28 במרץ 2024 17:28
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב צ'ילאג משיק יינות אדומים 2009 מסדרת פרימו

יקב צ'ילאג נהנה מכמה יתרונות, האחד הוא היינתית אורנה צ'ילאג שכבר הפכה לסמל בתחום, והשני המיקום במרכז הארץ. נוסיף לזה את היינות המשובחים ונקבל ש 2+2=5

ההשקות של יינות ביקב כבר הפכו ממזמן לשם דבר ונקודת מפגש בין חובבי יין לבין עצמם וכמובן עם היין המשובח

הפעם אורנה השיקה את יינות "פרימו" PRIMO  הינה סדרת הדגל של היקב הכוללת יינות משובחים ונדירים.

היינות מופקים רק בשנים יוצאות דופן בהן מטפחת הייננית אורנה צ'ילאג ענבים המתאימים ליין איכותי ולאחר מכן הוא מתיישן בחביות צרפתיות לפחות 30 חודשים.

יינות  PRIMO 2009 הינם הטובים ביותר שהיקב מייצר מאז הקמתו בשנת 1999

אחרי קבלת פנים עם אחד היינות הלבנים האהובים עלי בארץ, הסובניון בלאן, וקצת טעימות של בגט וגבינה משובחת טבולה בשמן הזית של קיבוץ מגל, פניתי ליינות ההשקה.

סירה 2009  יין אדום ארגמני, עשבוני משהו ורמזים של צמחי תבלין, זה יין סירה שונה, הוא חזק יותר אולי הייתי אומר אגרסיבי משהו, עם אפיצות חזקה ויחד עם זאת הוא חמאתי ועגול ומתערסל בפה כשהוא מותיר טעמים ארוכים.

הקברנה 2009 מסדרת פרימו היה אחד המצוינים שטעמתי בשנה שנתיים האחרונות. אני זוכר את הסיור שלי בגליל העליון ואת הכרמים המקיפים את כרם בן זמרה, שם לזיכרוני אורנה מגדלת ובוצרת את הענבים. בסביבה כזו ובחביות עץ צרפתיות היין מקבל טעמים פירותיים מיוחדים. יין שאהבתי במיוחד בהשקה זו.

חדשות מחדר החביות: טעמתי יין שממתין בתור שהו בלנד של קברנה סובניון וסירה ( 2010) יין חזק, חמאתי, עגול ונהדר. יש למה לחכות.

וכן יש לי המלצות לשמן הזית של מסיק קיבוץ מגל ( למרות  שלא היה פיקואל) אבל אלו יגיעו בנפרד

שתפו את הפוסט!