18 באפריל 2024 20:59
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טעמי מקסיקו עם Thomasina Miers ב CNN

CNN Culinary-Journeys
לונדון נתפסת לפעמים משעממת קולינרית, אולם בעשור האחרון לבטח משהו משתנה שם. מסעדות אתניות תופסות מקומן והקהל אוהב את השינוי. כיצד נולדת מסעדה כזאת או רשת מסעדות?

CNN מביא לנו את המסע של Thomasina Miers למקסיקו או ליתר דיוק את המסעות שלה למקסיקו, שבעקבותיהן היא פתחה רשת מסעדות מקסיקניות מותאמות לטעמים הבריטיים אבל שונה לחלוטין מכל ה Tex Mex – ( סגנון אמריקני טקסני מקסיקני) אלא מסעדות של אוכל מקסיקני אמיתי.

מקסיקו 1

כל זה לא היה כבר אפשרי, היא אומרת, אם היא לא הייתה נוסעת למקסיקו בשנות העשרה שלה תקופה די מעניינת בה בילתה ואולי השתוללה עש שתיה לשכרה שם, ואז בבוקר אחרי כל הריקודים השמחה והאלכוהול הייתה יוצאת לחפש אוכל רחוב אבל את הטוב ביותר שאפשר.

כך נוצרו הקשרים לטעמים החדשים

המזון, היא אומרת, הוביל להתגלות."אכלתי מכל בא ליד. לא יכולתי להאמין מגוון, מרקמים, טעמים והטעמים."בכל מקום שהלכנו, הייתי מנסה מזון שונה – בין אם היינו בחוף או בהרים או במדבר או בערים.

היום, Miers מפעילה שרשרת מוצלחת של מסעדות שוק מציעות תפריט בהשראת אוכל רחוב מקסיקני.

זאת ועוד התהליך הזה הוביל אותה לתכנית טלוויזיה מצליחה ויוקרתית, ספר וטור מצליח בעיתון

מקסיקו 5

זה לא נוצר ביום אחד, לקח לה עשור לחזור למקסיקו ולתור את הארץ לאורכה ולרוחבה ולגלות את הטעמים ובטח את המתכונים. המזון, היא אומרת, הוביל להתגלות."אכלתי מכל בא ליד. לא יכולתי להאמין מגוון, מרקמים, טעמים והטעמים."בכל מקום שהלכנו, הייתי מנסה מזון שונה – בין אם היינו בחוף או בהרים או במדבר או בערים.

הזיכרונות והתשוקה לאוכל מקסיקני התעוררו שוב אבל הפעם היא החליטה ללמוד יותר ולהתעמק בבסיס של האוכל המקסיקני. הפעם המטרה הייתה ללמוד ממש.

Miers: אומרת "אתה יכול לנסות להכין כל מה שאתה רוצה, אבל מבלי להגיע למדינה ולהכיר מבפנים כל מה שתכין יצא לך ערבוביה."

Miers נסעה לכל נקודה במקסיקו בישלה עם בעלי דוכנים ושפים ככל שיכלה.

 Wahaca.jpeg

בשנת 2005, בלונדון זכתה Masterchef," מופע כישרונות קולינריים עם יצירותיה בהשראה המקסיקנית כך גם זכתה במזומנים. כך גם קיבלה בטחון והצליחה לשכנע משקיע פוטנציאלי שעמד לפתוח מסעדה לנטוש את תכוניותיו ולהצטרף אליה לטיול סיור ליעד האהוב עליה מקסיקו.

"אנחנו טסנו למקסיקו. לקחתי אותו, בתשעה ימים, לכל המסעדות הטובות ביותר וחזרנו ואמרנו, 'אנחנו הולכים לפתוח מסעדה מקסיקנית".

הסניף הראשון של Wahac שלה נפתח במרכז לונדון בשנת 2007.

לרשת עכשיו יש יותר מתריסר סניפים ברחבי בירת בריטניה ומחוצה לה.

מקסיקו 4

מקסיקו 3

אבוקדו טרי, כוסברה, חזיר במרינדה, דגים, צ'ילי, רטבים מיוחדים, סלסות ועוד

"אנחנו מנסים לאזן אכילה בריאה עם מזון בריא. כמו במקסיקו, טורטיות התירס ללא גלוטן שלנו מלאות במינרלים חיוניים, השעועית השחורה שלנו מלאה בפחמימות וחלבונים מורכבים וסלסות עמוסות כל הוויטמינים שיש ופירות טריים על מנת להביא הכל באופן טבעי. איפה אנחנו צריכים לקנות ממקסיקו אנחנו כל הזמן מנסים למקור ישיר מקואופרטיבים התומכים בקהילות חקלאיות מקומיות" זה חלק מסוד ההצלחה

מסעדה זה לא שגר ופתח, וכדאי ללמוד מהדרך הארוכה של Thomasina Miers

כל זה בתכנית מיוחדת של CNN שניתן לצפות בה בלינק:

http://cnn.it/1HCjeVf

שתפו את הפוסט!