28 במרץ 2024 13:32
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יין לראש השנה – המלצות על יינות יקב בנימינה

 ??????????

 

מבצעי חגי תשרי של יקב בנימינה

סדרת טבע של יקב בנימינה – 5 בקבוקים ב 100 ₪,

סדרת בין של יקב בנימינה – 4 בקבוקים ב 100 ₪,

סדרת יוגב של יקב בנימינה – 3  בקבוקים ב 100 ₪

סדרת רזרב של יקב בנימינה – 2 בקבוקים ב 100 ₪.

סדרת אבני החושן – 79 ₪ במקום 89 ₪. ויהלום מסדרת אבני החושן ב 90 ₪ במקום 100 ₪.

 ??????????

רוצים המלצה על יין אדום

יין מרסלן יין אדום יבש מסדרת הרזרב.

מרסלן

ענבי המרסלן נבצרו לקראת סוף חודש אוגוסט בכרם מירב אשר על רכס הרי הגלבוע בבציר לילי. היין משתייך לגל החדש של "יינות ים-תיכוניים" אשר הולכים ותופסים מקום של כבוד על המדפים בחנויות היין ובתפריטי היין במסעדות ברחבי הארץ.

תנאי גידול ואקלים:

האקלים בגלבוע הוא ממוזג ויבש עם לילות קרים. הקרקע אינה עמוקה וכושר קיבול המים בה בינוני. התוצאה המתקבלת היא כרם בעל צימוח מרוסן ואיזון נכון בין עלווה לפרי. גורמים אלה, יחד עם טיפול מסור מצד כורמי היקב תורמים כולם לאיכות היין המתקבל.

רשמי טעימה:

הזן מרסלן משתייך לקבוצת זנים בעלי אופי ים-תיכוני, אשר התאקלמו היטב בארצנו ומניבים תוצאות נהדרות ומעוררות עניין. זוהי הכלאה מוצלחת בין גרנאש לקברנה סוביניון והתוצאה היא ענב המקבל איכויות משני הצדדים- פירותיות וארומאטיות מן הגרנאש, וכן מבנה טוב וטאנינים מוצקים מהקברנה.

בנימינה רזרב מרסלן מתאפיין בעושר ארומאטי, בישום, פרחוניות והרבה פרי כהה. גם בטעימה, אותו פרי כהה ודחוס מככב שוב, והטאנינים בינוניים ולעיסים.

היין ילווה בהנאה מנות כמו שוק טלה עם שום ורוזמרין, קבב מתובל צלוי בגריל או ברווז קונפי.

טמפרטור תהגשה: מומלץ לקרר מעט את היין לפני ההגשה לטמפרטורה של 16-18 מעלות צלזיוס.

כוהל: 14.5%

זוכה מדליית כסף בתחרות Best Value 2017

מחיר מומלץ: 50 ₪

אם אתם מגישים דגים, או פסטות ברוטבי שמנת וסלטים עם גבינות עיזים אני ממליץ על:

שרדונה מסדרת BIN

שרדונה

למנות דגיםומנות פתיחה אני ממליץ על שרדונה מסדרת BIN יין לבן יבש יין על טהרת ענבי שרדונה מכרמים מובחרים בגלבוע ובשפלת יהודה. השרדונה, שמקורו מחבל בורגון, צרפת, מניב את מיטב היינות הלבנים בעולם. השרדונה התאקלם היטב בארץ וגדל באזורים בעלי אקלים ממוזג, מאוורר ויבש המונע מחלות בזן רגיש זה.

ענבי השרדונה נבצרו בכרם קיבוץ מירב ובמעלה גלבוע בתחילת חודש אוגוסט 2016 לאחר מכן, כאשר הגיעו לרמת בשלות אופטימלית ואיזון טוב בהרכב החומצות, הסוכרים והטעמים בענב. החלקה נבצרה בבציר לילי על מנת לשמר סביבה טבעית קרירה עד הגעת הענבים ליקב בשעות הבוקר המוקדמות. הענבים הועברו מיד אל המפריד-ממעך ומשם לסחיטה עדינה לקבלת המיץ החופשי. מיץ הענבים שהתקבל מסחיטה גסה יותר הופרד בשלב זה. המיץ החופשי (Free Run) שהתקבל מן הסחיטה הועבר למיכל שיקוע לשם הצללה, ומשם אל מיכל התסיסה. תסיסת השרדונה נמשכה כשלושה שבועות בטמפרטורה ממוצעת של 15 מעלות .בסיום התסיסה השרדונה נח על משקעיו במיכלי נירוסטה. בסיום שלב זה נבנה הממסך הסופי, היין עבר תהליכי ייצוב, הצללה וסינון ונשלח למילוי בבקבוקים.

רשמי טעימה

BIN שרדונה נוצר עם מטרה ברורה לנגד עיניי הייננים: לייצר שרדונה "קליל", טעים ונגיש. יין איכותי ועשוי היטב שיתאים לשתייה כך בפני עצמו או כשידוך נפלא למגוון מנות.

זהו שרדונה בעל גוף קל, ארומות רעננות של פרי הדר וחמיצות מאוזנת.

BIN שרדונה 2016 ישתלב היטב עם מגוון רחב מאד של מאכלים החל ממנות ראשונות קלות כמו מאפי גבינה פריכים, סלטים שונים ומאכלי ים; דרך סושי וסשימי, פסטות שונות ברטבים מבוססי חמאה ושמנת ועד דגים מטוגנים/צלויים בגריל בתיבול חמאה ופטרוזיליה.

מחיר מומלץ: 50 ₪

היין האדום שמחבר את כולם זה קברנה סובניון

אם אתם בעניין הנה שתי הצעות

לאחרונה טעמתי קברנה סובניון עם פטי וורדו. יין עגול, חמאתי פירותי בטעמי דבדובן, אניס ופריחה, עצמת הצבע והטעמים של הפטי ורדו תורמת ליין ומובילה את סגנונו ליין מקורי ומפתיע. יין מעולה אהבתי מאוד. היין מבטא בטעמיו שילוב מרתק של שני זנים שמקורם בבורדו, צרפת: הקברנה סוביניון תורם את עמוד השדרה והרעננות והפטי ורדו תורם את הגוון השחור-סגול האופייני וכן טעמי פירות שחורים ותיבול מתקתק עדין כאניס. גוף היין מלא ובצעירותו הוא אף מפתיע בעצומתו. לאחר מספר דקות בכוס היין יתחיל להתמסר ולהתרכך. ביין זה השפעת ההתבגרות בחבית מינורית, במטרה ברורה לתת לטעמי הפרי את קדמת הבמה

יוגב קברנה סוביניון-פטי ורדו 2016 יין אדום יבש

20170829_145257A

הרכב הזנים:
יין זה הינו עירוב של זני הענבים קברנה סוביניון (80%) ופטי ורדו (20%). אשכולות הקברנה סוביניון נבצרו בכרם של רפי מינוי אשר בקדמת צבי.
אשכולות הפטי ורדו נבצרו בכרם של משה הרניק בקיבוץ מירב שבגלבוע.

דגשים בתהליך הייצור:
לאחר הפרדת הענבים משדרות האשכולות עבר כל אחד מהיינות בנפרד תסיסה והשרייה  בת כשבועיים בנוכחות הקליפות. לאחר הסחיטה עברו היינות התבגרות של שישה חודשים במגע עם עץ אלון. בתום תקופת ההתיישנות נבנה הממסך הסופי ממנו מורכב יין זה.

אופי היין:
השילוב בין הקברנה סוביניון, בעל אופי מעודן ופירותי והפטי ורדו, המאופיין בגוף ובצבע מלאים ובטעמים של פירות שחורים, יצר יין בעל איזון מעניין עם גוף בינוני, פירותיות ותיבול מודגשים, מורכבות טובה וסיומת נעימה.
היין הינו מלווה אידיאלי למנות בשר בקר וברווז צלוי בגריל, תבשילי קדירה או גבינות עשירות
ומיושנות, כגון: גרוייר ופרמאג׳אנו.

 

או שאתם מעדיפים את היין מסדרת טבע: קברנה סוביניון מרלו 2016

קברנה סוביניון מרלו

זה היין שהייתי ממליץ לכם למנות הבשר, הצלי, וגם לעוף בתנור. פשוט משלב בטעמים ומעשיר אותם.

תהליך ייצור:

ענבי הקברנה סוביניון והמרלו נבצרו בכרמינו אשר בחבל לכיש לקראת סוף חודש אוגוסט 2015 כאשר הגיעו לרמת בשלות אופטימאלית. הענבים נבצרו בשעות הלילה הקרירות והובלו היישר אל היקב שם נקלטו בבור קבלת הענבים, עברו דרך מפריד-ממעך להפרדת השדרות והעלים מן הענבים, ומשם אל מיכל התסיסה בה בילו כשבוע לערך. בסיום התסיסה האלכוהולית נוקז המיכל על מנת לשמר את היין בעל טעמי הפרי העדין. שאר הענבים הועברו לסחיטה עדינה תחילה – יין זה אוחד עם היין שהתקבל בתהליך הניקוז, ואילו היין שהתקבל מן הסחיטה הגסה יותר הורחק למיכל נפרד. היין עבר תסיסה מלולקטית ותהליך יישון קצר במגע עם עץ אלון צרפתי. תהליך הייצור של טבע קברנה סוביניון ומרלו מוכוון כולו לשימור טעמי פרי ראשוני שמקורו בענבים, דבר ההופך את היין הסופי לנגיש ונעים לשתייה.

רשמי טעימה:

ליין ניחוח פרי אדום המשתלב היטב עם ניחוח עץ אלון וטעמו רך ומתמשך. מומלץ להגיש את היין בטמפרטורה של כ-16, לצד מנות עוף ובשר מבושלות.

מחיר מומלץ: 25 ₪

מידע טכני:

אחוז אלכוהול: 13%

לחיים תהנו וחג שמח

 

 

שתפו את הפוסט!