19 באפריל 2024 10:59
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקבי בנימינה לאנשים שאוהבים יין

 ??????????

 

ככל שיש חגים כך זה מאפשר לנו מפגש עם יינות טובים, מה טוב בראש השנה? שלא מחוייבים בארבעה כוסות, אפשר גם ארבעה בקבוקים….

תזכרו רק, מי שלוגם לא נוהג או ישן אצל המארחים..

הבחירה שלי לחג לשנה זו

לפתיחה:

גוורצטרמינר בציר מאוחר, אשכולות נבחרים.

??????????

??????????

יין לבן שמתאים למנות הפתיחה, יין המיוצר בטכניקות ייצור יינות הקינוח המסורתיות הנהוגות בחבל אלזס בצרפת והריין בגרמניה. היין מורכב מפרי בעל רמת בשלות גבוהה מאוד. מקור הענבים בשולי רמת דלתון בגובה 800 מטר. האקלים מאופיין בעונת חורף קרה ומושלגת ובעונת קיץ שטופת שמש ביום וקרירה בלילה, עם לחות נמוכה. תנאים אלה מאפשרים צבירת חומרי ארומה וטעם ושימורם בענב. עושר הטעמים והמתיקות הם שהופכים אותו לאחד היינות המרגשים שמיוצרים ביקב.

היין בעל צבע צהוב-מוזהב ויוקרתי והוא מתאפיין בארומה עשירה, המורכבת מניחוחות של מי ורדים ופירות טרופיים שהעיקרי שבהם הוא ליצ'י. ליין איזון מדויק ומהנה בין מתיקות לרעננות הטבעית. בטעימה מתגלות ארומות אשכולית ופירות קיץ וכן טעמי דבש ותבלינים מתוקים. היין בעל סיומת עשירה וארוכה המשולבת עם גוונים רבים של פרי ופרחוניות נעימה.

למנות דגים אני ממליץ על שרדונה מסדרת BIN יין לבן יבש יין על טהרת ענבי שרדונה מכרמים מובחרים בגלבוע ובשפלת יהודה. השרדונה, שמקורו מחבל בורגון, צרפת, מניב את מיטב היינות הלבנים בעולם. השרדונה התאקלם היטב בארץ וגדל באזורים בעלי אקלים ממוזג, מאוורר ויבש המונע מחלות בזן רגיש זה.

??????????

בנימינה "BIN" שרדונה הינו יין לבן חד וארומטי. הוא תסס רק במיכלי נירוסטה, ללא מגע עץ, על מנת לשמר את ארומות הזן האופייניות: תפוח עץ ירוק, אגס ואשכולית. היין יבש בעל חמיצות מרעננת ונעימה המאוזנת על ידי בשלות הפרי. היין הרמוני בעל גוף קל וסיומת מאוזנת ונעימה.

למנות העוף או החריימה

יין גראנש בלאנש או רוזה כפי שאנו קוראים לו, אפשר גם כאפריטיף.

??????????

ולבשרים ומנות הכבדות

קברנה סוביניון פטי ורדו, יין אדום יבש מסדרת יוגב

??????????

יין המכיל 80% קברנה סוביניון מכרמי הגליל והגולן ו-20% פטי ורדו מכרמי הגלבוע. שילוב הזנים נעשה לראשונה בבציר 2006. עצמת הצבע והטעמים של הפטי ורדו תורמת ליין ומובילה סגנון מקורי ומפתיע.

היין מבטא בטעמיו שילוב מרתק של שני זנים שמקורם בבורדו, צרפת: הקברנה סוביניון תורם את עמוד השדרה והרעננות והפטי ורדו תורם את הגוון השחור-סגול האופייני וכן טעמי פירות שחורים ותיבול מתקתק עדין כאניס. גוף היין מלא ובצעירותו הוא אף מפתיע בעצומתו. לאחר מספר דקות בכוס היין יתחיל להתמסר ולהתרכך. ביין זה השפעת ההתבגרות בחבית מינורית, במטרה ברורה לתת לטעמי הפרי את קדמת הבמה.

כבר עם צאתו לשוק היין מוכן לשתייה, אך בתנאי אחסון נאותים ימשיך להתפתח במשך 3-4 שנים משנת הבציר.

אם אתם כמוני בענין של שוק טלה או ברווז צלוי ההמלצה היא על יין מרסלן יין אדום יבש מסדרת הרזרב.

??????????

ענבי המרסלן נבצרו לקראת סוף חודש אוגוסט בכרם מירב אשר על רכס הרי הגלבוע בבציר לילי. עם הגיעם ליקב, הועברו הענבים דרך מפריד-מועך ומשם למיכל נירוסטה להשרייה בטמפרטורה קרה טרום תסיסה על מנת למצות יותר חומרי צבע, טעם וריח. כעבור מספר ימים התחילה התסיסה האלכוהולית, במהלכה עבר היין שפייה והחזרה למיכל על מנת לעזור בקיבוע הצבע וריכוך הטאנינים. בסיום התסיסה האלכוהולית, עבר היין תסיסה שנייה- תסיסה מלולקטית, ומיד לאחריה הועבר היין לתקופת התבגרות בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי למשך 14 חודשים. בסיום תקופת ההתבגרות נבנה הממסך (בלנד) הסופי – חביות מרסלן נבחרות ותוספת של 10% פטיט סירה מכרם מירב.

וכעת השוס, תמיד שואלים אותי מה עם קינוח

אני ממליץ על ליקר השוקולד של יקבי בנימינה

??????????

ויש לי עוד הפתעה!

אם אתם משפחה גדולה של חובבי יין אני ממליץ על B-BOX יין בקופסא!

??????????

יין שיראז איכותי הממולא בתוך שקית וואקום אטומה עם ברז נשלף, ומאוחסן בתוך קופסא מעוצבת עם ידית נשיאה נוחה.

טכנולוגית מילוי היין בשקית ואקום מאפשרת לשמור את היין כמעט ללא חמצן גם לאחר מזיגת היין לכוס.
כתוצאה מכך, היין בשקית נשמר כשלושה שבועות לאחר הפתיחה הראשונית ומאפשר לצרכן ליהנות מיין איכותי בכל יום ובמחירים "שווים לכל כוס".

לחיים

חג שמח יותר עם היין של יקבי בנימינה שמשמחים מי שיודע להעריך ומבין ביין

 

שתפו את הפוסט!