23 באפריל 2024 18:06
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חתונה מנייר – סרט שנוגע

פעם שמעתי את השיר "שמתי לי פודרה" שמבטא את הכמיהה לחתן של הבחורה. דומה שאין כמו הכמיהה להיות כמו כולם ולזכות בחתן כשאת קצת חריגה עם לקות קלה אבל יפהפייה ובכלל בן אדם חם.

 217245

 

דומה שמפיקי הסרט הזה (גלעדי ניצן סרטים בע"מ, הופץ על ידי "סרטי יונייטד קינג"- משה אדרי ולאון אדרי ובתמיכת קרן מקור לסרטי קולנוע וטלוויזיה, הרשות השנייה, קרן הקולנוע הישראלי וקרן גשר לקולנוע רב תרבותי) נגעו בכל הנקודות שמאפיינות את הפריפריה, 

נושא שהולך חזק מאוד בשלטון התרבות כיום!

מצפה רמון, מקום נידח (תסלחו לי) רחוק עם מעט מקומות עבודה, שיכונים ואוכלוסייה במצוקה סוציו-אקונומית מסוימת. כמה קשה למצוא עבודה לבחורה חרוצה ונאמנה שיש לה לקות שכלית קלה, ומה שצפוי, צפוי. המצוקה הכלכלית של המפעל מקרינה המון על הסביבה וגם על הבחורה שבמקרה מתאהבת בבן של המעסיק וזה אינו טומן ידיו בכיסים. יש כאן גם סיפור על אם שדואגת לבת מעבר לכל המצופה תוך ויתור על חייה הפרטיים והיחסים אם-בת כשמדובר בבחורה בת 24 אינם קלים בכלל. הבת מעריכה את כישרונותיה בתחום העיצוב שבא לידי ביטוי בסרט ומגיע לשיא בשמלת הכלולות שהיא מכינה.

צילום אריאל סיני באדיבות יונייטד קינג
צילום אריאל סיני באדיבות יונייטד קינג

חגית (השחקנית מורן רוזנבלט) משחת בצורה כל כך משכנעת שקשה להאמין שמדובר בשחקנית רגילה ללא לקויות. גם האם (השחקנית אסי לוי) משחקת בצורה יוצאת מהכלל. לא בכדי הוענק לה פרס חג'ג לשחקנית הטובה ביותר, והשחקנית מורן רוזנבלט זכתה בפרס אופיר על משחקה בסרט כמו גם פרס אופיר על התלבושות.

צילום אריאל סיני באדיבות יונייטד קינג
צילום אריאל סיני באדיבות יונייטד קינג
צילום אריאל סיני באדיבות יונייטד קינג
צילום אריאל סיני באדיבות יונייטד קינג

זהו סרט ישראלי שראוי לצפייה ומומלץ מאוד.

  • זוכה שני פרסי אופיר (השחקנית הראשית הטובה ביותר- מורן רוזנבלט ועיצוב התלבושות הטוב ביותר)
  • זוכה שלושה פרסים בפסטיבל הקולנוע ירושלים 2015 (סרט הביכורים הטוב ביותר ע"ש ענת פרחי ז"ל, פרס חג'ג לשחקנית הטובה ביותר- אסי לוי וציון לשבח לסרט ביכורים מאת תא המבקרים הבינלאומי FIPRESCI).
  • הסרט נקנה להפצה בארה"ב ואת הזכויות להפצה רכשו במשותף חברות ההפצה  Outsider Pictures ו- Strand Releasing   מסוכנות המכירות של הסרט- 6 sales. זהו מהלך משותף ראשון מסוג זה לשתי החברות האמריקאיות, המתמחות בהפצה של סרטים זרים. הסרט מיועד לעלות על האקרנים בארה"ב באביב.

 

שחקנים: אסי לוי, מורן רוזנבלט ,רועי אסף, אריה צ'רנר, אביבה גר, אודי פרסי, יהודה נהרי, עודד לאופולד, תומר קפון, לילך בירט, הדר רצון רותם, איציק ג'ולי, אילן חזן, אביב אלקבץ.

בימוי: ניצן גלעדי

הפקה: ניצן גלעדי

תסריט: ניצן גלעדי

צילום: רואי רוט

עורכת ראשית: טלי גולדרינג

עריכה סופית: דניאל אביצור

עיצוב פס קול: יוסי אפלבוים

מוסיקה: ליאור רוזנר

הפצה: סרטי יונייטד קינג

גופים תומכים: קרן מקור לסרטי קולנוע וטלוויזיה, הרשות השנייה, קרן הקולנוע הישראלי, קרן    גשר לקולנוע רב תרבותי.

 

מדינה ושנת יציאה: ישראל 2015

אורך הסרט: 82 ד'

שפת הסרט: עברית, אנגלית

שפת כתוביות: אנגלית

 

 

שתפו את הפוסט!