24 באפריל 2024 15:37
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טעם הכנרת 2012 פסטיבל של חוויות וטעמים

מהיכן להתחיל? זו השנה השמינית והסיור השלישי או הרביעי שלי בפסטיבל טעם הכנרת שמארגנת מועצת עמק הירדן, וכל שנה כל פסטיבל חושף לפנינו טעמים חדשים, חוויות חדשות ומקומות אקזוטיים שכדאי להגיע לכאן: פסטיבל טעם הכנרת".

הכי חשוב זה לדעת שהפסטיבל מתקיים 6.12 עד ה 16.12 והוא  כול את חופשת החנוכה כך שיש לאן להגיע עם המשפחה והילדים ולהנות מהכנרת לפני שהחורף מתחיל על באמת.

גילוי נאות: הייתי אורח בסיור היכרות עם הפסטיבל.

התחלנו חבורה של בלוגרים בלוגריות מובילים והגענו לארוחת הבוקר בחוות עז עיז במושב מנחמיה.אולי פרט לבילוי ולהנאה מהפסטיבל כאן נמצא המסר הכי חשוב של מועצת עמק הירדן:

איך משכנעים טיפוסים אורבניים עירוניים לעשות שינוי גדול לקראת איכות חיים יוצא דופן.

הזוג הזה, רינת ואסף וגנפלד עזבו חיים עירוניים ומשרות לטובת חלומם להגשים חוליה בשרשרת התזונה המעדיפה חלב עיזים על פני חלב בקר. והם נטעו ביתם המושב מנחמיה, שם הקימו חווה לגידול עיזים: עז איז או AS IS.

בפסטיבל טעם הכנרת תוכלו לבוא, לסייר בדיר העיזים, להאכיל את העיזים והגדיים עם הילדים.

להכין פוקצ'ות, כדורי לבאנה וסלט כפרי, לטעום מהיוגורט ולהנות מהשקט שמופר לפעמים מנגיחות התיש בשער הברזל…

אנחנו טעמנו את מנת הפסטיבל: קדירת נוקדים כפרית, וסלט נהדר עם פוקצ'ות טעימות ופריכות .

עוד על עז עיז כאן

אל תחמיצו, כי החלב יחמיץ…

מכאן עברנו למתוקאיה בבית זרע כאן החלה שמחת היצירה של הבלוגרים והבלוגריות בבצק סוכר.

לי זו הייתה פעם ראשונה לעבוד עם בצק סוכר, וזה כיף אמיתי ואם לנו היה כיף לילדים יהיה כיפליים, מה עוד שבסיום יארזו להם את העבודות שיוכלו להשוויץ… אם יישאר משהו בדרך..

צבעוניות ועבודה נעימה בהדרכת איה והבנות. המקום כשר ויש WI-FI והחגיגה רק נמשכת.

אז למה לחכות, לסמן ביומן ולקוות למזג אוויר נעים וידידותי וחנוכה אתם יודעים, אפשר כאן להדליק נרות, לסובב סביבונים, להנות מקינוחים ולהשתתף עם הילדים בחדוות היצירה.

עוד על המתוקאיה כאן

השעון לא עוצר מלכת וגם אנחנו. כשראיתי שבתכנית רשום עין גב נזכרתי בטיולי הבצפר או אחר כך ובמסעדת הדגים שהייתה דומה לחדר אוכל של קיבוץ, אז זהו שלא! המקום השתדרג והוא מקום תיירותי למופת ובמסעדה תפריט שף מגוון.

טרם הלכנו לאכול יצאנו לשיט בספינות הטיול הידועות של חוף עין גב בליווי להקות של שחפים.

אם מישהו זקוק לניקוי הנפש זה המקום לשכוח מכל הצרות ולהינות.

"שיט דיג" הוא הטיול שחובר לספינות הדייגים בפסטיבל יופעל " נשוטה ונשירה" שיט לעת ערב

לכל המשפחה שיכלול שיט, שירה, וטעימות כיבוד מיוחד.

לאחר כל הכיף של השיט ניגשנו לארוחת צהריים במסעדת הדגים עין גב הוותיקה מזה 45 שנה.

כעת עם השף עוזי בן מגישים כאן מנות מעולות. פתחנו במגוון סלטים. גולת הכותרת הייתה מנת הסרדינים שבווריאציה אחרת תהיה במנת הפסטיבל. לא לפספס. זה כמו לשבת בטברנה ביוון.

מנת הפסטיבל

עוד מנה שאסור לפספס היא שווארמה מושט מהכנרת. מנה מעולה.

עוד טעמנו סלמון בפנקו שהיה טעים אבל זה ממש לא חווית הכנרת ומושט בצורות שונות וגם דג בורי .

הקינוח עומלי שהוא קינוח תפוח, בצק עלים ושמנת בבלילה שיוצרת מרקם כמו לחם, לא אהבתי.

לקינוחים אמיתיים ואיכותיים המשכנו בדרכנו לישוב לבנים למסעדת רוברג. מדובר במסעדת שף משפחתית, הבת תמי רוברג היא שפית קונדיטורית שהפליאה בקינוחים.

טעמנו כאן מיני כנאפה פרווה שלא הייתי מאמין שיש יכולת כזו להגיש כנאפה שאתה בטוח שהיא גבינה והיא לא. עוד בקינוחים טראפלס,קראמבל מצוין, פחזניות בשוקולד, ומוזלי בסורבה טחינה וסילאן, וגם סורבה גויאבה מדהים.

בפסטיבל  טעם הכנרת יערך כאן מבצע פעמיים כי טוב, ראשית הארוחות המפורסמות של שף רוברג במחיר של 420 ₪ לזוג ובנוסף " המוסיקאים של המחר" כישרונות צעירים ינעימו בנגינה לאורחים כאשר כל ההכנסות הן קודש לקידום העמותה שמטפחת מוסיקאים צעירים עולים אלו.

לפני שעזבנו התבונתי בכנרת בגעגוע

עוד על מסעדת רוברג כאן שימו לב שזה מתקיים ב יום ג'  11.12

אני יכול לשבת ולהמליץ לכם על מקומות שהיינו אשתקד ובשנה שלפניה בין היתר על מרינדו, שם תוכלו גם להצטייד בבשרים אם אתם מתאכסנים בסביבה ובא לכם משהו על האש בערב. או להשתתף בתחרות הפוייקה. ואם תרצו תבלינים ועוד המון מוצרים תמר בכפר במושבה כינרת, תחרות קינוחים בגליתא בדגניה ב' ועוד ועוד  בקיצור תפתחו את החוברת ותמצאו מה מתאים לכם, וכן לכו על זה כי זה מתקיים פעם בשנה וזה כיף אמיתי.