני המשתרע על פני 120 דונם ותוך כדי יוכלו המשתתפים להכיר את כלל הנושאים בהם עוסק הגן בכל ימות השנה: איכות סביבה, קיימות, אקלים, פריחות, עצים ועוד. בנוסף, יפעל מתחם "קוביות – משחקי עץ" – הפנינג של משחקי חברה ענקיים מעץ לכל המשפחה. המתחם מאגד בתוכו אוסף משחקי עץ בעבודת יד, אשר הותאמו במיוחד למגוון גילאים רחב ולכמות משתתפים גדולה בו זמנית.  הדפסח – בכל שעה עגולה מוזמנים הילדים וההורים לסדנאות יצירה – סדנת הדפס מהצומח. באמצעות צבעי אקריליק, פרחים ועלים שנאספו בגן על ניירות ממוחזרים מוזמנים הילדים להכין הדפסים.

הילדים וההורים מוזמנים לאסוף עלים בכל צורה או צבע מהגן, כמו כן יעמדו לרשותם פרחים בסדנה. בנוסף תתקיים סדנה להכנת מפת ניווט דימיונית מעלים ומצפן מעלים.

ביקרה וערכה יפעת

במהלך הפעילות יתקיימו סיורי פריחות מודרכים ברחבי הגן הפורח –  10:00, 11:30, 13:00, 14:30, 16:00

בגלריית החממה הטרופית בגן תפתח ב31.3 תערוכה קבוצתית חדשה 'טבע הדברים' אוצרת – נטע גל עצמון (אוצרת ראשית ומנהלת המרחב לאמנות בגן – גבי המבורג פימה) בתערוכה מציגות 6 אמניות עבודות במגוון טכניקות אמנותיות המתכתבות עם נושאי הגן הקשורות ללקסיקון המונחים של הגן הבוטני:  שדה פרחים חושני וססגוני עשוי מקולאז' סינתטי (יעלה גצוב); בריכת מים שחורים מתוכה בוקעים פרחים מפלסטיק (דינה שנהב); כנפי ציפור מנייר (אילת כרמי); מבקרת צעירה מפיברגלס (ורד אהרונוביץ) המוצגים לצד זרי פרחים משעווה (שירה זלוור), מפלסטיק ומזבל (עינת עריף- גלנטי). (כלול במחיר הכניסה לגן)

איפה? הגן הבוטני האוניברסיטאי גבעת רם זלמן שניאור 1 ירושלים

מתי?  7-12.4 שישי וערב חג 09:00-15:00 שבת-ראשון-שני 09:00-17:00 

גלריה – א':  10:00-13:00  ב'-ה':  10:00-15:00 שישי: 14:00 – 09:00  שבת: 15:00 – 09:00

כמה? 35 ₪ ילד  40 ₪ מבוגר, חייל/סטודנט/גמלאי 25 ₪ ילד ירושלמי עד גיל 18 חינם בהצגת ת.ז. מנויים: חינם

גיל: שנתיים ומעלה.

לפרטים נוספים: הגן הבוטני האוניברסיטאי טל. 02-6794012 ובאתר

 

 

 

שתפו את הפוסט!