19 באפריל 2024 16:05
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב צ'ילאג חוגג 15 שנה

 

יקב צ'ילאג זה סיפור מיוחד, סיפור על העצמת נשים, על יוזמה וכישרון. בבסיס חזון יקב צ'ילאג עומדת התפיסה כי יין טוב עושים לאט, נותנים לטבע לעשות את פעולתו ללא האצת תהליכים (Slow wine ) ומאפשרים לתהליכי ההבשלה והתסיסה להתנהל בזמנם. אורנה צ'ילאג –ייננית, מנכ"לית ובעלים של יקב צילאג, מאמינה בלעשות יין שלוקח את הזמן – יין העשוי בשיטות מסורתיות ומשקף את רוח המקום בו הוא מיוצר.

??????????

הכרמים שחלקם נמצאים בדרום ליד מצפה רמון ורובם נמצאים בהרי נפתלי בכרם בן זימרה ואולי גם בכרמל, אבל כמו שהם אומרים " מי שמבין ביין וכרמים מבין שאין על טיב הענבים מכרם בן זמרה"

לא מזמן פגשתי יינן שאמר שהענבים שלהם כל כך טובים שלא צריך יינן , מספיק ענבים ושמרים….

אבל כאן ביקב צ'ילאג מקדישים המון זמן לעשיית יין טוב, והנה ביעף עברו חלפו 15 שנה והגיע זמן לחגיגה.

יקב צ'ילאג- יקב עולם ישן במתחם ייחודי, יושב באזור התעשייה של יהוד.  היקב החל פעילותו ב- 1999 לאחר שאורנה צ'ילאג- הייננית ובעלת היקב, חזרה לארץ מלימודי מאסטר בייננות באוניברסיטת מילאנו ולאחר סטאז' ביקב בולגרי של אנטינורי בטוסקנה. בשנת 2001 זכתה אורנה בתואר האבירות האיטלקי Castellana. בנוסף, אורנה צ'ילאג חברה בארגון Le Donne del Vino, ארגון הפועל לקידום יינניות בעולם. יקב צ'ילג הינו מהיקבים הבודדים בארץ בעלי אישורי משרד הבריאות ומשרד איכות הסביבה.

??????????

??????????

לקראת החגיגה הפיקו יין מיוחד ל15 שנות פעילות, קברנה סובניון זני מבן זמרה, כרם ייחידני. יין אשר הופק במהדורה מוגבלת וממוספרת  של 287 בקבוקים המבטאים במלוא התפארת את העולם הישן.

לאחר שהענבים נבצרו, הם עוברים תהליך אשר בו 85% עוברים סחיטה ותהליך קלאסי. 10% עוברים יישון על מחצלות קש לריכוז פרי. ו 5% בכלל נותרים על הגפן עד לצימוקים.

כל זה עובר תסיסה איטית בטמפרטורה נמוכה במיכלים. ולאחר מכן עוברים לחביות צרפתיות חדשות וישנות. היין מקבל תשומת לב מיוחדת, ושוכן בחביות שלש שנים לפחות ולאחר מכן עובר לבקבוקים היפים.

הענבים נבצרו ב 2009 כך שיש לנו יין בן חמש שנים שמי שיתאזר בסבלנות וישמור אותו עוד שנתיים שלש יזכה באחד מיינות הקברנה סובניון המשובחים שיש לנו, טעמתי! גווני רובי כהים, ניחוחות של פירות שחורים, שזיפים, אקליפטוס וקסיס, גוף היין מלא ומלווה עושר טעמים וסיומת ארוכה ומענגת במיוחד. זה יין שאם במקום גבינה היה בשר הייתה שם חגיגה, אבל בכל מקרה רק 287 בקבוקים אז בטח כבר הכל נמכר.

??????????

קצת מידע טכני על היין מאתר היקב:

מפרט טכני:
בציר: 2009
10% מענבי הקברנה יובשו על מחצלות במשך 30 ימים כדי לרכז את הטעמים וניחוחות.
5% מהענבים נבצרו 21 ימים לאחר הבציר הראשון, בכדי לקבל את הטעמים המרוכזים של הבציר המאחר.
הרכב זנים: 100% קברנה סוביניון
כרםכרם בן זמרה גליל עליון
גובה הכרם: 810 מ'
זמן וטמפ' תסיסה:השריה של התירוש (ללא התססה)  בטמפ' של 8 מעלות למשך 3 ימים, התססה קרה וארוכה  בטמפ'  18-20 מעלות למשך 3 שבועות, והשריה על הקליפות במשך חודש ימים.
השתבחות: 36 חודשים בחביות  עץ אלון צרפתי
יישון בבקבוק: 21 חודשים
תאריך בקבוק : 27.03.13
מספר בקבוקים: 287
אלכוהול : 15.3

כמובן שלא החמצנו טעימות של היינות שהושקו לפני כמה חודשים מסדרת ה VIVO , ה SOLO של היקב. היה אמנם שנין בלאן אבל לא טעמתי ( נחכה לקיץ אמרתי לעצמי ).

??????????

VIVO זה שם של סדרת יינות ביקב צ'ילאג, היין הזה עושה שמח, טעמתי סירה , 2009 זה יין פירותי מאוד יש לו נוכחות. זה באמת יין למי שמבין ביין ובענבים. כנראה ככל שהוא פתוח לאוויר בכוס ונושם הוא משתבח ונפתח אבל למי יש זמן כשיש כל כך הרבה יין לשתות. סדרת VIVO היא סדרה לאוהבי יין המעוניינים להתענג על אוכל שבצידו יין מובחר, מעניין ובעל אופי ייחודי. כל יין בסדרה מבטא את הייחוד של זן היין ממנו הופק ומוכיחים כי יין טוב הוא תוצר של כרם טוב. היינות בסדרה התיישנו 14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ולאחר מכן השתבחו עוד 3 שנים בבקבוק.

??????????

יחד עם זאת טעמתי את הסירה 2009 בסדרה SOLO שמתיישנת 18 חודש בחביות ואלו טעימות אחרונות כיוון שהמלאי אוזל ברגעים אלו, יין מצוין גוף עגול, תאנינים ארוכים, פירותי וטעים כפי שהייתי מצפה מיין, היין בעל גוון אדום כחול עמוק, פירות יער, טעמים של פטל שזיף ודובדבנים ברמיזה של טעם עשבוני מרענן מלווים כל לגימה. סדרת SOLO הינה סדרת האיכות של היקב.  היינות בסדרה זו נבחרים מתוך החביות המובחרות בהן נמצא היין ראוי להיות חלק מהסדרה. היין התיישן במשך 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ולאחר מכן המשיך להתבגר בבקבוק במשך 3 שנים עד מועד ההשקה.

??????????

אני מקווה שלא נחכה 15 שנה לחגיגה הבאה ונחזור לשם לקראת החגים לעוד טעימה.

שתפו את הפוסט!