20 באפריל 2024 10:40
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טקס אשכבה לדמרקר קפה – קפה דה מרקר נסגר

 

"הקפה נסגר

גולשים יקרים, קפה דה מרקר ייסגר בחודשים הקרובים.

החל מיום 5.7.20 לא תתאפשר עוד העלאת תכנים לאתר. האתר צפוי לרדת מן האוויר בהמשך השנה, וכתוצאה מכך תכני האתר לא יישמרו ולא יהיו נגישים לכם או לציבור הרחב.

אנחנו ממליצים למי שמבקש לשמר תכנים שפרסם באתר, לגבות אותם כבר כעת באופן עצמאי."

 קפה דמרקר

זהו  העיתונים השולטים ברשת החברתית דמרקר קפה, "הארץ" ו "דמרקר" החליטו שהגיע הזמן לקבור את הרשת החברתית "דמרקר קפה" ואת הרשת החברתית "עכבר קפה" על עשרות הקהילות והבלוגים עם אלפי גולשים משתתפים על כל הבלוגים, הכתבות והצילומים.  זהו צעד חסר תקדים בעולם הדיגיטלי של הרשת החברתית, נכון גם גוגל פלוס נסגר אבל זה בטח לא תירוץ.

אני מציע לעורכי ויקיפדיה גם לסגור את הגולל ולעדכן שבשנת 2020 הדמרקר קבר את הרשת החברתית ללא תפילת אשכבה: "TheMarker (בעברית: דה מרקר) הוא עיתוןיומי כלכלי ישראליואתר חדשות כלכלי מבית עיתון "הארץ". הוקם בידי גיא רולניקואיתן אבריאל. החל מינואר 2008, הוא נמכר כעיתון יומי עצמאי. לעיתון גם ירחוןכלכלי (הנושא את השם TheMarker Magazine) ורשת חברתית מקוונתבשם TheMarker cafe. מערכת העיתון פועלת בבניין "הארץ" בתל אביב. העורך הראשי של TheMarker הוא אלוף בן, אבי בר-אלי משמש כעורך תחתיו ועורך המגזין הוא איתן אבריאל.[1] "

עיתונות הניר הולכת ונעלמת לא יארך הזמן ובעיתון "הארץ" יעטפו דגים בשוק , הדמרקר עצמו עבר לתפוצה דיגיטלית בתשלום, אני בטוח שגם זה לא יחזיק כיוון שאם אתה לא חברתי, אתה אנטי חברתי.

דגל שחור מתנוסס על הצעד הזה, זאת כיוון שלא רק שסגרו את האתר אלא מורידים את השלטר על חוות השרתים ומונעים גישה לחומרים הרבים שם , אני בפורמט הזה של האתר כתבתי מעל 12 שנה הייתי מנהל קהילת האוכל וגם מנהל קהילת הטלוויזיה. בסוף 2008 הדמרקר עבר משבר, מסוף  2010 העורכים של הרשת החברתית עזבו. הפורמט לא התחבב על הגולשים והחל זילזול במנהלי הקהילות, לא עוד מפגשים לא עוד קידום כתבות ולאט לאט הקהילות התרוקנו מתגובות.

??????????

מתוך מפגש 2009

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

מתוך מפגש מנהלי קהילות 4.2010

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

לאט לאט חל כירסום בקהילות, מנהלים פרשו מהניהול ושמם המשיך להתנוסס  אולי יחד עם שמו של העורך החדש אולם הן לא התנהלו. וכאשר אין ניהול אין מוטיבציה ואנשים פרשו. החלה המתה איטית של הקהילות. כך נותרנו לבסוף רק עם התמיכה הטכנית  לתקלות הרבות שחלו באתר ( אפרת שמגיע לה צל"ש). ולפני חצי שנה סגרו את הגישה לקהילות באחת.

נכון זה ברור שכל הבאנרים וכל הפרסומות כנראה לא הכניסו כסף, לנהל אתר ולהחזיק שרת  (חוות שרתים) לאתר כזה עולה כסף ובסופו של יום הכל כסף!  בעשור האחרון חווינו את סגירת ערוץ 10, על כל המשמעות גם החברתית. את סגירת ערוץ 1 ועלייתו של "מכאן" האתר של סלונה עבר טלטלה  משמעותית ותיגבור הפרסומות וכנראה הפרסונל המנהל נעלם.

עולם הרשתות הדיגיטליות עובר שינויים מרחיקי לכת, הפייסבוק הפך רשת תקשורת בין אנשים ודפים שהם למעשה קהילות ובלוגים מחליפים את העולם הישן של האתרים והפורטלים. האינסטגרם  לקח את כל המדיה וגם את התקשורת הבינאישית, אנשים מצייצים ומעלים צילומים בטוויטר, ולינקדין זה לא רק רשת חברתית לחיפוש עבודה. וכך עוד ועוד מדיות דיגיטליות הפכו ערוץ תקשורת חברתי שהותיר "כביכול" את האתרים והבלוגים לחסרי תועלת כספית למחזיק בהן.

עולם הפרסום הוא זה שמחזיק את כל האתרים והעיתונים על הכתפיים. בלי עולם הפרסום אין להם תקומה והעולם הזה מתנהל בטלוויזיה בעוצמה גדולה ובהשפעה הכי גבוהה מול באנרים חסר משמעות. בטלוויזיה "דוחפים" לך את הפרסומות, ובאתרים זה ענין של הקלקה.

ולמרות זאת זה מכאיב, קשה לקבל שביום בהיר אחד באים ומודיעים לך על סגירתו של האתר שכתבת בו מעל עשור, השקעת עשרות ומאות שעות והכל ילך ויעלם ב 5.7.2020 ויקבר קבורת חמור

יהי זכרו ברוך

??????????

שתפו את הפוסט!