18 באפריל 2024 18:28
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקבי רמת הגולן – היקב ומרכז המבקרים

 

חג הפסח מתקרב והמדפים בסופרים כמו השטחים מתמלאים ביינות לחג.

חיים גן, איש הענבים אמר לי פעם " יין לא קונים בסופר" אז החלטתי לשים פעמי אל המקום בו מייצרים את היינות הטובים בארץ, יינות שנמכרים בחו"ל מהענבים שגדלים על הקרקע הכי טובה שאפשר לתת להם. יקבי רמת הגולן בקצרין.

 

רמת הגולן, הלבה הותירה אבני בזלת, והגובה אקלים, כאשר מחברים את הקרקע לאקלים, לזן ולאדם – היינן מקבלים את הטעם של המקום

פסח זה לא רק 4 כוסות, פסח זו העונה הקלאסית לטיולים ברמת הגולן, אני קצת הקדמתי והטבע קיבל אותי במלוא עוצמתו. הפריחה המים האוויר והאנשים שמסביב.

כך גם קיבלו אותי בחיבוק במרכז המבקרים ביקבי רמת הגולן בקצרין.

22 זנים של ענבים מגדלים בכרמים המספקים ענבים ליקבי רמת הגולן, חלקם יהיו יין זני, חלקם בלנדים מצוינים.

 

אודם:  מי שלא יבקר ביער אודם מחמיץ את אחד המקומות המרהיבים, זו שמורת טבע בה מגיעים לג'ובות – בורות מפעילות וולקנית. כרם אודם ניחן בכל התנאים לגדל ענבים משובחים ולהניב בציר מוצלח.

על מרלו אודם ניתן לומר " אגרוף של פלדה בכפות משי"

 

את היינות של רמת הגולן מייצאים לארצות שונות כמו יפן, דנמרק, ארצות הברית ועוד.. כ 37 מדינות מייבאות את יינות רמת הגולן ויש ביקוש רב.

ואנחנו לנו יש את היקב כאן וכן גם בסופרים ניתן להשיג את חלק מהיינות המשובחים, אחרים נקנה בחנויות המתמחות ביינות ומשקאות.

 

בסיור שלי ביקב צפיתי בחדרי החביות שם יש 8500 חביות עץ אלון צרפתי המעניקים ליין את הטעמים ומשמשים ליישון היין, היינן הוא הבוחר את העץ, מדת הקלייה. הוא גם יקבע כמה זמן היין יתיישן בחבית וכמה בבקבוק.

 

הטעימות שלי:

 

ירדן בלאן דה בלאן 2005 , יין מבעבע מעודן ניחוח של פריחה, יין תוסס כשמפניה.

תמיד שואלים אותי על טעם השמרים בשמפניה, כאן הופכים את הבקבוק, מקפיאים וחולצים את השמרים. אם יש יין שתמיד המארחים ישמחו לקבלו זה בלאן דה בלאן.

היין עשוי 100% ענבי שרדונה הגדלים בצפון רמת הגולן.

היין מתאים למנות של דגים, עוף ואפילו עגל.

 

 

ירדן גיוורצטרמינר 2010 יין חצי יבש ניחוח עדין נעים המזכיר את אלזס לורן, יין פירותי המעניק סוג של חווה מעורבת בטעמי ליצ'י ופירות טרופיים ותבלינים .

זה לא רק יין אפריטיף הוא הולך מצוין עם בשרים .

 

 

 

שרדונה קצרין 2008 את היין הזה הזמנתי אמש במסעדה, שרדונה זה אחד מזני הנבים והיין האהובים עלי. לא סתם הוא נחשב כיין הדגל של היקב, איזה ארומה נפלאה המעניקה טעמים של אגסים, לימון  פירות טרופיים וריח פריחה.כדאי לשמור את הבקבוק עוד כמה שנים להאצת הטעמים העשירים החבויים בו.  את הענבים בוצרים הגבהים של אל רום בצפון רמת הגולן.

 

באל רום כדאי להגיע לתצפית החרמונית על כביש 98 שם גם תפגשו את המצבה לחיילי פלס"ר 7 שם שרתתי בששת הימים. בתצפית ניתן לצפות על סוריה ומתחתיכם על כרם אל רום, אחד הכרמים המשובחים של הגולן משם זכיתי ללגום את הקברנה סובניון כרם יחיד ..

 

מרלו קלע 2005 יין בשל ומבוגר דיו להנאת כל החושים, הכרם נמצא 800 מטר מעל פני הים והאדמה היא גיר ובזלת והמון אבני טוף המאפשרים תנאים אידיאלים מעולים, אשר יחד עם האקלים מעניקים לנו יין משובח. היין הזה אדיר ואינו נשי כפי שממתגים הרבה פעמים את המרלו.  ללגום ממנו ולעצום עיניים ולחוש את הפירותיות הגבוהה בניחוח פירות יער ופריחת הדרים. החיבור בין הטעמים ועץ האלון המשובח יעניקו ליין שלכם את הטעם שאתם אוהבים. מי לא אוהב מרלו?

 

כרם קלע,  הטיול לכאן יוביל אתכם שביל הפונה מכביש 959 לכוון נחל עורבים, ניתן לטייל בשביל בלבד עד לתצפית המפלים, השמורה היא בין המרהיבות בגולן, הנחל יורד 1000 מטר מהגולן לעמק החולה . המסלול הרגלי למיטיבי לכת ובעלי כושר בלבד.

 

סירה תל פארס 2006, יין כרם יחיד, כאן מדברים במונחי טרואר שבו לכל כרם וחלקה טעם אחר- טעם הזן והאדמה, הענבים גדלים ברום של 750 מטר מעל פני הים במרכז רמת הגולן . היין משקף את תמצית היצירה של יקבי רמת הגולן. 18 חודשים בחבית עץ האלון הצרפתי העניקו לו טעמים בלתי נשכחים. ניחוחות הדובדבן ופירות יער שחורים אשר יחד עם האדמה יוצרים מעין טעם שוקולד. עדיין לא פתחת את הבקבוק שנשאתי עימי כשי הביתה, ונכון לי המליצו על בישול אווז או טלה ביין הזה אבל הסירו דאגה  מלבכם יין כזה לא מבשלים! לוגמים עם חברים או משפחה.

 

הטיול באיזור כרם תל פארס יוביל אותנו לכפר הסורי הנטוש חירבת פראג'. ראשיתו כבר בתקופה ההלניסטית ונמצא שם שרידי בניה מאבני בזלת.

 

יין הפרמיום הנמכר ביותר הוא ירדן קברנה סוביניון 2007 שנה נהדרת בציר מעולה

גם הוא התיישן 18 חודש בחביות עץ האלון בעל מאפייני טעם של דובדבן, שזיף שחור תבלינים, טבק ואדמה. היין הזה כמובן ילך עם סטייק בקר עסיסי. וכן הוא מומלץ לפסטה בציר בקר נראה לי נלך על פרפרדלה א- קצ'יטורה!

 

תכוננו לחנוכת היין החדש – קציר 2007 שיושק לקראת הפסח, אני כבר מקבל צמרמורת מהתרגשות לקראתו.

 

זהו הגיע העת לקנח את הביקור ואין יין קינוח יותר מתאים מהיין החלומי שאי אפשר להיפרד ממנו:

ירדן Higth Wine  הייטס ווין 2008 ארומות נפלאות של אפרסקים עם אגסים ויסמין, מתיקות עוצמתית מענגת . האשכולות נבצרו שלמים והוקפאו והופשרו אחרי שבועיים.  כעת רק רצית איזה פואה גרה או להבדיל עוגת גבינת עיזים… אתם כבר יודעים של מי אני מקווה.

 

 

 

ליווה אותי בסיור צביקה ריש, וכן התלווה אלינו ידידי תושב קצרין דודי בן עמי ורעייתי.

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!