23 באפריל 2024 19:19
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טעמים בעמקים 2015 זה לא עוד פסטיבל זה צירוף של ההנאות במקום הנכון – העמק

חווית "טעמים בעמקים" 15-26.2.2015

P1050085

 

האהבה שלי לעמקים החלה מזמן, זה חבל ארץ שיש בו המון והכל, מסעדות, יקבים, אמנים, שדות ירוקים, תבלינים ועוד

את הצילום הזה צילמתי ב 2005 בבית לחם הגלילית שם טיילנו קבוצת חברים

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

מאוחר יותר נילי כהן מינץ תפתח שם את המקום הכשר שלה

נילי כהן מינץ בית לחם הגלילית
נילי כהן מינץ בית לחם הגלילית

לא רחוק משם חוות התבלינים, כל שנה אנחנו מצטיידים שם בתבלינים וחליטות ועוד המון מוצרים, אם אתם רוצים תווית איכות אני כמנהל איכות נותן את הגושפנקה.

חנות 037

בשנים האחרונות צמחו בעמקים 5 יקבי בוטיק שמיצרים יינות נהדרים. הותיק שבהם הוא יקב טוליפ, שהוקם בשנת 2003 ע"י משפחת יצחקי. היקב, המשלב ייצור יינות איכות לצד תרומה לקהילה, ממוקם על צלע הר בכפר תקווה, יישוב קטן ופסטורלי לאוכלוסיה עם צרכים מיוחדים.
רועי יצחקי – מייסד ומנכ"ל היקב הקים את היקב בשתי ידיו עוד במהלך לימודי התואר בכלכלה.

יקב טוליפ צלם שובל אביטוב
יקב טוליפ צלם שובל אביטוב

לא מזמן בפסטיבל היין בירושלים נפגשתי עם היינות של יקב טוליפ ורשמתי" יקב טוליפ המוכר והחביב הגיש לטעימה וויט פראק 2013 , יין לבן מקברנה פרנק, זה כבר היה רעיון אדיר וטעים. היקב שוכן בכפר תקווה, ישוב למבוגרים בעלי צרכים מיוחדים אשר חלקם עובדים ביקב ומשתלבים בעולם היין בעבודות הייצור השונות. כיום, נחשב יקב טוליפ ליקב הבוטיק הגדול בארץ המייצר כ-300,000 בקבוקים ולבין היקבים המובילים. הוצגו מספר יינות קברנה פרנק וסירה מעולים.

יקב טוליפ- צלם אסף שמע
יקב טוליפ- צלם אסף שמע

את היינות של יקב טולים ניתן לטעום וגם ללגום ( פרט לנהגים ) במסעדות: בלה במושב בית שערים, אדלה ברמת ישי, אוקטגון נהלל, נילי כהן מינץ בבית לחם הגלילית (כשר), דורון בראון מושב היוגב.
וביקב- 04-9830573

יקבים נוספים: שדות- בשדה יעקוב שמארחים ב- 13.2 שוק איכרים ויוצרים ססגוני, בחצר היקב, יקב עמק יזרעאל מחנתון, יקב סריג ממושב מרחביה ויקב הגבעה מקיבוץ גבע.

באזור העמקים יקבי בוטיק חדשים, פסטיבל "טעמים בעמקים" מהווה הזדמנות מיוחדת להכירם, היקבים יארחו תערוכות ויזמינו את ציבור המטיילים לטעימות וסיורים מודרכים.
יקב גבע בקיבוץ גבע,, יקב יפתחאל באלון הגליל, יקב סריג במרחביה, יקב עמק יזרעאל בקיבוץ חנתון, יקב שדות בשדה יעקב

המלצה חמה שלי יקב עמק יזרעאל פגשתי אותם כבר פעמיים ומאוד התרשמתי.

ואם הזכרנו את מושב היוגב, החקלאות המדהימה שיש שם והארוחות שמגיש דורון בר און מחומרי גלם שזה עתה נקטפו בגינה, מושב היוגב נמצא על כביש מגידו יוקנעם (68 ) ממש באמצע הנוף והטבע וניתן להשקיף ממנו לכל העמק שם במקום הכי שליו בעמק נמצא השף דורון בר און. דורון שף במקצועו וענת אישתו חיים במושב היוגב בעמק יזרעאל . שנים רבות הוביל דורון את ענף האירועים ובישל לשמנא וסלתא . בשנים האחרונות עוסק במסעדנות מעבר לים ובארצנו הוא מבשל בסדנא שליד ביתו ומארח יחד עם ענת, ארוחות פרטיות וסדנאות לעסקים .

???????????????????????????????

מספר דורון : "החיבור שלי לחקלאות מתחיל בילדותי , המקום בו נולדתי טבע בנשמתי את מה שטבחים אחרים צריכים ללמד את עצמם ועוד הוא מוסיף " החיבור בין טבח לחקלאות יוצר אוכל נפלא . אבל יש לדעת שהמסע מהשדה לצלחת הוא מסע ארוך של זריעה, הנבטה, שתילה, השקיה , גיזום וקטיף. הטבח יודע שעליו להמתין בסבלנות עד שהחקלאי יסיים את מלאכתו ושרק אז יוכל לשים את ידיו על תוצרת חקלאית מעולה ולהפוך אותה לארוחה נפלאה "

אבל נחזור לבית לחם הגלילית כאן מארחת השנה נילי כהן מינץ אוכל צרפתי ממחוזות בורגונדי ואחרים, מטבח קטן המכין אוכל כשר ועונתי, מקום הנותן תחושה כפרית צרפתית, תנו לעצמכם רגעים של חו"ל בארץ..

נילי

עוד מסעדות שיארחו אתכם בפסטיבל אדלה רמת ישי, אוקטגון- נהלל, בלה בית שערים, המטבח של אילת יקנעם המושבה (כשרה), טנדוקה (כשרה) יקנעם המושבה,
לימוזין רמת ישי, קימל בגלבוע.

בן מקימל בגלבוע
בן מקימל בגלבוע

בטנדוקה ולימוזין ששמה נישא למרחקים בהיותה אחת ממסעדות הבשרים מהטובות בצפון טרם הייתי. אולם בקימל בגלבוע הייתי וגם הייתי וליקקנו ת'אצבעות.

מסעדת טנדוקה
מסעדת טנדוקה

באוקטגון התרשמתי מנופים הירוקים והאוכל הטעים, זה המקום להתרווח מול השטחים הירוקים הנשקפים מהחלונות של המסעדה שנמצאת בגבול החלקה של הבעלים בנהלל. כשמסעדה מחזיקה שנים זו מסעדה כפרית של בשרים, דגים ופירות ים.

???????????????????????????????

גם אצל השפית איילת מקייטרינג איילת גפנים ביקרתי– הקייטרינג שלה חוגג מעל 20 שנות יצירה ועשייה. המקום חדש ויפיפה, בינות העצים והמשק, מקום קסום, אוכל גורמה.

???????????????????????????????

המטבח של איילת

???????????????????????????????

וגם באדלה הנמצאת בטבעון אכלתי ונהניתי מאוד.

מסעדת-אדלה-מאיה-ווייד.
מסעדת-אדלה-מאיה-ווייד.

???????????????????????????????

אז "הנה זה בא… הנה זה בא…. הינה סיבה, סיבה כל כך טובה ל…"חגיגה! פסטיבל "טעמים בעמקים" חוגג את שנתו ה- 11 ופותח עשור חדש בחזרה לשורשים החקלאיים של שדות פוריים המאפיינים את אזור עמק יזרעאל. שדות, שמתוצרתם מבשלים במטבחי המסעדות.

???????????????????????????????

הפסטיבל מתקיים 15-26.2.2015

זוהי הזמנה לחוויית אירוח מיוחדת. בכניסה לכל מסעדה, יוזמנו הסועדים לקבלת פנים של טעימות מהמשקים השכנים ושל יין מיקביי בוטיק בעמקים לצד תצוגת אומנים.

באזור העמקים מסעדות משובחות היוצרות מנות טעימות מחומרי גלם טריים. 9 מסעדות חוברות יחד להציע תפריטים מגרים במחירים מ- 79 ₪ עד 109 ₪ ומזמינים את הסועדים לערבים מיוחדים של סדנאות שף, הרצאות וירידי אומנים וחקלאים בכל מסעדה ערב מיוחד לצד 10 ימים שבכל המסעדות המשתתפות יוגש תפריט הפסטיבל עם יין מקומי.

הפסטיבל נערך באמצע השבוע, בשישי עד 16:00 ובשבת מ- 18:00, פרט למסעדת בלה שמזמינים גם בסופ"ש, מחיר הארוחה יקבע לפי מחיר המנה העיקרית.

מומלץ- פסק זמן באמצע השבוע, טיול מודרך של קק"ל ביום רביעי ה- 18.2 בשעה 10:00 יוצאים מתחנת הרכבת בכפר יהושע ומסיימים בהרצאה וחליטות תה נהדרות בממלכת דרך התבלינים בבית לחם הגלילית. הכל ללא תשלום רק להרשם מראש בקו ליער 1-800-350-550
לכבוד חודש ט"ו בשבט, יערכו קק"ל 2 סיורים נוספים ב- 13/2 מתחילים בגשר ג'למי מתחת לטבעון ומסיימים בשוק איכרים בחצר יקב שדות בשדה יעקוב במפגש עם טלי זייד נכדתו של השומר האגדי אלכסנדר זייד. ובשישי ה- 20.2 סיור נוסף מכפר יהושע לחוות דרך התבלינים. הכל ללא תשלום.

עוד בפסטיבל… פתוח לקהל ללא תשלום: סדנאות שף בקניון חוצות אלונים 18-19.2 17:00-20:00 בקניון G ביקנעם יריד איכרים ויוצרים 19-20.2 חמישי-שישי, בסטריט מול רמת ישי ינעל הפסטיבל עם הרצאות, סדנאות בישול ויצירה ומופעי להקות מקומיות בשישי.

בחוות דרך התבלינים בבית לחם הגלילית בימי שישי 20-21.2/ 27-28.2 יערכו סיור לשדות התבלינים בשעה 10:30/ 12:30, חגיגת טעימות תה מסביב לעולם, מבצעים, הגרלות והפעלות.

המלצות למסלולי טיול באזור: נחל שופט וגבעת הרקפות ברמת מנשה, תל שמרון ובית הקברות המרתק של נהלל, גבעת שיח אבריק ופסל אלכסנדר זייד, שמורת האלונים של אלוני אבא, רכבת העמק בכפר יהושע…

סינגלים לרוכבי אופניים: סובב תמרת, טבעון, שמשית, הושעיה, אלון הגליל והסוללים.

הפסטיבל הינו שיתוף פעולה בין עמותת התיירות והרשויות עמק יזרעאל, רמת ישי ומגידו.

זה לא עוד פסטיבל!

זו חוויה אותנטית ומיוחדת שניתן יהיה לחוות רק במסגרת

"טעמים בעמקים" 2015

תפריטים, מתכונים ותמונות       www.teamim-baamakim.co.il

שתפו את הפוסט!