29 במרץ 2024 17:03
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טוקו אוכל טעמים מיפן ואיטליה בניצוח ניצן רז

טוקו המסעדה עם הטעמים של שני העולמות השונים, איטליה ויפו חוגגת זה מכבר שנה מהפתיחה במתחם היס פלאנט ראשון לציון.

כשאתה מגיע ל TOKO  תתכונן היטב ותחשוב מה אתה רוצה כי אחרת אתה עלול כמוני ללכת על כל התפריט. וזה לא פשוט כי יש שם מנות משגעות ומגרות והאחת טעימה יותר מהשניה , ואם נכניס באמצע את הבר, את השירות המקצועי והתפאורה זה פשוט 10.

לפני כשנה נפתחה במתחם היס פלאנט בראשון לציון מסעדת TOKO המציעה תפריט רבגוני המשלב בין במטבח הדרום אמריקאי והמטבח האסייתי. שעל התפריט הייחודי מנצח השף ניצן רז שהוא גם השף מאחורי המסעדות התל אביביות "סושי סמבה" ו"אונו".

התפריט העשיר כולל בתוכו מנות בטעמי המזרח הרחוק ביחד עם טעמים לטיניים שילוב של טעמים וצבעים המפתה את החייך והעין.

גילוי נאות הגענו שני זוגות לטעימות מהתפריט כאורחים של המסעדה, ואם יום הולדת אז אפשר לומר שממש חגגנו שם, כי היה טעים כל כך והתפריט כל כך מגוון ומרתק, נוסיף לזזה מלצר בשם הדר שעובד שם מהיום הראשון ובקי בכל רזי התפריט וגם את ספיר שמבינה בתפריט ונקבל קומבינציה שאי אפשר לעמוד בפניה!

שנתחיל במסע הקולינרי בין יפן לאיטליה? נא להדק  ( או עדיף לשחרר… חגורות)

קוקטיל טוקולדה שמכיל ודקה ליצ'י, דובדבנים וקוקוס הוא אומנם קוקטיל טרופי אבל זו פתיחה מרעננת…

כמנהג מסעדות יפניות מגישים לך קעריות עם עם הקימצ'י חמוצי הבית – כרוב.

אם כבר יפן אז חייבים את האל טוקו –  סלמון, בצל סגול, פלפל חריף, מוצרלה חמה, מיונז יפני חריף ושבבי בצל. מי שלא הבין איך איטליה התחברה ליפן עם מוצרלה חייב לטעום…

תפריט הסושי כאן מאוד גדול ומגוון רולים, קונוסים, אין סייד אווט, סשימי, ניגירי, סושי סנדוויץ' וקומבינציות, אז לקחנו קומבינציה…

טוקו סושי וסשימי ( 120 ₪) שיש בו 4 ניגירי, 4 טוקו רול, ו6 יח' סשימי. למען האמת סושי רגיל של מילוי, אורז ואצה אין כאן כי הכל מטעמים מיוחדים יצירות אומנות לפעמים. אבל היה סושי מטריף מבשר סרטנים ושרימפס…

שעועית בטמפורה זו מנת הקדמה שמגיעה עם רוטב סויה מצומצם סמיך ומתובל, 18 ₪ לפתוח את התיאבון.

במנות הראשונות משימת הבחירה קשה מאוד

פופקורן עוף זה לא ממש פופקורן אבל הצורה שלו שבה נתחי העוף עטופים ומטוגנים ומונחים על חסה וכוסברה עם רוטב צ'ילי מנה מומלצת. ( 48 ₪ )

עוד מנה ראשונה אסיאתית היא סלט עוף אסייתי, נתחי עוף במרינדה של מיסו על מיקס חסות וקרוטונים ומעל ביצה קשה מגורדת ותבלינים. ( 56 ₪)

מיקס של הום מייד דים סאם במילויים שונים מוגש בכלי מקורי גם הוא מהתפריט היפני אבל בעצם אלו גיוזות ולא דים סאם, אבל משפחה טובה. ( 42 ₪)

ועוד משהו שלא מהמזרח הרחוק ולא מאיטליה זו מנה של תירס פרואני, גרגרי תירס ענקיים שמיובאים במיוחד מפרו מוגש בחמאת ליים וכוסברה.( 24 ₪ )

זהו סיימנו את המזרח הרחוק והגענו לאוכל קונבנציונלי ..

מנת הדג מוסר א-לה- מאצ'ו היתה,,, ללקק ת'צלחת. למה? כי הרוטב שלה היה חלומי. פילה מוסר על הפלנצ'ה מוגש ברוטב של קרם שמנת, צ'ילי, זיתי טאסוס ותפוחי אדמה פרוסים בכורכום ועגבניות שרי. חגיגה של טעמים. ( 108 ₪ )

מנת פילה הבקר שהזמנתי מגיעה כמדליונים שנפרסו מנתח שקיבל ציפוי של פטריות פורצ'יני מונח אחר כבוד על פירה כמהין וברוטב של מירין, סוי וכמהין. זו מנה נפלאה עשירה בטעמים (  112 ₪ )

הסטייק שהוזמן היה פחות מוצלח, לדעתי לא היה מדיום ולכן לא היה רך במידה הנדרשת, השר היה טעים מאוד אבל דרש לעיסה. הטיבול של הצ'יפוטלה והסילאן עם הפורצ'יני העניק לו טעמים טובים, רק חבל שמידת העשייה  לא התאימה., קורה. ( 129 ₪)

מי שהלכה על בטוח הזמינה עוף טריאקי על מצע פירה פלפלים ברוטב מדהים

המנה טעימה ונדיבה אבל לדעתי סילאן וטריאקי זה סכנת חריכה על הפלנצ'ה.

( 72 ₪ )

הקינוחים היו סופניים, משהו שגם היה יצירה של ממש זה האמור דה לצ'יה ( 45 ₪ )

הצ'ורוס התאימו לחנוכה כמו כפפה רכים וטעימים (38 ₪)

אצבע שוקולד מהממת ( 36 ₪ )

וקדאיף פיסטוק מעט מאכזב ליד כל אלה.. ( 38 ₪ )

סיכום , מיקום נח, חניה , אווירה, שירות ואוכל טעים ומגוון. מומלץ

שתפו את הפוסט!