24 באפריל 2024 15:44
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אסף כפר יין- כפר קדם

20190912_130612AA

אסף קדם חקלאי בכל רמ"ח אבריו התיישב ב 1990 בקדמת צבי ונחל לגדל פירות נשירים, כבר ב 1998 נטע כרמים והחל לייצר יין ומאז הסיפור ארוך, יין משובח יקב מצוין, מדליות והרבה חלומות.

בשנת 2012 החלו אסף ובני המשפחה בהקמת כפר היין, חוות בודדים משפחתית הסמוכה לעין נערן, כפר צ'רקסי עתיק במרכז הגולן. הייתי שם בעת קביעת המזוזה למרכז המבקרים המרשים אולם אז החלום החל להתגשם לקרום עור וגידים, אורן הבן יינן וכורם הרוח הנושבת במפרש היקב כשמאחוריו אסף ובשיווק האחים שחר וטומי כולם הבינו שכפר היין מחייב להיות דוגמה כמו כפרי היין בחו"ל והנה בביקורי זה 4 הבקתות שבכפר כבר פועלות והמתארחים זוכים ליין חופשי וארוחות. התנועה בסופי שבוע ביקב עצומה לפעמים מגיעים לשש מאות אורחים. יום ראשון סגור, צריך לנוח.

??????????

20190912_121112A

במקום סטודיו יוגה ובקרוב ספא טיפולי.

חדר הטעימות שלצד המסעדה המשפחתית הוא מהמרשימים שיש ליקבי בוטיק, והיינות מהטובים שיש ברמת הגולן ובכלל אם אפשר לומר. לאט לאט מקימים כרמים חדשים זנים אחרים, פינוטז' , שנין בלאן. יש להם כ 50 דונם כרמים ומייצרים כ 60000 בקבוקים בשנה מיקב בוטיק קטן בקדמת צבי יש כבר יקב בינוני גדול, היין מיוצר רק מהכרמים שלהם.

??????????

בכפר היין המשפחתי הוקם היקב, חדר מכלים וחביות, מרכז מבקרים, חדר טעימות, בקתות אירוח ייחודיות וכן קפה הכפר המעשיר את היין בחוויה קולינרית מוקפדת של עדי האחות הבכורה.

??????????

??????????

בני המשפחה כולם לוקחים חלק פעיל בכפר על ענפיו השונים, מיומו הראשון, וממשיכים לפתח ולבנות את המקום גם היום. אסף ואורן, ייננים וכורמים המשלבים יחד איכויות עשיה ישנות וחדשות בעולם היין, הדסה אם המשפחה מנהלת את קשרי לקוחות היקב וכן ביקורי קבוצות לטעימות יין וארוחות. עדי שפית היקב, מלווה את יינות אסף באוכל מקומי טרי וייחודי. קארן, מנהלת את בקתות האירוח ומרכז המבקרים של היקב, שחר בתחומי הבנייה והמיתוג ותומר משווק את יינות המשפחה במרכז הארץ. בעונת הבציר חוזרים בני המשפחה כולם להיות חקלאים ובהצטרפות של חברים ואוהבי יין בוצרים את חלקות היקב בבציר ידני.

 ??????????

??????????

??????????

טעימות יין

התחלנו בסוביניון בלאן 2018 , יין צרפתי עם נגיעה דרום אפריקאית ( בזן) פירותיי, רענן ועשיר, תחושה חמאתית מעודנת. צבע זהוב בהיר. רך ועגול. צלול מאד. יין עשיר בטעמים מעודנים של מלון, פרי הדר, אשכוליות ואננס. משרה בחלל הפה תחושת עקצוץ קל המוכרת ואופיינית לסוביניון בלאן.

??????????

פינו גרי 2018 גם יין לבן, חדש ביינות יקב אסף ומדגים יפה את השינוי שהיקב עושה ומתקדם, יין צלול בעל גוון זהוב. זן הפינו גרי הינו אדום – אפור ומייצרים ממנו יינות לבנים בלבד. מתאפיין בטעמי אפרסק ובעל מתיקות עדינה. היין יבש ומאד ארומטי. עבר תסיסה איטית וקרה לשימור הניחוחות האופייניים לו.

??????????

היין הבא באמת הפתיע אותי, אני לא מכיר הרבה יקבים שעושים יין מזיפנדל בעבר לגמתי ביקב צפרירים, בבנימינה ועוד. זה לא יין חדש ביקב אסף לגמתי ממנו ב 2010 הוא שונה מהאחרים זה יין רוזה סמוק מזינפדל קשה להפיק אותו , הקליפה קשה, תהליך ההפקה קשה כמו הגידול אבל התוצאה מעולה, תענוג של יין סמוק. ניחוח מיוחד, נעים. יין יבש פירותיי מאוד בטעמי תות ופירות יער, קיבל אצלי ציון גבוה. הפעם הטעימה הייתה מיין צעיר 2018 הוא לא יושב בחבית בכלל. חגיגה.

??????????

היין הבא שנין בלאן 2018 יין מינרלי לבן זהוב שמתאים לבשרים, זה יין שיושב בחבית ומקבל ניחוחות יסמין, תפוח ירוק, ארומות של קוקוס וקפה קלויים. צבעו זהוב עמוק והוא בעל מרירות וחומציות מאוזנת ונעימה. התיישן בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות. המלצה.

??????????

ואז לטעמים העזים של רוג'ום 91 בציר 2916 , אני לא מחובבי בקברנה סובניון , אבל זה יין קלאסי משלש חלקות, עם צבע משגע וטעמים מדהימים. 17 חודש בחבית איך לא יקבל ניחוחות של שזיף, אוכמניות, סיגליות ורמיזה שח מנטה מרעננת. צבעו בורדו עמוק, בעל ארומות של סידרים ודבלים.  טאננים ארוכים ואפיצות של יין משובח

??????????

20190912_134516A

היין הזה הוא חדש ביקב והוא רוג'ום – סימן דרך בהתפתחות של היקב.

ואז , אז הגעתי ליין שאני והחברים שלי הכי אוהבים : 4 עונות – 4 Seasons Pinotage

??????????

 85% ענבי פינוטאז׳, 15% ענבי קברנה סוביניון וקברנה פרנק מהכרמים נערן, הציידים ומויסה. התיישן בחבית במשך 17 חודשים.

כל אחד מן הזנים הנפלאים האלה עבר יישון בנפרד, היין נשמר 12 חודשים בחביות עץ אלון, בוקבק ללא סינון. 14.5% אלכוהול, יין עם גוף מלא ועגול, מתאפיין בטעמים וניחוחות המושפעים מזן הפינוטאז' ומהשהייה בחבית.

מ 2006 זן חדש של פינוטז' מדרום אפריקה ה פינו נואר – הרמיטז' ההרכבה הזו יצרה גפן חדש.

בלנד מיוחד זה ייחודי ליקב אסף. יין עשיר בטעמים השומרים על קלילות ורעננות בחך. צבעו עמוק והוא בעל חומציות ארוכה ומאוזנת. מתאפיין בריחות פרי אדום בשל, רמיזה לליקריץ, קפה קלוי ושוקולד מריר.

קניתי!

מכאן לגולת הכותרת שיראז קסריה 2015 יין עם כבוד למשפחה. סדרה זו נקראת ״קיסריה״ על שם היחידה ב׳מוסד׳ בה שירת אביו של אסף, ויוצאת כאות הוקרה והערכה לפועלו.

??????????

יין בשמירה מיוחדת של 24 חודש בחבית, 97% ענבי שירז, 3% ענבי קברנה סוביניון מכרם הציידים וכרם אקליפטוס, בציר ידני.

היין מתאפיין בטעמי פרי אדום ושחור, דומדמניות, סיגליות, שוקולד, קפה וציפורן יש רמיזה לטעמי דבלים. צבעו עמוק והוא בעל סיומת ארוכה ומתמשכת. פשוט התענגתי על הטעמים העשירים.

חשבתי שזה אחרון אולם יש יין חדש ! מויסה Moise Limited edition Grand Reserve

??????????

איך אומרים גרנד גרנד רזרב, קברנה סובניון מחלקה צפונית בהר בנטל כרם יחידי אקלים ואדמה בזלתית יין עם איכות, בציר ידני, היין התיישן 24 חודש , מאבקי הגפן לשרוד את האדמה והאקלים יצרו יין משובח, עגול, מתערסל בפה בהנאה מהטעמים והניחוחות הפיירותיים, אפטר טייסט ארוך מהרגיל יין שמשמח כל אחד.

בטעימות טעמנו גבינות ממחלבת גדיא בחד נס, ולחמים תוצרת אדיקא המסעדה המקומית של המשפחה בהנהלת עדי,

20190912_123513A

אחרי הטעימות נחנו והתאוששנו במרכז המבקרים הנינוח והשוקק.

20190912_121545A

??????????

שתפו את הפוסט!