28 במרץ 2024 17:53
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ירדן קברנה סובניון כרם יונתן 2007 – יקבי רמת הגולן

 

ויקטור שונפלד היינן הראשי של יקבי רמת הגולן אומר "אם נקביל לרגע, שתיית יין איכותי, להאזנה לתזמורת" ואכן סימפוניה הרמונית של טעמים ביין הזה של יקבי רמת הגולן.

מרבית היקבים היום מציעים לך בלנד של ענבי יין, מה שלדעתם יוצר את הנוסחה המנצחת, ואולי זה נכון, אולם בלגימת יין מכרם יחיד אתה מתחבר לאדמה בה גודלו הענבים. יש בכך מעין חוזה בינך ובין היין והקרקע המבטיח הרבה מעבר לטעמי היין.

 

ירדן קברנה סובניון כרם יונתן 2007 זהו יין שהופק מענבים שנבצרו בכרם יונתן ברמת הגולן ברום של 600- 70 מטר מעל פני הים על אדמה וולקנית של רמת הגולן.

זהו איזור הגידול הצפוני ביותר של ישראל והוא נותן תוצאות טובות ביותר בכרם בשל הטמפרטורות והחורף שמביא עימו קור.

כרם יונתן שניטע ב 1978 הוא אחד הכרמים מהטובים ביותר של רמת הגולן, והיין הזה ממצה את תפיסת ייצור יינות ברמת הגולן וניצול הטרואר של רמת הגולן.

יין קברנה סוביניון של רמת הגולן התיישן בחביות עץ אלון צרפתי במשך 18 חודש .יש בו ניחוחות וטעמים של דובדבנים, פתל שחור, דומדמניות וניחוח שוקולד ואדמה.

אדמה זה כל העניין ביין, הכרם הוא הנותן את החיבור בין האדמה הבוצר והיינן וזה סוד העניין. אדמת רמת הגולן והגליל מוכיחה עצמה כמצע טוב לגידול ענבי יין.( לא שיהודה יואב פחותים לדעתי).

שנת 2007 היה חורף יבש עם כמות משקעים של כ 80 מהממוצע. חורף יבש מביא עימו חודשים קרים בעיקר מרץ אפריל וקור עושה את זה לגפנים. החמימות שהגיעה אחרי החורף ולוותה את הכרם עד יולי וחום הקיץ של אוגוסט ספטמבר וההאצה בנובמבר, הביאו להבשלה מעולה של הענבים או כפי שהכורמים מגדירים תנאי גן-עדן לגידול ענבי יין.

 

אין לי ספק כי יין זני זה שהופק מכרם יחיד ברמת הגולן הוא אחד מיינות הפרימיום הטובים בישראל.

היין מתאים לפסטה עם פטריות או לעוף המקורמל עם בלסמי ובצלים סגולים שהכנתי אמש… אולם שיא ההתאמה שלו זה לתבשיל טלה צלוי

 

 

שתפו את הפוסט!