25 באפריל 2024 3:04
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב נחשון ללגום את הגפן

 

 

את יום השישי פתחתי בביקור ביקב נחשון אשר משמו ברור שהוא שוכן בקיבוץ נחשון.

נתן  יצא ללוות למנוחתו את רוגוב ז"ל שכולנו כואבים את הפרידה ממנו, ואני חשבתי שביום הזה לגום יין  זה בסדר. ליוותה אותי מירי גורן ואילנית צמח אשר מקדמת את הפיתוח העסקי, ובנוסף מסייעת ליקבים רבים ביהודה יואב.

 

היקב כידוע עבר גלגול ולאחר תקופה מסוימת שהוא לא ממש פעל. ב2010 נתן הפעיל אותו מחדש ואף הקים במקום מרכז מבקרים ומסעדה , ואפשר לעשות כמה חגיגות ואירועים שם.

 

את הענבים הם בוצרים בכרמים של הקיבוץ  – כרמי איילון הקרקע, הרוח והאקלים כאן בשפלת יהודה מיטיבים עם הגפנים והיינות משובחים. לא סתם האזור מלא גתות עתיקות ואחת כזו ביקרתי ממש סמוך ליקב.

 

כיום דרך היין ביהודה מניבה יינות מעולים המיוצרים ביקבי בוטיק קטנים ומהווה אחד מסמני הדרך והזמן בשינוי התרבותי שחל בתרבות היין בישראל. אחד היקבים האלו הוא יקב נחשון.

 

יקב נחשון אינו משווק ברשתות ובחנויות היין המובחרות. פערי המחירים והתנאים הופכים את השיווק דרכם בשלב הזה ללא כדאי. אולי בעתיד  ישתנו הדברים, אולם אנחנו הצרכנים שמעוניינים ביין איכותי נצטרך לבוא ליקב ( מומלץ בימי שישי ) לטעום ולרכוש . כ 4000 בקבוקים בשנה הם מייצרים בשאיפה להגיע ל10,000 בקבוקים..

 

אני באתי כאורח היקב  וטעמתי….

 

אילון סירה , זהו יין מיוחד, הייתי אומר חכם, מצד אחד הא יין זני מצד שני הוא מייצג בטעמו עירוב בצירים מהשנים 2005-2007. זה יין בעל ריח ונוכחות חזקה מאוד. החמיצות שלו נמוכה וטעמו פירותי עשיר. היין שהה 4 שנים בחבית עץ אלון . הטאנינים שלו קצרים סיומת נעימה וצבע מדהים. סדרת אילון היא סדרת הפרמיום של היקב.

 

 

היין השני שטעמתי הוא הפושקין, שמעתי שנתן מגדיר אותו כיין הטוב של היקב, זהו יין שעבר הסבת מיתוג מסדרת " עלמה" הוותיקה לשם " פושקין" במחווה לעליה הרוסית שגם יודעת להעריך יין טוב. פושקין הוא יין בלנד המורכב מקברנה סובניון, קברנה פרנק, מרלו וסירה. הבציר הוא ידני והיין מתיישן בחביות עץ אלון צרפתי שנה. על היין הזה בהחלט אפשר לומר פירותי בטעמי פירות אדומים כמו פטל ודובדבן אולי שזיפים. לגבי חובבי יין אני מניח שנתן צודק בבחירה של היין הזה.

 

אבל אני יש לי חולשה ליין השלישי שלגמתי, קברנה פרנק 2007 יש לי חולשה ליין הזה, אהבתי אותו מיקב בן חנה ואני שומע שבעצם היוצר שלו, היינן זהה. לא פלא…הוא לא רק פירותי הוא יין טעים, וזה מה שחשוב בסוף בטעימת יין.

 

את הטעימה לוו גבינות המיוצרות גם במחלבת בוטיק בקיבוץ " נחשון צאן" או " נחשון גדישון" בעצם לא תמצאו אותן אבל מחלבת גד משווקת אותן טעמתי את הברי שהייתה מענגת, הקממבר פקאן שפחות התחברתי אבל בגבינות הקשות, המנצ'גו והפקורינו היו מעולות וגבית טום בכל סוף הדרך. אהבתי את הפטה והלאבנה .

 

יקב נחשון נמצא ממש בפתחה שלח עמק איילון בואך דרך היין ביואב יהודה, משם המשכתי בדרכי נושא חווית טעמים שמח ובר לבב.

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!