28 במרץ 2024 18:43
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יבגני אונייגין בביצוע בית האופרה בולשוי בישראל

לראשונה , בית האופרה בולשוי ממוסקבה מגיע לישראל ומתארח באופרה הישראלית במשכן אומנויות הבמה בתל אביב.

זהו רגע היסטורי מרגש.

הגברת חנה מוניץ ברכה במסיבת עיתונאים ערב הבכורה על הגעת האופרה בולשוי לסיום עונת האופרה 2013

עונה עשירה שמסתיימת עם אחד מבתי האופרה הכי מפורסמים בעולם, מפליא שכל כך הרבה שנים הם לא הגיעו לכאן, והנה כשפגשה אותם והציעה להם לבוא לישראל שמחו מאד.

מהנצח וסילי סינאנסקי Vasili Sinaiski  אומר שזו הייתה טעות לא לבוא לישראל עד עתה וכי הוא שמח לתקן את השגיאה הזאת. וכי הוא מקווה להמשך שיתוף פעולה. האופרה בסגנון הפקה זו זכתה לביקורות ברוסיה אולם התקבלה באהדה באירופה, הוא מקווה להצלחה בישראל.

החשיבות של ההגעה אינה בהיבט הכספי אלא בהיבט האמנותי התרבותי, אומר אנטוני גטמן אחד הדירקטורים של האופרה בולשוי. אין כאן שאלה על ערך כספי, זה לא ענין של רווח אלא ערך התרבות.

מכאן עברנו לשמוע כמה קטעים בחזרה

בהחלט מרגש לשמוע ולראות

האופרה "יבגני אונייגין"

מאת צ'ייקובסקי על פי רומן מאת פושקין


250 אנשי צוות הבולשוי, 005 תלבושות מפוארות, תפאורה וציוד היישר ממוסקבה

על בימת האופרה הישראלית

24.6.13 -6.7.13


בבית האופרה- המשכן לאמנויות הבמה בתל אביב

בית האופרה הרוסי הגיע בסוף השבוע האחרון עם המקהלה, התזמורת והסולנים – סה"כ 250 אמנים ואנשי צוות מלווים ב-500 תלבושות ססגוניות, איפור, פיאות, תפאורה ואביזרים.

על האופרה ינצחו לסרוגין  וסילי סינאייסקי ואלן בוריבייב. את האופרה ביים הבמאי  דמיטרי צ'רניאקוב. והיא  תועלה בין התאריכים  24.6.13- 6.7.13 בבית האופרה –  המשכן לאמנויות הבמה בתל- אביב.

הגעתו של בית האופרה הבולשוי לישראל הוא אירוע תרבותי משמעותי בנוף התרבות הישראלית.

"הבולשוי" הוא בית אופרה היסטורי הממוקם במרכז מוסקבה  ומעלה אופרות ומופעי בלט. להקת בית האופרה כוללת כ-300 רקדנים, 90 סולנים, 200 חברי מקהלה, 230 נגנים, ו-500 טכנאים. בבית הספר של התיאטרון לומדים כ-600 סטודנטים.

הוא  הוקם בשנת 1776 בעקבות רישיון שנתנה הצארינה יקטרינה הגדולה לנסיך פטר אורוסוב וביוזמת היזם האנגלי מייקל מדוקס. משנת  1824הוא פועל במבנה הנוכחי, הממוקם בכיכר התיאטרון. בתקופת הצאר הוא כונה התיאטרון הקיסרי הגדול. לאחר מהפכת אוקטובר בשנת 1917 שונה שמו  ל"תיאטרון הממלכתי הגדול", ובשנת 1919  הוא נסגר ואף הוצע להרסו, אולם התוכניות לא יצאו אל הפועל והוא שב לפעול כאשר ההפקות המועלות בו פוקחו על ידי הממשל.

לאחר מותו של סטלין נשלח התיאטרון להופיע בכל רחבי העולם. הבולשוי זכה להצלחה רבה והפך לאחד מסמליה של ברית המועצות.

הבולשוי הוא בית אופרה רבגוני ופעיל המציג  מדי  ערב שני מופעים, כאשר בכל שנה מתווספות לרפרטואר כארבע אופרות ומופעי בלט. התפאורות והתלבושות מיוצרים בבית המלאכה של בית האופרה .

האופרה "יבגני אונייגין" אותה יעלה הבולשוי היא אחת מיצירות המופת של צ'ייקובסקי ונחשבת לאופרה הרוסית החשובה ביותר של עידן הצאר האריסטוקרטי ושל עולם האופרה הרוסי. היא גם נחשבת ליצירתו הגדולה והאהובה ביותר של פושקין וכונתה ברוסיה ומחוצה לה  כ-"הרומן הרוסי המודרני הראשון".  פושקין חיבר את הסיפור כרומן מחורז ובו שמונה פרקים, כשבכל פרק חמישים בתים בני 14 שורות כל אחד, סך הכל 5,600 שורות.

צ'ייקובסקי השתמש בליברית במשפטים מהרומן מאת פושקין ובחר סצנות אשר יראו את העולם הרגשי של הגיבורים.

העלילה מתרחשת ברובה באחוזת הכפר של משפחת לרין. טטיאנה הצעירה מתאהבת ממבט ראשון באונייגין, האורח המגיע לבקר מהעיר הגדולה. באריה המכתב הגדולה שלה היא מתלבטת איך לכתוב לאנוייגין ולספר לו את רגשותיה. בסופו של דבר היא כותבת לו את האמת אך הוא בתגובה דוחה אותה בבוז.

בהמשך אונייגין מפלרטט עם אולגה, אחותה של טטיאנה המאורסת לחברו הטוב לנסקי. לנסקי נפגע ומזמין את אונייגין לדו קרב בו אונייגין הורג את חברו הטוב.

בתמונת הסיום אנו פוגשים את טטיאנה כאישה נשואה בעיר הגדולה. היא התחתנה עם הנסיך המבוגר גרמין. אונייגין שב לרוסיה לאחר מסע בחול ומתנן בפני טטיאנה שתשיב לו אהבה ומתנצל על התנהגותו בכפר.

למרות שהיא עדיין אוהבת אותו היא משלחת אותו מעליה ונשארת נאמנה לבעלה וסובלת בייסורי אהבתה שמעולם לא התממשה

באחד ממכתביו של צ'ייקובסקי לפטרוניתו נדזדה פון מאק כותב המלחין: "אני מאוהב בגיבורה טטיאנה, אני מכושף על-ידי הפואטיקה של פושקין". ביחס למוסיקה אוכל לומר כך: אם אי פעם מוסיקה חוברה בתשוקה אמיתית, עם אהבה לעלילה ולדמויותיה, הרי זו המוסיקה ליבגני אונייגין. נמס ורועד מעונג בלתי ניתן לביטוי, חשתי שעה שעסקתי בהלחנת המוזיקה. ואם רק מעט ממה שחשתי בזמן שחברתי את האופרה יהדהד בקרב המאזינים, אבוא על שכרי ואינני זקוק לשום דבר נוסף".

בהפקה סולני הבולשוי ממוסקבה : בתפקיד טטיאנה , תופענה לסירוגין שתי זמרות הסופרן – טטיאנה מונוגרו  ויקטרינה שצ'רבצ'קו,  את תפקיד יבגני אונייגין יחלקו סולני הבריטון אודון איברסן , וייצ'סלב סולינסקי ו- וסילי לדיוק.
בתפקיד לנסקי יופיעו הטנורים אלכסיי דולגוב ורומן שולאקוב , את תפקיד אולגה תחלוקנה זמרות המצו- סופרן  מרגריטה מאמסירובה וסבטלנה שילובה , ותפקיד גרמין יבוצע על ידי סולני הבס מיכאל קזקוב ואלכסנדר נאומנקו

בהשתתפות מקהלת ותזמורת בית האופרה בולשוי ממוסקבה

 מופעים :


יום ב' * 24.6 20:00  (פרמיירה)| יום ג' 25.6 20:00 |  יום ד' 26.6 20:00 |יום ה' 27.6 20:00 | יום ו' 28.6 13:00| מוצ"ש 29.6 21:00 | יום ב' 1.7 20:00 | יום ג'  2.7 20:00| יום ד' 3.7 20:00 | יום ו' 5.7 13:00 | מוצ"ש 6.7 21:00

 

מחירי כרטיסים:175/237/304/378/428 ₪|
שירה ברוסית- תרגום מוקרן בעברית ובאנגלית |  משך המופע: כשלוש שעות

שעה לפני תחילת כל מופע מתקיימת הרצאת מבוא באורך חצי שעה באולם, הכניסה להרצאה חינם לבעלי הכרטיס באותו הערב.

להזמנת כרטיסים: 03-692777, www.israel-opera.co.il

בית האופרה – המשכן לאמנויות הבמה, שד' שאול המלך 19 ת"

 

 

Conductor

Vasili Sinaiski

Alan Buribaev

Director & Set Designer     

Dmitry Tcherniakov

Costume Designer

Maria Danilova

Lighting Designer

Gleb Filshtinsky

 

Tatyana          

Tatiana Monogarova

Ekaterina Shcherbachenko

Onegin

Aodun Iversen

Viacheslav Sulimsky

Vassily Ladyuk

Lenski

Alexey Dolgov

Roman Shulakov

Olga 

Margarita Mamsirova

Svetlana Shilova

Gremin 

Mikhail Kazakov

Alexander Naumenko

Larina

Makvala Kasrashvili

Irina Rubtsova

Filipievna

Nina Romanova

Irina Udalova

Zaretsky

Valery Gilmanov

Soloists, Orchestra & Chorus of the Bolshoi Opera, Moscow

שתפו את הפוסט!