25 באפריל 2024 7:33
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ישראפוד 2016 תערוכת תעשיות המזון והאירוח ה 33

 

20161129_094237aa

קדמה לתערוכה מסיבת עיתונאים עם ברכות של ישראלה שטיר נשיאת  "שטיר" המארגנת את התערוכה וגיל שטיר המנכ"ל של שטיר  אשר הציג את הקווים הכללים של התערוכה, שער לאנשי תעשיית המזון והאירוח להיפגש ולפגוש טכנולוגיות ומוצרים וחומרי גלם.

??????????

??????????

החוויה שאני חווים במסעדות בתי קפה ומלונות זו שגם יוצרת קשרים עסקיים באה לביטוי בתערוכה המפגישה השנה את הקהל עם כ 200 נציגים מהארץ ומהעולם ויש השנה  אורחים מארצות שונות.

"אנו גאים ושמחים לפתוח היום את שבוע תעשיות המזון והארוח ותערוכות ישראפוד והוטקס 2016. מסורת של 33 שנים בה לוקחים חלק מיטב יצרני ויבואני המזון והמשקאות בעולם ובישראל, שמציגים במקום את מיטב החידושים בתחום המזון והמשקאות לצד חידושים בציוד וטכנולוגיות לענפי האירוח, הקמעונאות והשוק המקצועי. בנוסף לשוק המקומי, נרשמת התעניינות רבה מצד חברות בינלאומיות המעוניינות להיכנס עם מוצריהן לשוק הישראלי ובינן חברות מגרמניה, הונגריה, יוון, ליטא, פולין, סין, תורכיה, רוסיה, הודו, פרו וכולל מהרשות הפלשתינאית. זאת כפועל יוצא מכך, שענף המזון הישראלי ידוע בחדשנותו והקהל הישראלי אוהב להתנסות, להקדים ולאמץ מוצרים ושירותים חדשים."

הכנס מציג בין היתר את הטרנדים החשובים ובהם הבריאות העולמית ופתיחת השוק לייבוא מזון ויצירת תחרות על איכות ומחיר.

מה שרואים השנה בתערוכה זה מה שלמעשה יאפיין את שוק תעשיות המזון בשנים 2017-18

מנכ"ל לימן שליסל הציג את התהפוכות שעבר ענף המזון עם קריסת מגה ועליית הרשתות הקמעוניות הפרטיות. וכן את משבר הקורנפלקס שפתח את השוק ליבוא נתחרה וגם הציג את נושא עליית המותג הפרטי של הרשתות.

??????????

מאידך דיבר על חסמי יבוא, ועל מכסים על מוצרים רבים ביניהם שמן זית כתית טהור, חמאה, וגבינות טריות, שימורי תירס, צ'יפס ועוד.

שגריר פרו הציג את תעשיית המזון הפרואנית והשתלבותה בעולם ובישראל במוצרים כמו קינואה, מנגו, תירס, שעועית ועוד מוצרים מגוונים.

??????????

השף טיירי דרפו Chef Thierry Drapeau – Two Michelin Stars & Grand Chef
Relais & Châteaux

??????????

ייחודו של שף דרפו בשילובם של פרחי מאכל ועשבי תיבול במטבחו המעודן והססגוני. במטבחו זה השטוף בזיכרונות ילדותו, הוא יוצר חגיגה של צבעים מרהיבים, ניחוחות, וטעמים עמוקים ה"מתפוצצים" בפה בכל טעימה.

שף דרפו תר ללא לאות אחר החדשנות, היצירתיות והקלילות שבבישול, תוך הקפדה על הנראות בצילחות ואיכותם של חומרי הגלם. השף דיבר על חשיבות חומרי הגלם האיכותיים בחילוף הזה שבין חומר גלם לבין מנות שפים שמעניקים את החוויה.

מנכל מאפית ברמן הציג את המוצר החדש לחמניות בריאות מקמח מלא לילדים, ועל התערוכה כחלון ראווה לתעשיית המזון והזדמנות להציג ולקיים מפגש.

מנכ"ל קב' דרום דיבר בעיקר על הרגולציה מול המפעלים ששוקדים בחדשנות והוזלה תוך שמירה על איכות גבוהה ושמירה על בריאות הציבור במוצרים החדשים.

סיקור התערוכה

התערוכה מחולקת לשתיים, בנין 10 רובו  מציג ציוד וטכנולוגיות, ציוד למגזר המוסדי ומסעדות, אבל ממש, ממש למקצוענים!

ובנין 11 המציג את חומרי הגלם והמוצרים. זה המקום למזון ומשקאות וטעימות, ובהחלט ביתן מעניין חובבי אוכל , ממש מרתק היה להסתובב שם ולנסות לתפוס את החידושים או את הטעמים והמטעמים, אבל גם כאן ההדגשה היא הפניה לגופים מוסדיים כי עצם ההשתתפות היא מכוונת עסקים.

20161129_130047a

??????????

??????????

חשוב להדגיש כי משנה לשנה פחות ופחות מציגים מובילים מגיעים לתערוכה למרות הרושם שהמארגנים מנסים ליצור. גם השטחים והדוכנים מאד מצומצמים לדעתי לעומת העבר ובכלל רמת העניין שאנשים שלא באו ממש לעשות עסקים פחותה מהעבר כולל טעימות של מוצרי מזון.

גם במישור של הציוד המוסדי לא התלהבתי מהתערוכה מאחר ואחת החברות הגדולות שמצטיינת בלהיות ספונסר לתכנית טלוויזיה מנעה ממני "המרגל" לצלם. אבל לא זה בכלל חלק מאותן החברות המובילות הציגו ציוד בצורה "קרירה" חסרת תודעה שיווקית ( הפרה לא רוצה להניק אם העגל לא רוצה לינוק) אתה יכול לעמוד בביתן להסתכל על הציוד אפילו לצלם ואף אחד לא ייגש אליך.

אני לא מתכוון להציג את כל המציגים בתערוכה אלא רק לרשום כמה התרשמויות  ממציגים שעינינו אותי באופן אישי

לכל המתעניינים במי היה והציג ניתן לקבל את האינפורמציה באתר של "שטיר" ישראפוד .

נתחיל בתחום שמעניין אנשים כמוני, כתבים, בלוגרים, אנשי אוכל ומקורבים לענף המסעדנות.

השוס של ביתו 11 היה בדוכן קטן ומיוחד של "תבליני בר" כן, כן! כאן הציגו את הסדרה הצמחית לתחליפי בשר שהם מכינים עם התבלינים שלהם, ואתם יודעים הטרנד של הטבעוניים והצמחוניים כיום  זה מהלך מוביל בציבור. כל כך שהציבור שצבא בהתלהבות על הדוכן הקטנטן שלהם מנע ממני  ( כי גם אכלתי טעמתי ונהניתי והקשבתי) לצלם שם. אבל תרשמו לפניכם תבליני בר

כתובת: השנהב 3 א.ת., ברקן

טלפון: 074-7015488

מפקח כשרות: הרב יצחק חנינה שליט"א

בסביבה זו מצאתי כבכל שנה את התבלינים והפיצוחים של זארובי: פירות יבשים, פיצוחים, תבלינים ועוד.

??????????

הטחינה של קראוון גם התצוגה בביתן מסורתי כולל המיקום הצטמצם מאוד לדעתי משנה  ושנים קודמות, אבל זו הטחינה שאני משתמש בבית!! הכי טובה.

??????????

הטחינה השנייה: טחינה וחלווה עאייש שכם – ח. ינאל טעמתי  והיא ממש מעולה, לדעתי יקרה אבל תצוגה מועילה ונעימה.

??????????

??????????

הביתן של פרו היה מאכזב יחסית לשנים קודמות בהן הוצגו והוגשו לטעימה מוצרים מאפיינים, גם השנה היו טעימות אבל לא הרגשתי את המגוון ואת הטעם של מוצרים רבים הדוכן בטח קטן ב 50% לערך מאשתקד או שנים קודמות. וחבל יש להם מוצרים מעולים.

??????????

??????????

בדוכן של סין לגמתי משקה של שזיפים שכנראה תורם לבריאות. אבל זה מלא הערכה לראות את סין מציגה מוצרים לישראלים.

??????????

טעמתי חטיפים שיכולים בשקט להחליף ובטח להוזיל את הבמבה והביסלי  בדוכן של 10 ברוס אבל אני לא יודע היכן הוא משווק. תמצאו אותו בעילבון ( אין אתר)

??????????

חבר'ה מעניינים מצאתי שמייצרים קמח ראיתי בדוכן של משק עץ השדה אבל הם היו עסוקים בעצמם!!

??????????

בדוכן של מאסטר שף יצרן רטבים ומוצרים קולינריים טעמתי מוקפץ שהיה סביר,  חומר מעניין טעים ומגוון.

??????????

??????????

נחזור לקמחים, אלו מוצגים כאן במגוון מדהים בביתן של הטחנות הגדולות של א"י , בין היתר ראיתי כאן שלושה סוגים שונים של קמח כוסמין, מלא, לבן, ומלא בטחינה עדינה דקה במיוחד ועוד, בעבר הכנתי חלת כוסמין מהקמח שלהם שהיתה המוצלחת ביותר שיצאה לי. בכלל מבחר הקמחים והאיכות שלהם כאן ראויים לציון שבח.

??????????

??????????

תמר כנרת כרגיל לא אכזבה, השף חיים סלמון הגיש לטעימה מוצרים  טעימים שבמרכיבים שלהם הוא משתמש בסילאן בטעמים שונים של תמר הכנרת: מרקים מעולים, תפוחי אדמה אפויים וסלט בורגול אדיר. גם אני משמש בבית במוצרים של תמר כנרת.

??????????

??????????

??????????

איש מעניין שפגשתי הוא מאסטר שף יחיא יחיא שהוציא לאור את חלום חייו ספר האוכל הערבי "אסלי" השף תושב טובא זנגרייה עושה אירועי קייטרינג ואירוח בדווי .

??????????

מהרג'ה מהודו , מאשדוד הציגו מוצרים הודיים

20161129_122520

מאכלי הצפון הציגו מזון מוכן ללא טעימות כרגיל

??????????

לחם הארץ הגישו לחם שאור לטעימה, כאן גם פגשתי וטעמתי את הלחמניות החדשות של ברמן

??????????

דיפלומט שהדוכן שלה לדעתי הצטמצם יחסית הגישה לטעימות מוצרים שהשף המוכשר אייל פינקלשטיין הכין שם וגם הציגה אתת מוצרי הדגל שלהם ותאמינו לי מדובר במוצרים מובילים גם בשוק הקמעונאי וגם למוסדי. (טעמתי טורטיה עם עוף טעם מקסיקני מעולה).

??????????

??????????

??????????

קבוצת יבנה הציגה זיתים ועוד מוצרים, אין ספק שמדובר במוצרים מעולים וטעימים. אני קונה בסופר.

??????????

וממלכת החלווה המתיקה את ההתרשמויות.

??????????

בביתן 10 התרשמתי בעיקר מהביתן של קירוסקאי פלבם  שהציג ציוד מטבחים וכמובן את תנור הפיצה שהפיציאולו  הידוע (דומינו) רענן הכין שם להשתאות האנשים שעמדו לטעום.

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

גם בדוכן הציגו את הבלנדר מס אחד בעולם שרכשתי לא מזמן ויטמיקס , הציוד שלהם מדהים. גם הציגו תנורים להכנת בשר ועוד.

??????????

גם חברת נירומטל הציגה תנורים של רשיונל להכנת אוכל בעיקר בשרים לשוק המוסדי והשף גיל גלר הפליא בהצגת היכולות.

??????????

??????????

לצערי לאחר ההתקלות החזיתית שמנעה ממני לצלם בביתן הפסקתי להתרשם ולרשום. מי שמפחד מריגול תעשייתי שיחביא את הציוד שלו בסככה ולא יציג אותו בתערוכה של שטיר

 20161129_131543

??????????

??????????

??????????

 

 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!