20 באפריל 2024 13:50
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כולם מחכים לפסטיבל טעמים בעמקים – רשמי סיור מקדים

??????????

תש"פ היא שנת שיתופי פעולה. פסטיבל טעמים בעמקים שחוגג השנה 16 חורפים של שיתופי פעולה ממשיך לחזק ולהדק את הקשר בין הרשויות במרחב העמקים, בין המסעדות, היקבים, החוות החקלאיות ומסלולי הטבע הנהדרים שמקרבים ופותחים לבבות. ש"פ זה שיתופי פעולה והאות ת? כל מה שתרצו: תשאפו, תדחפו, תעשו, תגרמו, תזמו העיקר שיהיה ביחד.  בואו ותיהנו. הציבור מוזמן ליהנות מאירועים מגוונים ושמחים רובם ללא תשלום: ב 8.2 יערך בבסמת טבעון, אירוע תרבות ומורשת הכולל מופעי דבקה, נגינה ותערוכת יוצרים . ב 22.2 יערך אירוע חותם פסטיבל בשביל מונגש שסללו רשות ניקוז ונחלים קישון עם קק"ל, לאורך נחל ציפורי מקיבוץ הסוללים שבעמק יזרעאל ועד כעביה. בחורשת האקליפטוס בגדות הנחל יפתחו מחצלות שיח ויצירה משותפים לשמירת הטבע והסביבה כשברקע מוזיקה של יוצרים מכעביה ומעמק יזרעאל. ב-13.2 תחרות ילדים מבשלים בקניון  יקנעם , שני אירועי שיתוף פעולה ערבי -יהודי שמחים במיוחד הראשון ב 15.2 אירוע שכנים ונהנים, שבת של מצעד מוזיקלי בזרזיר ולאחריו מופעי מוזיקה ומחול.

צלמת גל מוסינזון
צלמת גל מוסינזון

לקראת הפסטיבל לקחתי תרמיל ומקל וביום שמשי יצאתי לעמק יזרעאל. הכל ירוק פה ושם נרקיסים שלוליות בצדי דרכים אבל הכל נגיש הכל כייפי כאן והכי חשוב האנשים מסבירי פנים ויתרה מכך האוכל טעים.

??????????

את ארוחת הבוקר בסגנון בראנץ ערכנו בגן נר אצל השף זיו אהרונוב בבית. זיו היה בתפקיד בכיר בקייטרינג מוביל מהטובים שיש… בוגר תדמור בטבחות והוא מארח בביתו ובחצר. בבית הוא מארח 10-12איש וכמובן בחצר 30-40 איש. אך גולת הכותרת היא אירועי קייטרינג אישי ואיכותי לפי הזמנה עד 70-120 איש.

https://greenbook.co.il/card/1451/6531

צילום זיו אהרונוב
צילום זיו אהרונוב

??????????

??????????

כשנכנסנו ציפה לנו שולחן ערוך לארוחה בסגנון בוטיק כאשר על השולחן עלי גפן נמסים בפה, זעלוק- סלט חצילים שרוף מרוקאי טעים, ספיחה – תבשיל חצילים עגבניות שזו פעם ראשונה לי והתמכרתי,. מג'דרה עם חיטה גריסים עדשים ועוד, הטעם היה עדין אבל מתובל מיוחד. סלט מבושל של דלעת וחומוס שזכה לשבחים, סלט ברוקומיני מדהים ברעננות שלו, וסלט של ירק חדש – פיורטי שהוא שלוב של ברוקולי וכרובית עם ארטישוק א-לה רומנה מדהים!, פלפלים צבעוניים קלוים בתחמיץ. על השולחן מטבלים פוקצ'ות ולחמים שהוא מכין ברוסקטה עם גבינות של ברקנית וריבת שרי  להתעלף. לא זה לא הכל קישים מבצק מעולה במילויים שונים קרואסונים עם גבינת עיזים, שבלול גבינות מבצק פילאס וטוסט גבינה עלומה תרד ושאלוט צלוי ועוד.

עלי גפן ממולאים
עלי גפן ממולאים
זעלוק
זעלוק
ספיחה חצילים;
ספיחה חצילים;
ברוסקטות
ברוסקטות
מאפים
מאפים

 

כל הארוחה לוותה ביינות של יקב סריג.

82214969_2716794291746215_9018028383417663488_n
צילום זיו אהרונוב

מיקב סריג המשתתף בפסטיבל כולל באירוע הפתיחה בקיבוץ יפעת, אמיר סריג, אותו פגשנו הוא היינן, בוגר תואר ראשון בביוטכנולוגיה ותואר שני בייננות, עבד 4 שנים כעוזר יינן ביקב רקנאטי, וכ-7 שנים כיינן ומנהל ייצור ביקב תבור, משמש כיום כיינן ביקב המשפחתי. מדובר במשפחה ותיקה בעיסקי היין וחקלאות. יקב סריג הנמצא במושבה מרחביה הוקם בשנת 2005 כיקב בוטיק משפחתי ומייצר כיום כ-4000 בקבוקי יין בשנה, מהזנים שיראז, גרנאש ומרסלן כאשר כל העבודה בכרם וביקב מתבצעת על ידי בני המשפחה.

אז מה לגמנו:

התחלנו עם רוזה 2016 – יין זה מיוצר באהבה מענבי גרנאש נבחרים אשר נבצרו בבציר ידני וסלקטיבי בכרם המשפחתי בעמק יזרעאל. היין בעל צבע וורוד בוהק, גוף קליל ורענן, וחמיצות מעודנת והוא עשיר בטעמי פירות בגווני תות שדה ופטל אדום. יין עדין נעים ללגימה, מתאים לשתייה על המרפסת או על שפת הים בערבי קיץ חמים, היין ילווה באופן מושלם מנות פסטה קלות, סלטים, גבינות עיזים וקינוחים.

??????????

המשכנו עם מרסלן, כאן הוא לא נכנס לחבית, זהו בעצם זן שהם הביאו לארץ הכליאו אותו ומאז הוא פרץ לרבה כרמים ויקבים. הזן מאופיין בשילוב המיטב של שני הזנים עם תכונות המאפיינות את אדמת עמק יזרעאל הפורייה.

צבע היין בגוון ארגמן בוהק, טעמו פירותי, רענן ובעל חמיצות עדינה והינו עשיר בטעמי שזיפים טריים, תות שדה ופטל אדום. יין מעולה אהבתי את טעמו כמו גם את הבוקה של הפטל במיוחד.

??????????

המשכנו (בין המנות) עם בלנד GSM הכרמים במרחביה ובעמק (גראנש סירה ומורבדו) היין עשיר והרמוני ומומלץ בשילוב עם חברים טובים ואוכל משובח.

??????????

והאחרון היה יין חדש של היקבST&M  או בתרגום פשוט – "סתם", זהו בלנד אדום חדש מבציר 2017.
היין הינו שילוב ייחודי של 3 זני ענבים אשר גדלים בכרם המשפחתי במושב מרחביה:
סירה / שיראז (40%) – זן אשר מקורו בעמק הרון שבצרפת, מעניק ליין עושר של טעמי פרי בשל.
טנאט (40%) – זן אשר מקורו באזור הפירנאים בדרום מערב צרפת, אולם כיום נפוץ בעיקר באורוגוואי אשר בדרום אמריקה. מהווה את "עמוד השדרה" של היין ותורם לו גוף ומבנה מוצקים.
מרסלן (20%) – זן ענבים חדש יחסית אשר נולד בשנות ה-90 בצרפת מהכלאה של הזנים קברנה סוביניון וגרנאש, מוסיף ליין גוונים נוספים של רעננות ופירותיות.

??????????

על התווית – טחנת הקמח אשר ניצבה במשק המשפחתי לפני 5 דורות, והיוותה את אחת מאבני הדרך של החקלאות בעמק יזרעאל,שמתם לב לתוויות המרתקות?

83091406_2716794515079526_6938458321670111232_n

זהו התאווררנו בחצר , הצטלמנו והמשכנו ליעד הבא "חוות התבלינים בגלבוע" שנים שהמקום הזה מחזיק מעמד זאת בזכות המיקום, הנוף והשמרנות על תפריט מוקפד.

??????????

??????????

מסעדת חוות בתבלינים הוקמה על ידי הזוג מס ממפוני ימית ב 1994מאז עברו שם הרבה שפים. זו מסעדה כפרית בניחוח פרובנס עם מטבח כפרי ישראלי שמוקפת צמחי תבלין, ומרפא. זו מסעדה מאוד ותיקה וכושר ההישרדות שלה מדהים. הסועד כאן זוכה לחוויית נוף משגעת מהעמק , מהגלבוע ועד נצרת. זו בהחלט מסעדה רומנטית שצריך לבוא אליה בניחותא ולתת לטבחים לסעוד אותך.

פתחנו ב סלט החווה  עלי חסה רעננים, תפוחי גרנדסמיט, אגוזי פקאן וקשיו קלויים,תפוח עץ מיובש בקוביות וגבינת פטיט גלבוע, בויניגרט חומץפטל תוצרת הבית בקישוט סלסולי בטטה צ'יפס.

??????????

פולנטה כפרית פולנטה חמה, עלי קייל , תרד ופטריות צלויים, שמן כמהין ופיקורינו סרדו מפולפלת מנה מסורתית עשירה בטעמים.

??????????

כמובן הפוקצ'ה רוזמרין בהכנה מקומית יומיומית משוחה בשמן זית ומלח ים בליווי מטבלים.

??????????

כבד עוף קצוץ מסורתי אירופאי כבדי עוף טריים, צלויים וקצוצים "על הסכין", מוגשים עם סלט ביצים, פסטו פלפלים קלויים, מלפפון כבוש, רוקט וטוסטונים מנה מיוחדת לא מה שאתם רגילים לאכול טחון עד משחה, הגסות של הקיצוץ משאירה לסועד את כל הטעמים וזו מנה נאה מאוד.

??????????

ריזוטו פטריות תבשיל אורז איטלקי, מבחר פטריות, עלי תרד טרי, כמהין ופרמזן, קצת היה לי כבד אולי יותר כמהין…

??????????

ומנה מצויינת מומלצת עשויה טוב של סלק ממולא בשר: סלק צלוי במילוי בשר, תאנים ומשמשים מיובשים, מוגש על סלט קינואה, טחינה גולמית, סילאן ושקדים.

??????????

20200115_123159A

??????????

מנות אלו היו מהראשונות בלבד  על מנת שנוכל להמשיך למסעדה הבאה…

קשה להפרד מהנוף הנשקף מחלונות המסעדה ומהמרפסת רחבת הידיים המשקיפה אל  נופיו ומרחביו של העמק. מהמסעדה ניתן לראות את הרי נצרת, הר הכרמל, הר תבור ואף את החרמון.

??????????

לצד המסעדה שוכן גן תבלינים המכיל עשרות סוגים שונים של צמחי מרפא ותבלין.

שימו לב ביום רביעי 5.2 משעה 19:00 ארוחה ומוסיקה עם יותם בן אהרון עם מוזיקה ישראלית וגם יהיה ג'אז

תזמינו מקום 046531093

עפולה בירת העמק הייתה פעם תחנת חובה בנסיעות צפונה וגם חנייה של האוטובוסים מהצפון ואל הצפון להצטייד בפיצוחים ולאכול פלאפל, התחנה המרכזית הישנה נעלמה, הדרך צפונה עוקפת את עפולה אבל המקום שוקק חיים וטעמים.

20200115_141125

העיריה וטוביה גפן מדריך טיולים ערכו לנו סיור מדהים בעיר לאורך שדרת הוושינגטוניה בואך תחנת הרכבת הישנה ודרך תחנת המשטרה עד "פלאפל גולני" (1968) משהו בטעם אחר ובמרקם צהוב של חומוס נקי טעים. עד ל"מגדן" גרעיני מגדן עפולה ברמה הכי גבוהה שיש ( כי הצטיידתי) וגם קליית קפה. זו בעצם התחלת הדרך של עולים שבאו מפולין והחלו לקלות קפה וטעם הזמן עברו לקליית פיצוחים כי היה ביקוש, למדו והתמקצעו והפכו למותג ושם דבר.

שדרות הוושינגטוניה
שדרות הוושינגטוניה

20200115_134058

בית הכנסת הישן
בית הכנסת הישן
תחנת הרכבת הישנה
תחנת הרכבת הישנה
משטרה
משטרה
פלאפל מפגש גולני
פלאפל מפגש גולני

??????????

??????????

מגדן
מגדן

20200115_142359

??????????

20200115_143013

בקיצור לא חייבים לעקוף את עפולה אפשר לעצור ולהנות מהנוסטלגיה, בטח מהפיצוחים. אבל !! אבל!! יש בעפולה איפה לאכול וזה כבר מחייב הגעה ועצירה.

השוק 34 מסעדה או שתיים שמביאות את הסגנון של שוק מחנה יהודה גם בשמחה, גם באוכל מקום שכיף להגיע אליו,המלצה!

??????????

20200115_144216A

קבוצת השוק 34 המורכבת מארבעה שותפים, מיכאל חזין, דותן עסיס, ניר ארז, אסף הייבלום, היום ידוע יותר בתור האשכנזי,  אשר ביניהם חולקים יותר מ- 50 שנות ניסיון בתחום הקולינריה, האירוח ויצירת חוויות של טעם, ריח והנאה. עם צוות כזה מלצריות שמשמחות אותך עם מחייה ( עראק לימון) אני מבטיח לכם הנאה, פסטיבל טעמים בעמקים מביא לכם הזדמנות אתם רק צריכים להגיע, אצלנו אומרים התיאבון בא עם האוכל:

צילום תמי\רקפת
צילום תמי\רקפת

פתחנו עם סלט קיסר- חסות ופרגית מעושנת ברוטב קיסרים ואדמירלים

??????????

חציל בלאדי של הביוקר , בטחינה שחורה וגרמולטה של עשבים מהגינה

??????????

סביצ'ה לבנטיני מהים התיכון – דג-ים משתנה

20200115_150058A

חצ'פורי יעקובשווילי – מאפה עם בשר מעושן מפורק וראש מרובע

??????????

עראייס דג-ים על קו סלוניקי-טריפולי

??????????

דג לברק על ריזוטו פרווה

??????????

צלחת בשר מהמעשנה של האשכנזי…בראשית ברא האשכנזי את הנתח ואת העשן, ויעשן את נתחיו יישון ארוך ועדין וריח נפלא ומשכר מילא את סמטאות השוק, ויקרבו זקני השוק בפליאה וחשדנות אל מול פלא הניחוח ההוא ויאמרו: יש פיתה,לאפה וצלחת מפנקת.

 ??????????

אה ויש גם אוכל לילדים בררנים.. שניצלונים וצ'יפס

חברים, השוק 34, מסעדת שוק תוססת הממוקמת בליבו של השוק העירוני הישן של עפולה. ספינת הדגל של רנסאנס התרבות בשוק, המסעדה, פרי חזונם של ארבעה שותפים תושבי העמק ששמו לעצמם למטרה להחיות את התרבות והקולינריה המקומית. כשר ללא תעודה

20200115_144044A

20200115_144837A

ביום חמישי ה 6.2 יש כאן בשוק חגיגה – אירוע קולינרי מוזיקלי עם הרכבים מקומיים תבואו רעבים.

ממשיכים…

אם אתם בענין של אוכל תאילנדי צ'אנג בה ביקנעם זה המקום בשבילכם. זו ממש מסעדה תאילנדית עם מתכונים מסורתיים מדויקים בטעם טוב, זו לא מסעדה הדורה זו מסעדה "על הדרך" מול הקניון  ומעבר לכביש

??????????

מסעדת צ’אנג בה ביקנעם אחות קטנה לצ’אנג בה בחיפה, בניצוחו של השף עידן ליפשיץ מגישה אוכל רחוב תאילנדי ברמה הגבוהה ביותר, עם חומרי גלם טריים אשר נבחרים בקפידה. המסעדה אינטימית אותנטית וצבעונית ותוכלו למצוא בה מנות שיזרקו אתכם ישירות לתאילנד הרחוקה.

??????????

??????????

אחרי המסע הקולינרי שערכנו סיימנו כאן רק דגמנו את המנות מסיבות מובנות אבל הכל טעים טרי ורענן.

טעמתי

מסום טאם סלט פפאיה ירוקה פריכה עם עגבניות שרי, שעועית תאילנדית, בוטנים, צ'ילי, סוכר דקלים ורוטב דגים, מנה פרשית מרעננת מדויקת ביקשתי לא חריף וחבל.

??????????

פאד פאק קייאו – ברוקולי, אספרגוס, באק צ'ו, בצל ירוק ושום מוקפצים ברוטב שיטאקי מתקתק, מוגש עם סטיקי רייס מנה נחמדה הרוטב מבקש את האורז, מנה קריספית רעננה.

??????????

גאנג לאונג– שרימפס, קארי צהוב ,חלב קוקוס, פפאיה, בטטה, בצל לבן וירוק, ברוקולי, מנגולד, קשיו, בזיליקום, שום, לימון וג'ינג'ר מנה נפלאה אהבתי כל ביס.

??????????

IMG_20200115_164203_057A

זהו  סוף המסע.

בפסטיבל גם אירועים בתשלום: אירוע הפתיחה יערך כמיטב המסורת במוזיאון העמק בקיבוץ יפעת. בין המיצגים מראשית ההתיישבות נפתחים דוכני הסעדה של המסעדות המשתתפות בפסטיבל, לצד טעימות מיקבים מקומיים והרכבים מוזיקליים שמתחלפים על הבמה.

6.2 אירוע קולינרי ותרבותי בשוק בעפולה, 8.2 שבת ירוקה ברמת ישי פעילות ירוקה לכל המשפחה, השנה לראשונה מצטרפים אירועי ספורט לפסטיבל.

ב- 21-22.2 תערך אליפות ישראל בניווט ספורטיבי. האליפות תערך ביערות אזור העמקים. 21.2 ביער בלפור ההתכנסות בקיבוץ גניגר וב- 22.2 ביער בית קשת.

בתחום הקולינריה
המסעדות מציעות אירועים ותפריט מיוחד של 3 מנות: ראשונה, עיקרית וקינוח או כוס יין/בירה במחירים שבין 79 ל- 129 ₪  המסעדות המשתתפות: אוקטגון, אסדו בר, בלה, השוק 34 והאשכנזי (חדש), חוות התבלינים בגלבוע, טנדוקה (כשר), פיאנו פיאנו, צ'אנג בה יקנעם (חדש), ChezVeze (חדש) .
מתי? א-ה 2-13.2.  שישי עד 16:00  שבת מ- 18:00
לפסטיבל שותפות המועצות: עמק יזרעאל, רמת ישי, יקנעם, עפולה, זרזיר, קריית טבעון, בסמת טבעון ומגידו בשיתוף עם קק"ל, הרשות לפיתוח הגליל ורשות ניקוז ונחלים קישון

בין המסעדות המגישות בפסטיבל שלא הייתי בסיור אני אישית יכול להמליץ על:

אוקטגון

כאן שוב זה המקום להתרווח מול השטחים הירוקים הנשקפים מהחלונות של המסעדה שנמצאת בגבול החלקה של הבעלים בנהלל. כשמסעדה מחזיקה כ 15 שנים זה גם מדבר בעד עצמו פרויקט משותף של הבעלים זיו בנטוב והשף עומר יוגב. זו מסעדה כפרית  של בשרים, דגים ופירות ים.

חגיגה  wine club  ב 6.2 עם 4 סוגי יין לצד 5 מנות תזמינו 046415333

בלה

מסעדת שף בסגנון איטלקי ים תיכוני בניצוחו של השף עידן ליפשיץ, מציעה ללקוחותיה חוויה קולינרית ייחודית,טעימה ונעימה. מסביב למסעדה גן מרהיב ופסטורלי שמחבר את המקום לכפריות של העמק.
"על הבר של בלה" תמצאו אווירה מודרנית וצעירה בשילוב של מגוון ריחות וטעמים.

ערב יווני יתקיים במסגרת הפסטיבל ב3.2 וגם ב 10.2 תזמינו מקומות 049830730

חוברת הפסטיבלteamim-baamakim.hafaka-ivrit.co.il

שתפו את הפוסט!