28 במרץ 2024 21:30
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יריד היין של הטרקלין ויקבי הבוטיק

 

 

תרבות היין בארץ הולכת ומשגשגת, הדור הצעיר מתחיל להעריך את היין המקומי ויקבי בוטיק

המייצרים יינות משובחים תוך השקעת המון אהבה. כי יצור יין אינו רק לקחת ענבים ולייצר מהן יין, יש כאן חיבור מיוחד ביו האדם , האדמה והרוח.

 

הטרקלין ביסטרו בשר ויין הוא מוסד שמטפח זה שנים את תרבות היין הישראלי דרכו יצא לי להכיר כמה יקבים מעולים כגון, יקב בן חנה, יקב אסף ועוד.

 

כמסעדת ביסטרו ההתמחות שלה בבשרים עם השף יוחנן אברהם ידועה לרבים ואישית סעדתי שם וחגגתי ימי הולדת ועוד. בהחלט מקום מומלץ, ואני תמיד ממליץ עליו כמקום לחגוג אירוע כזה או אחר לחברי.

 

צילום יח"צ

עם ישראל , למרות תרבות היין ההולכת ומשתרשת, שותה יין בכמויות פעמיים בשנה: בראש השנה ובפסח. לא שבמשך כל השנה שותים כאן יין אולם בתקופה זו מצטיידים בהרבה יותר בקבוקים לבית, ההבדל הוא ברכישה לבית לבין שתייה במסעדות בארוחה.

 

יקבי הבוטיק אינם יכולים להתחרות ביקבים הגדולים המוסדיים, הם גם לא זמינים בכל סופרמרקט וחנות יינות. רוב רובה של התוצרת נמכרת או ביקבים או במסעדות שרכשו את היין.

 

יוסי בן אודיס בעלי הטרקלין הוא סומלייה שמקדם את תרבות ביין וקידום יקבי הבוטיק בארץ

 

והשנה הוא נרתם ומקיים לראשונה יריד יינות בוטיק ישראלים ברחוב נחלת בנימין בשם "בוטיק 2012"  היריד יתקיים במשך יומיים ויאפשר לקהל הרחב להגיע ולטעום יינות ישראלים שטרם הושקו וגם להיחשף ליקבי בוטיק ישראלים ייחודיים וקטנים. היריד כמובן מתקיים בחצר של הטרקלין היכן שמתקיים הביר גארדן ( חגיגת בירה ונקניקיות בקיץ). היריד ייערך באחד משני התאריכים הבאים: 29.3.2012 (יום ה') / 30.3.2012 (יום ו')

 

לדברי יוסי בן אודיס: "רצינו ליצור יריד המאפשר מפגש בין הקהל הרחב ליקבים ישראליים קטנים וייחודיים שלא נגישים ברמה היומיומית לקהל רחב, מאחר והם לא נמצאים עדיין בנקודות מכירה ובמסעדות. זוהי הזדמנות להגיע ולטעום יינות מיוחדים, לפגוש ייננים חדשים וליהנות מפסטיבל יין באווירה בלתי אמצעית ומחייבת".

 

לקראת היריד הזמין יוסי כמה יקבים חלקם פחות ידועים וחלקם יותר להציג לנו , הבלוגרים, את תכנית היריד ואת היקבים וזאת כמובן בליווי טעימות ואוכל טעים כמו שהטרקלין יודע להכין.

 

הייתי אורח הטרקלין בערב זה.

 

לכל יקב המשתתף ביריד תהיה עמדה משלו בה ניתן יהיה לטעום ממגוון היינות של היקב ולקבל הסבר קצר על סוגי וזני היינות. בין יקבי הבוטיק המשתתפים ביריד: יקב אסף, יקב בן זמרה, יקב אסיף, יקב שילה, יקב ראש פינה, יקב דדה, יקב צ'ילאג, יקב מרשה, יקב בן דויד, יקב מאור, יקב אמפורה, יין שפיץ, יקב נבות ועוד.

היקבים אותם פגשנו בערב זה היו: יקב דדה, יקב נבות, יקב שילה, יקב ראש פינה, יקב מרשה, יקב אסיף, ויין שפיץ.

 

פתחנו ביין מתוק " שפיץ" או " שפריצר" בטעמים של אננס או תות. נחמד במקום למברוסקו

 

 

'שפיץ' – תוסס חדש וישראלי

קליל, עדין וטעים –  שפיץ, משפחת משקאות יין תוססת חדשה. רק 6% אלכוהול ומוגשים בבקבוקי 'שמפניה' קלאסיים. שפיץ הוא פיתוח ישראלי חדש, המבוסס על יין לבן ויין אדום, במגוון טעמים. המשקה מתאים לשתיה יום-יומית, לאירועים וכבסיס לקוקטיילים. בסדרה:

שפיץ-מוסקטינו –  יין לבן מוגז עדין, עם מתיקות נעימה, עשוי מענבי מוסקט אלכסנדרוני , ענב המוכר באיטליה בשם Moscatello ממנו מייצרים יין עם שם זהה. יין פרחוני, עם ארומות מוסקטיות מתפרצות האופייניות לזן הענבים. זהו יין קליל ומרענן ומומלץ לשתות אותו כשהוא קר מאד, בכוס יין או בכוס של שמפניה

שפיץ – שפריצר – בארבעה טעמים, עשוי על בסיס יין לבן או אדום ודומה לשפריצר המוגש במדינות עם תרבות יין מפותחת כמו איטליה ((Prosecco על מים מבעבעים, גרמניה  (Süssgespritzter) וגם צרפת (Blanc Pression). זה משקה מרענן עם מעט אלכוהול ומומלץ לשתות אותו כשהוא קר מאד, בכוס יין או בכוס של שמפניה.

 בינתיים הוציאו לנו מבחר מנות פתיחה, כמו ארטישוק עגבניות שרי וגבינת סנט מור משו מעולה.

 

הלחם המרוקאי שאופים על חלוקי הנחל: לחם פרנה שאי אפשר להפסיק לאכול.

 

פטה כבדי עוף בציפוי ריבת תאנים. מהסרטים…

וקרפצ'יו במקום שיודע לתת כבוד לבשר ולקרפצ'יו.

 

אנטיפסטי ירקות מתאבן..

פתחנו עם יקב אסיף, הממוקם בערד ומייצר יינות לבנים. יקב בוטיק במייצר כ 20,000 בקבוקים מיינות לבנים

יקב אסיף הוא סיפור הצלחה של היינן יעקב אוריה ועמיר חרזי שותפו שחלמו לפתוח יקב בערד הרחוקה ולייצר יינות איכות לבנים איכותיים

היקב מייצר מגוון יינות זניים ובלנדים מהזנים: סובניון בלאן, גוורצטרמינר, וויוניה, שרדונה, סמיון ועוד זנים מעניינים. ניתן להשיג רק במסעדות ובטרקלין.

טעמנו את האוונגרד המיוצר מחמישה זנים. את הגפנים עצמם מגדלים באזור מצפה רמון. יין יבש טעמים מודגשים.

 

יעקב מיקב ראש פינה מגדל לבד את הגפנים, כאן לגמנו את השיראז , יעקב בלום הוא ממשפחת חקלאים, היקב לא ידוע לנו מספיק, אבל מגדלים כאן קברנה, מרלו , שיראז, סובניון ויש מרכז מבקרים ( בתיאום) שמומלץ להגיע

 

בעוד היינות נמזגים הגיעו בשרים , נתחי שייטל רוקה, קבבונים על מצע חציל, ומנת הדגל של המסעדה סינטה על חלוקי נחל. מי שלא בא לאכול פראיייר..

 

יקב נבות , מוטי בוהדנה הציג את היינות וסיפר על היקב הנמצא במושב צלפון שבהרי יהודה.

לגמתי בהנאה את הקברנה 207. ואני ממליץ עליו. היין שהה 12 חודשים בחביות עץ אלון, הוא פירותי  ונעים בחיך ( 70 ₪ ) . היקב מייצר כ-3000 בקבוקי יין מענבי הקברנה סוביניון והמרלו המיושנים בחביות עץ אלון בין שנה לשנה וחצי. כמו כן מיוצרים ביקב נבות משקאות נוספים ובירה איכותית במיוחד (מבשלת פפו)

 

ליקב דדה כבר יש מוניטין ופגשתי אותו בתערוכת יין , אלירן מזג לנו יין לא שיגרתי. ענבים מזן מלבק וברברה ( 50-50). את המלבק מגדלים בבינימינה ואת הברברה בכפר יובל. יין לאוהבים שינוי בטעמים השגרתיים. 14 חודש בחביות עץ אלון והמחיר כ 90 ₪ . יקב דדה הוקם מאהבה ליין ע"י ג'קי חזן ונחמיה כתבי . תחילת דרכו של היקב בחצר בית אחורית באור עקיבא ולאחר מכן היקב עבר לחוות מקורה בכרם מהר"ל. היקב הוקם כהמשך דרכה של סבתא דדה שהתפרנסה מייצור יין במרוקו באישור מיוחד ממלך מרקו. 60 שנה לאחר מכן כהמשך דרכה של סבתא דדה הוקם יקב דדה כאשר היינן של היקב וממשיך המסורת הוא הנין של סבתא דדה. מרכז מבקרים בתיאום מראש.

 

יקב מרשה, על שם תל מראשה הקרוב בבית ג'וברין מזג לנו "נחל גוברין"– מופק מזני הענבים-פינוטאז' וסירה. זן הפינוטאז' שאינו נפוץ בכרמי ישראל, התגלה כהצלחה מבטיחה לגידול באזור.

היין המתקבל הינו יין מורכב בעל אופי, עשיר בניחוחות פירות אדומים, כמהין, ועשבי תיבול.

"תל מרשה" יין מעולה ובלנד מאוד מוצלח ( 90 ₪ )

 

 

יקב שילה הוקם בשנת 2005 בסמוך לישוב שילה ופונה לנוף המרשים של חבל בנימין.

היקב בבעלותו של ד"ר מאיר שומר המנכ"ל והיינן בפועל הוא עמיחי לוריא אשר נכנס לתחום היין מתוך אהבת היין והאדמה.

היקב החל את דרכו עם ייצור של 20,000 בקבוקים, והגיע עד לייצור של 70,000 בשנת 2007.

הענבים נבצרים מהכרמים האיכותיים של איזור בנימין ומכרמים נוספים מרחבי הארץ, מהדרום ועד הצפון. לצד אלה יש להם נטיעות משלהם, שנמצאים מול שילה באחת הוואדיות.

יינות היקב זכו להכרה בעולם ונמכרים בהצלחה רבה בארה"ב ובדרום אמריקה.

לגמנו את הלג'נד שהוא בלנד של שיראז, פטיט ורדו, פטיט סירה, ומרלו יין נהדר

 

אז שתינו קצת יין…

על יקב אסף ניתן לקרוא בכתבה שלי כאן

 

ועל יקב צ'ילאג שבדיוק משיק יינות לבנים כאן

 

עלות הכניסה ליריד הינה 150 ₪ אך באתר המסעדה או דרך חברת גרופון ניתן לרכוש כרטיס מוזל  ב- 75 ₪ לאדם בלבד, עלות הכניסה כוללת טעימה חופשית של מגוון היינות. בנוסף לקוחות שירכשו יינות הביתה במהלך היריד, יקבלו זיכוי של 50 ₪ במעמד הרכישה בחנות היינות ביריד החל מהבקבוק השני ו-50 ₪ זיכוי נוספים לרכישת מנוי למגאזין יין וגורמה.

 

בנוסף ליינות יהיו דוכנים של אביזרי יין ומים מינראלים של מותג המים evian. כמו כן ניתן יהיה ליהנות ממנות שונות מהמטבח של מסעדת הטרקלין כגון: פטה כבדי עוף בציפוי תאנים, תמרים ואגוזים וריבת בצל וג'ינג'ר, קבבוני טלה על סלסת עגבניות, מבחר נקניקיות איכות מהשרקוטייר אלן טלמור על כרוב כבוש ביין לבן. מחיר למנה: 25 ₪.

 

רוצים קופון גרופון:

http://www.groupon.co.il/deals/tel-aviv-iw/hatraklin2/4093977

 

להתראות ביריד…

 

 

 

  

 

 

שתפו את הפוסט!