18 באפריל 2024 23:16
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חוות התבלינים בגלבוע

 20161222_161810aa

מסעדת חוות בתבלינים הוקמה על ידי הזוג מס ממפוני ימית ב 1994מאז עברו שם הרבה שפים וכיום הבן אורן הממשיך מנהל את המקום. זו מסעדה כפרית בניחוח פרובנס עם מטבח כפרי ישראלי שמוקפת צמחי תבלין, ומרפא. זו מסעדה מאוד ותיקה וכושר ההישרדות שלה מדהים. הסועד כאן זוכה לחווית נוף משגעת מהעמק , הגלבוע ועד נצרת. זו בהחלט מסעדה רומנטית שצריך לבוא אליה בניחותא ולתת לטבחים לסעוד אותך. הייתי כאן ב 2009 וליקקנו את האצבעות אצל טארק, אבל אז עדיין הגישו כאן בשר יען וזה היה דליקטס. כפי שציינתי מי יודע כמה שפים וטבחים עברו כאן, רק המבנה המקסים נשאר. המטבח והתפריט עברו שינוי למטבח ישראלי כפרי ים תיכוני.

20161222_161821a

הפעם עברנו שם בסיור תקשורת לקראת פסטיבל טעמים בעמקים. אולי זה הזמן הקצר שהותרנו להם אולי לחצים או משהו אחר גרם לחלק מהמנות לצאת לא ממש מוקפדות. המנות גם היו מלוחות יתר על המידה וחבל.

??????????

פתחנו בפוקצ'ת רוזמרין השוכה בשמן זית ומלח גס ולידה מתבלים. ( 20 ₪)

??????????

סלט החווה שמוגש עם צ'יפס בטטה עלי חסה, תפוחי גרנד סמיט, אגוזי פקאן וקשיו קלויים, תפוח עץ מיובש וגבינת פיקורינו בויניגרט חומץ פטל תוצרת הבית, החומץ הזה יוצר רוטב מדהים אבל הם שומרים על הסוד של האם שרקחה אותו בכספת. ( 52 ₪)

??????????

מנה שמאוד אהבתי הייתה הניוקי סלק הממולא בגבינה בניחוח פקאן מוגש ברוטב אלפרדו, משהו שנמס בפה וגורם לך לעצום עיניים. (88 ₪)

??????????

מנה שאולי הדעות חלוקות עליה היא פולנטה איטלקית עשירה בכמהין, פולנטה, גבינת פטה, פטריות טריות ושמן כמהין. היו בה לדעתי פטריות אנוקי או דומות, ההגשה  ממש כפרית. המנה לדעת  יושבי השולחן הייתה מלוחה, מה שאפשר לי לאכול יותר. (44 ₪)

??????????

מהים טעמנו פילה סלמון טרי במרינדה של סויה, שמן שומשום ומיסו על ריזוטו פטריות, חלב קוקוס, פרמז'ן ועלי תרד צעירים. בהחלט מנה נאה ומוקפדת. (103 ₪)

??????????

מהמטבח היהודי צרפתי אהבתי את מנת כבד עוף צלוי על הגריל, קצוץ מוגש לצד סלט ביצים, מלפפון חמוץ ביתי ולחמניות אישיות. הגשה נפלאה וטעימה. (44 ₪)

img_20161222_151827a_635

מהיבשה ומהחי הגיעה המנה שאכזבה אותי ברמות שאי אפשר לכתוב. קוביות פילה בקר, קוביות חזה אווז, פטריות, ניוקי צבעוני, בצלי שאלוט ותרד ברוטב ציר בקר עשיר ושמנת על אורז עשבי תיבול. המנה הייתה מלוחה, הפילה  עשוי וול דאן ויותר והניוקי חומים מרוב ששרפו אותם בטיגון! מסוג המנות שכמות המליחות באה להסתיר משהו.(99 ₪) לא מומלצת!

img_20161222_154250a

הערה: עקב התלונה  הוגשה מנה זהה ראויה וטעימה ומוקפדת אבל טעמה של האכזבה נצרב. ( מתנצל)

לסיום דגימות של קינוחים, קרם ברולה, גלידת הבית קדאיף חלווה וסילאן, וקרם מסקרפונה.

??????????

בסך הכל מסעדה מיוחדת שבפסטיבל טעמים בעמקים יתקיים בה ערב ג'אז, בכלל בכל סיור שלכם בגלבוע מומלץ להכנס.

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

פסטיבל טעמים בעמקים   29.1-11.2.2017

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!