20 באפריל 2024 15:59
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יצירת האמנות הדיגיטלית הגדולה באירופה, השלוסליכטשפילה, יצירת האמנות הדיגיטלית הגדולה באירופה, עוברת לפורמט דיגיטלי

Photo_Jürgen Rösner
Photo_Jürgen Rösner

 

 

זוהי הפעם הראשונה בעולם שנערך פרויקט מיפוי באינטרנט (web projection mapping)

לצורך הקרנה וירטואלית של מופע אמנותי

 

  "מתוך האתר ברשמי של השלוסליכטשפילה"

 

הישראלים שביקרו בעבר בקרלסרוהה (גרמניה) וצפו במופע יוכלו לעשות זאת שוב מכל מקום באמצעות המחשב הנייד, הסמאראפון, הטאבלט או הטלוויזיה החכמה, ולאילו שעדיין לא זכו ליהנות מהחוויה ניתנת ההזדמנות להכיר מקרוב את המופע המוכר בכל העולם ונחשב לאחת האטרקציות של אזור היער השחור

 

מנכ"ל האירוע: "בכל שנה אנו פוגשים המון ישראלים שמגיעים ליער השחור ומבקרים בשלוסליכטשפילה שבקרלסרוהה ועבורנו הם חלק מהקהל הבינלאומי שלנו"

 

קרלסרוהה היא חלק מרשת הערים היצירתיות בתחום המדיה והתרבות הדיגיטלית (Media Arts) של אונסק, תואר בו מחזיקה גם העיר ת

 

השלוסליכטשפילה, יצירת האמנות הדיגיטלית הגדולה באירופה, המופע האור קולי שנערך מדי שנה על חומות הטירה שבעיר קרלסרוהה (גרמניה) ושהפך לפופולארי בקרב הישראלים המבקרים מדי קיץ ביער השחור, עובר השנה לפורמט דיגיטלי בעקבות וירוס הקורונה. המופע המשלב מוטיבים שונים מתחומי האמנות והארכיטקטורה זמין כעת לצפייה ישירה באמצעות האינטרנט.

 

זוהי הפעם הראשונה בעולם שנערך פרויקט מיפוי באינטרנט (web projection mapping) לצורך הקרנה וירטואלית של מופע אמנותי. לשם כך נסרקה הטירה הבנויה בסגנון הבארוק ונמצאת במרכז העיר קרלסרוהה, באופן מיוחד: כ- 23 שעות סריקה והקלטה באמצעות מזל"ט, בתוספת של יותר מ- 72,000 תמונות בודדות ו- 10 שעות וחצי של הקלטות וידיאו ברזולוציה של 4K מהטירה,יצרו תאום וירטואלי של המקום במטרה לבנות אותו מחדש בפורמט דיגיטלי ולהתאימו לצפייה מקוונת. מדי ערב בשעה 21:15, שעון ישראל, מועברים מספר מופעים אור קוליים. כל צופה יכול לבחור מאיזו זווית לצפות במופע ומקבל את החוויה כאילו הוא נמצא במתחם הטירה בעצמו. ניתן גם לשנות את זוויות הצפייה תוך כדי שידור.

ניתן לצפות במופעים בלחיצה על הלינק: https://www.schlosslichtspiele.info/

 

השלוסליכטשפילהמהווה שיתוף פעולה בין מוזיאון ZKM, הנחשב לאחד המוזיאונים הפופולאריים בעולם, לבין העיר קרלסרוהה. בכל שנה בחודשי הקיץ מגיעים מדי ערב אלפי אנשים כדי לצפות במופעים והאירוע מושך אליו קהל רב מכל העולם. כעת, הישראלים שביקרו בעבר בקרלסרוהה וצפו במופע יוכלו לעשות זאת שוב מכל מקום באמצעות המחשב הנייד, הסמאראפון, הטאבלט או הטלוויזיה החכמה, ולאילו שעדיין לא זכו ליהנות מהחוויה ניתנת ההזדמנות להכיר מקרוב את המופע המוכר בכל העולם ונחשב לאחת האטרקציות שמציע אזור היער השחור. בין המופעים משודרת גם ברכה מיוחדת של נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין. האירוע מתקיים מדי ערב עד לתאריך 13.09.2020.

 

מרטין ווקר, מנכ"ל KME (Karlsruhe Marketing und Event): "בכל שנה אנו פוגשים המון ישראלים שמגיעים ליער השחור ומבקרים בשלוסליכטשפילה שבקרלסרוהה ועבורנו הם חלק מהקהל הבינלאומי שלנו. לצערנו, בשל המצב, השנה אנו לא יכולים לקיים את האירוע במתכונת הרגילה ולכן אנו מזמינים את כולם

 

לצפות במופע באתר המיוחד שלנו. אם בעבר הגעתם ליער השחור, ביקרתם בקרלסרוהה ונהניתם מהחוויה של השלוסליכטשפילה, אז בזמן הקורנה, השלוסליכטשפילה מגיע לבקר אותך".

 

קרלסרוהה היא חלק מרשת הערים היצירתיות בתחום המדיה והתרבות הדיגיטלית (Media Arts) של אונסק"ו, תואר בו מחזיקה גם העיר ת"א. ערים בתחום זה מתאפיינות בקיומן של תעשיות יצירתיות ובעשייה תרבותית, המונעות באמצעות טכנולוגיה דיגיטלית; בהטמעה מוצלחת של אמנויות המדיה לטובת שיפור החיים האורבניים; בהנגשה של תוצרי התרבות באמצעות הטכנולוגיה דיגיטלית; בקיומן של צורות אמנות אלקטרוניות ושילובן בחיי החברה האזרחית ובתכנון ופרויקטים בתחום אמנויות המדיה.

 

לינק לקטעים נבחרים מהמופעים: https://www.schlosslichtspiele.info/shows/

 

 

  "מתוך האתר ברשמי של השלוסליכטשפילה"

 

 

 

תוכנית האירוע ולוח הזמנים לפי תאריכים: https://www.schlosslichtspiele.info/programm/

שתפו את הפוסט!